Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Bikeman

  1. #1

    Bikeman

    Hej,

    Är på jakt efter min första 48. Bikeman har många väldigt snygga.
    Är det en bra firma, eller har nån något annat att säga om dom?

  2. Följande användare tackar Peter J för detta inlägg:

    Hocke (2016-02-02)

  3. #2
    Jag har köpt två Harley och ytterligare en HD till min fru av dem.
    Jättetrevliga och hjälpsamma. Bra priser och ok inbytespriser med.
    Det framgår dock inte alltid att det kan vara importerade hojar. För min del så kvittar det.
    Två har varit svensksålda och en importerad.

  4. Följande användare tackar Larsson för detta inlägg:

    Peter J (2016-01-10)

  5. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2015
    Ort
    Älvsjö
    Inlägg
    24
    Tackad: 1
    Köpte min 48 av Bikeman i fjol. Importerad fr England. Enda skillnad mot en svensksåld är hastighetsmätaren, vad jag kan se iaf.

    Är nöjd m hojen och bemötandet när jag köpte den.

    Å du, bra hojval!

  6. #4
    Ja, 48 känns helt rätt. Den jag tittar på är rikligt utr, men den är nog lite för dyr.

  7. #5
    Om allt går fint så visst. Om något strular, glöm att de är trevliga och erbjuder bra service, talar av egen erfarenhet. Hade jag varit du hade jag valt en annan handlare.
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  8. Följande användare tackar revolve för detta inlägg:

    -+ ViKing +- (2016-01-22)

  9. #6
    Men du revolve berätta då vad problemet var så medlemmarna här kan ta del av vad ditt strul med Bikeman var.
    Citat Ursprungligen postat av revolve Visa inlägg
    Om allt går fint så visst. Om något strular, glöm att de är trevliga och erbjuder bra service, talar av egen erfarenhet. Hade jag varit du hade jag valt en annan handlare.

  10. #7
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Jag köpte min HD på
    Bikeman och de var jättetrevliga.
    Alla papper fanns och det satt ett par SE slipon på men original fanns oanvända i kartong.
    Det blev affär och jag skulle hämta hojen.
    Då fanns det plötsligen ingen servicebok eller manual som de sagt.
    Det enda i pappersväg som fanns var att de köpt hojen av en kille i England och typ engelska regbevis.
    Ljuddämparna hade de "lånat" till en annan hoj som skulle besiktigas iom importen men de lovade att jag skulle få dem så fort den var besiktigad...
    Hojen skulle även vara nyservad, men ingen ska komma o påstå att oljan i hojen blir kolsvart på 2 mil som det var hem.
    Koden till tssm:en hade de inte heller och hade ingen lösning på hur jag skulle få den heller.
    Efter 2 veckor var jag inne o då var ägaren på middag så då lyckades jag få killen där att ge mig mina ljuddämpare. Ägaren ringde senare o beklagade sig över att jag bara kommit och "tagit" ljuddämpare där.
    Eftersom jag fått med allt i kontraktet så fick jag en original verkstadsmanual efter ett års tjatande, servicebok fick jag aldrig och servicen envisades de med var gjord.
    När jag köpte hojen av dem så var den registrerad av dem som en 2003 års modell trots att den enligt ramnummer och tidigare papper var en 2002:a.
    Eftersom jag hatar sådana handlare men hojen var fin så la jag ner allt tjafs med dem och all service gör jag själv, så jag vet att det e gjort ordentligt.
    På tal om Tssm:en så är det så att larmet drar ström när hojen står stilla på vintern och efter 2 veckor så går den ner i ett typ sovläge.
    När jag då skulle starta hojen funkade inte blipparna utan jag var tvungen att slå in koden med blinkersknapparna.
    En kod jag inte fått och som de inte var alls intresserade av att hjälpa mig komma till rätta med.
    Och eftersom det var en importhoj vägrade Probike att hjälpa till.
    Det blev en TSM modul utan larm inköpt och gift till hojen på Probike istället.
    5 minuters jobb kostade 800 kr där plus en TSM modul och lån av släp för att få dit hojen.
    Plus all stillestånd pga det.
    INGET av det här har Bikeman hjälpt mig med utan så fort hojen lämnat affären så skiter de fullkomligt i dig som kund.
    Sen kan väl vissa ha mer positiva erfarenheter men jag kommer aldrig mer sätta min fot där.

  11. The Following 6 Users Say Thank You to Lars Nilsson For This Useful Post:

    -+ ViKing +- (2016-01-30), alex.johansson (2016-01-30), Banditen01 (2016-01-31), Henrik Forslund (2016-01-30), Peter J (2016-01-30), revolve (2016-02-02)

  12. #8
    Citat Ursprungligen postat av ultra98 Visa inlägg
    Men du revolve berätta då vad problemet var så medlemmarna här kan ta del av vad ditt strul med Bikeman var.
    En väldigt kort version orkar inte skriva ner hela då det var alldeles för många turer kring det hela:

    Jag köpte en 48 därifrån i mars 2014 och har haft oerhört mycket strul med hojen. Dels levererade de inte extranyckel, köpte ett k&n luftfilter som de vid montage klämde sönder, monterade en powercommander fel vilket gjorde att hojen var tvungen att bänkas två gånger utan att de fick någon ordning på det mm mm. De har varit oerhört dryga i sin kommunikation, inte svarat på mail, svarar de så svarar de inte på allt du frågar, ringer inte upp utan man själv får jaga osv.

    Jag skulle med min erfarenhet avråda alla från att handla av dem då de i mitt tycke är en oerhört oseriös mchandlare. Min åsikt är att det är först när saker och ting går snett som en firmas rätta ansikte kommer fram och i Bikemans fall är det inte ett vackert ansikte...
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  13. Följande användare tackar revolve för detta inlägg:

    Henrik Forslund (2016-02-02)

  14. #9
    Citat Ursprungligen postat av revolve Visa inlägg
    En väldigt kort version orkar inte skriva ner hela då det var alldeles för många turer kring det hela:

    Jag köpte en 48 därifrån i mars 2014 och har haft oerhört mycket strul med hojen. Dels levererade de inte extranyckel, köpte ett k&n luftfilter som de vid montage klämde sönder, monterade en powercommander fel vilket gjorde att hojen var tvungen att bänkas två gånger utan att de fick någon ordning på det mm mm. De har varit oerhört dryga i sin kommunikation, inte svarat på mail, svarar de så svarar de inte på allt du frågar, ringer inte upp utan man själv får jaga osv.

    Jag skulle med min erfarenhet avråda alla från att handla av dem då de i mitt tycke är en oerhört oseriös mchandlare. Min åsikt är att det är först när saker och ting går snett som en firmas rätta ansikte kommer fram och i Bikemans fall är det inte ett vackert ansikte...
    Såja nu får folk på forumet lite att gå på det var det jag menade att lägga ut lite hur man blir behandlad mm efter köp av dom,jag var själv på väg att handla av Bikeman men det föll på priset annars funkade mail konversationen mycket bra,polare handlade sin Hd där hitills har det funkat kanon så han är supernöjd

  15. #10
    Citat Ursprungligen postat av ultra98 Visa inlägg
    Såja nu får folk på forumet lite att gå på det var det jag menade att lägga ut lite hur man blir behandlad mm efter köp av dom,jag var själv på väg att handla av Bikeman men det föll på priset annars funkade mail konversationen mycket bra,polare handlade sin Hd där hitills har det funkat kanon så han är supernöjd
    Jag hade en ambition att lägga ut en lång redogörelse när det begav sig men var så sjukt matt av hur de hanterade mitt ärende att jag inte hade energi till det.
    Som sagt, självklart är de väldigt intresserade att svara på mail och frågor innan köpet har gått igenom...
    Av mina erfarenheter så kan jag inte annat än avråda att köpa av dem men om någon mot förmodan ändå funderar över det så kan jag berätta mer via pm.
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

Liknande ämnen

  1. Köpa hoj från Bikeman
    Av Freddansthlm i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-07-30, 19:39
  2. Köpa hoj av bikeman
    Av Freddansthlm i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-07-10, 09:48

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •