Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Hur länge har ni era hojar??

  1. #1

    Hur länge har ni era hojar??

    Tillhör ni dom som köper ny så fort det kommer nån ny uppdaterad modell,eller hör ni till skaran som hänger kvar vid era gamla trotjänare och bara fyller på i garaget??
    Själv hör jag nog till dom senare,säljer helst inte utan fyller nog hellre på efter bästa förmåga!!


    //Robban

  2. #2
    Jag har dem hyfsat länge, min Electra-77a köpte jag 1988 och min TC88-chopper har jag haft i åtta år.

  3. Följande användare tackar stroker49 för detta inlägg:

    Toecutter (2016-01-12)

  4. #3
    Min BSA säljer jag aldrig, köpte den 1984. Annars kan jag vara lite ombytlig men jag har helst kvar dom och skaffar fler.
    The best diplomat I know is a fully activated phaserbank
    y62.se
    En udda tanke

  5. Följande användare tackar Y62 för detta inlägg:

    Toecutter (2016-01-12)

  6. #4
    En sommar verkar det som, kanske längre denna gång

  7. #5
    Min första hoj var en Suzuki, den körde jag 3-4 månader sen fick det vara nog
    Mina Harleys har stannat i mellan 2-5 år och jag misstänker att det är så det kommer vara. Antingen är jag nöjd med hojen och vill ha nåt nytt att fixa med eller också har jag tröttnat på den och vill ha nåt annat. Nu har jag två hojar för säkerhets skull, en Sporre och en Softail. Dock vill jag ju ha en chopper och en tredje hoj funkar inte...hmmm.

  8. #6
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Min Wideglide lär vara i min ägo länge länge..
    Skulle jag ändå komma på idén att byta så blir det mot en blysläde (Heritage) :-)
    Men nu råkade det komma en SLK-merca emellan, och nån måtta får det ju vara.

  9. #7
    Jag funderar på att sälja choppern och köpa en sporthoj. En JD kanske.

  10. Följande användare tackar stroker49 för detta inlägg:

    Kludden (2016-01-17)

  11. #8
    Citat Ursprungligen postat av kapsylen Visa inlägg
    En sommar verkar det som, kanske längre denna gång
    Men hade jag haft kvar alla vore det klart häftigt, började med naturlig övergång från trimmad moppe, husqvarna silverpil ombyggd till cross, kawasaki 500 mach 3 1969, triumph trident, norton commando 750 chopper, flera honda 750cc både chopper & original, bara ett fåtal av alla hojar, för att till slut landa hos harley davidson, och nu efter ett uppehåll på ca 30 år inne på min femte harley som är en forty eight, efter dynan jag hade i fjol som jag tycket var för klumpig, ränderna går visst aldrig ur.
    Senast redigerat av kapsylen den 2016-01-22 klockan 16:47.

  12. #9
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Citat Ursprungligen postat av kapsylen Visa inlägg
    Men hade jag haft kvar alla vore det klart häftigt, började med naturlig övergång från trimmad moppe, husqvarna silverpil ombyggd till cross, kawasaki 500 mach 3 1969, triumph trident, norton commando 750 chopper, flera honda 750cc både chopper & original, bara ett fåtal av alla hojar, för att till slut landa hos harley davidson, och nu efter ett uppehåll på ca 30 år inne på min tredje harley som är en forty eight, efter dynan jag hade i fjol som jag tycket var för klumpig, ränderna går visst aldrig ur.
    Det var en nostalgitripp som heter duga! ;-)

  13. The Following 2 Users Say Thank You to Caspher For This Useful Post:

    kapsylen (2016-01-11), Toecutter (2016-01-12)

  14. #10
    Har haft min softail 99 i 14 år. De sista 2 åren har den dock varigt ett objekt. Ett av de jobbigaste objekten jag donat med pga av vissa
    inte gjort bra jobb (ramen). Men det ordnar upp sig med tiden. Ingen ide att stressa blir inge bättre för det.
    I yngre dagar körde jag bla kawa Z 1000R 83. Honda CB 900 boldor 80. susuki ef 1100. Triumph flinta långgaffel 56.
    samt en å annan jänke bil.

  15. #11
    Har kört hoj i 40 år med ett trettoital olika mc, har provat nästan alla vanliga märken.. Köpte min första Harley 2013 En Xr 1200 .
    Sålde den 2015 Gick tillbaka till ett tyskt märke som jag har haft 5 stycken av.
    Jag trivdes väl inte med HD av någon anledning. Men blev en erfarenhet rikare.

    Nu till det roliga i samanhanget: Forfarande när jag stannar vid ett matställe eller annat med min tysk och om det finns några HD-åkare där så hälsas det och växlas några ord. Jag kanske har fel men HD-folket är nog de trevligaste och mest sociala av någon anledning..
    SNART VÅR får vi hoppas.

  16. #12
    xrab00: Har du bytt HD mot en Tysk så hoppas jag det är en Böhmerland.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Bohmerland-1936-7.jpg 
Visningar:	132 
Storlek:	47,4 KB 
Id:	17534

  17. Följande användare tackar stroker49 för detta inlägg:

    kapsylen (2016-01-13)

  18. #13
    Ack Böömerland du sköna .. nä inte riktigt ingen Munch heller.. he he,

    Mvh Björn..

  19. #14
    Jag har en sjukdom som jag kallar för hojbytarsjukan som inträffar med jämna intervaller. De flesta hojar stannar ca 2-4 år.

    De hojar jag gillat har däremot alla stannat hos mig i 7 år (Yamaha XT500-77, Kawasaki 1000R2-83, BMW R80G/S-81), HD Road King-99).

    Min nuvarande, HD Heritage-08, är inne på sitt tredje år men jag har börjat snegla på Wide Glide´s 2010 och uppåt så man vet aldrig.

  20. #15
    Citat Ursprungligen postat av TbA Visa inlägg
    Jag har en sjukdom som jag kallar för hojbytarsjukan som inträffar med jämna intervaller. De flesta hojar stannar ca 2-4 år.

    De hojar jag gillat har däremot alla stannat hos mig i 7 år (Yamaha XT500-77, Kawasaki 1000R2-83, BMW R80G/S-81), HD Road King-99).

    Min nuvarande, HD Heritage-08, är inne på sitt tredje år men jag har börjat snegla på Wide Glide´s 2010 och uppåt så man vet aldrig.
    Köp en riktig Harley så behöver du aldrig byta (SHovel) ;-)

  21. #16
    1-3 år, beror lite på. 2 veckor var nog kortaste tiden. En Ariel från -50 med sidovagn. Ångrar mig som fan idag!
    Trägen vinner!

Liknande ämnen

  1. Hur många hojar (Harleys) har ni haft innan ni "hittat hem"??
    Av Robban i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2016-07-17, 21:44
  2. Hur länge håller belten ?
    Av jale i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2015-09-15, 16:01
  3. Hur fort slits era däck?
    Av Sanniz i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2014-07-11, 10:24
  4. Hur länge håller en softaildämpare bak ?
    Av jale i forum Ram, Fjädring, Bromsar, Hjul, Däck
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2012-05-10, 10:13
  5. Hur har ni fäst era sidoväskor?
    Av Canario i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-02-29, 21:42

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •