Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Bra clutch för high performance street.

  1. #1

    Bra clutch för high performance street.

    Nån som har tips på vettig clutch kit som inte kostar för mycket, blir normal väg kørning, men 250 nm i vrid.

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    328
    Tackad: 30
    Är inte så erfaren på Bigtwin så att jag vill ge specifika tips. Men mitt råd är att definitivt att välja en koppling med lock-up, dvs slungvikter, om du planerar för 250Nm.
    Min sugsportster ger mellan 194 och 215Nm på bakhjulet beroende på vilken bänk jag kör den i. Och detta tarvar 570lbs (Dvs ca 260kg) i kopplingstryck på min Bandit våtkoppling utan lock-up. Detta är körbart enbart genom att jag har hydraulmekanism med en utväxling som ger en frikopplingsrörelse på .070", dvs minsta erforderliga frikopplingsrörelse för denna stora banditkoppling som har 9 Kevlarbelägg.

    Så om du ska köra våtkoppling med det vridet så skulle jag på en gathoj satsa på en lock-up-lösning på en gång. För att undvika okomfortabelt tungt kopplingshandtag.
    Senast redigerat av Jörgen Karlsson den 2015-11-21 klockan 14:30.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Jörgen Karlsson Visa inlägg
    Är inte så erfaren på Bigtwin så att jag vill ge specifika tips. Men mitt råd är att definitivt att välja en koppling med lock-up, dvs slungvikter, om du planerar för 250Nm.
    Min sugsportster ger mellan 194 och 215Nm på bakhjulet beroende på vilken bänk jag kör den i. Och detta tarvar 570lbs (Dvs ca 260kg) i kopplingstryck på min Bandit våtkoppling utan lock-up. Detta är körbart enbart genom att jag har hydraulmekanism med en utväxling som ger en frikopplingsrörelse på .070", dvs minsta erforderliga frikopplingsrörelse för denna stora banditkoppling som har 9 Kevlarbelägg.

    Så om du ska köra våtkoppling med det vridet så skulle jag på en gathoj satsa på en lock-up-lösning på en gång. För att undvika okomfortabelt tungt kopplingshandtag.
    Det er vel så jeg har tenkt også. Kører i dag med en Barnet fjäder som er ganska stiv, vil inte ha nå hårdare handtag en jag har i dag.

  4. #4

  5. #5
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    328
    Tackad: 30
    Citat Ursprungligen postat av E.Falla Visa inlägg
    Ja de är vettiga. Jag installerade en sån i en 100" sportstermotor jag satte ihop åt en vän. AIM har bra rykte.

Liknande ämnen

  1. Önskar tips angående bra pipor till Street Bob -08
    Av Hasten84 i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-01-17, 03:26
  2. Street performance tuner/super tuner
    Av gunslinger i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-04-03, 00:18
  3. clutch hubnut
    Av panheadponken i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-04-18, 19:05
  4. Ny forumkategori: High-performance, dragracing och trim!
    Av admin i forum Race / Performance
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-06-01, 13:53
  5. Bra pulver i en Street Bob med 120R morot.
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-03, 13:41

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •