Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Sportster 1200c 98 numera heldöd

  1. #1

    Sportster 1200c 98 numera heldöd

    Tjenare!

    Jag är en total novis när det kommer till hojar så vissa frågor kanske får er att dra på smilbanden, men det är helt okej för mig.

    jag köpte en Sportster 98 för att övningsköra med, nu startar hon inte. Jag har kört den 6-7 gånger och problemet började kanske tredje gången jag skulle köra.
    Då var det bara att testa 2-3 gånger sen kom hon igång. sen har det bara blivit sämre.
    Jag fick rådet att stödladda av firman jag köpte den av. sagt och gjort. men ingen förbättring.
    I torsdags fick jag igång den efter att jag stålborstade tändstiften och med starthjälp från bilen. hon fick ladda nu i 20 timmar och batteriet ska vara fullt enligt laddaren men hon är stendöd!

    Är det bara att köpa nytt batteri och nya tändstift som gäller? Borde inte firman man köper den av kolla saker som tändstift osv innan dom säljer vidare den?

    Mvh/ Micael

  2. #2
    Kolla jordkabel, lossa och skrapa kontaktytor och dra åt igen. Vanlig felkälla!

  3. #3
    Testade det nu men inget svar. Dock så såg jag nu att +polen ser misshandlad ut.Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20151003_091020.jpg 
Visningar:	94 
Storlek:	39,9 KB 
Id:	17174

  4. #4
    Kan du köpa ett multimeterinstrument på Jula eller nån annanstans och mäta mellan polerna? Eller ta startkablar, om batteriet är dåligt så ska den hoppa igång med kablar.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Majkel Visa inlägg
    Testade det nu men inget svar. Dock så såg jag nu att +polen ser misshandlad ut.Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20151003_091020.jpg 
Visningar:	94 
Storlek:	39,9 KB 
Id:	17174
    Svårt att utröna exakt vad man ser på bilden men det ser onekligen misshandlat ut. Skruva av kabeln från batteriet och kolla om du ser någon tydlig skada på batteripol, kabel och batterisko. Försäkra dig också som hasse skriver om att batteriet är i dugligt skick.

  6. #6
    Jag såg nu att du fått igång den med bilen, så när du har batterihjälp så startar den? Har jag förstått det rätt eller vill den inte starta ändå?

  7. #7
    Nu startar hon felfritt. Jag skruvade loss batteriet och såg att pluspolen hade smält (!) Så att kabeln inte fick kontakt. Drog åt skruven och nu funkar hon..

  8. #8
    Låter som om det kanske behövs nytt batteri och att du kollar igenom kablarna.

  9. #9
    Har man dålig kontakt vid polerna bildas mycket värme, och smälter blyet ganska lätt. Snygga och rena anslutningar sparar mycket huvudbry, skönt att det löste sig/ Hasse

  10. #10
    Tack för alla svaren!

Liknande ämnen

  1. keps sportster 1200c
    Av Butchcassady i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-08-28, 20:04
  2. Sportster 1200C
    Av matsasssss i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-08-09, 11:01
  3. Sportster 1200C -00 Säljes
    Av HippieDream i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-05-20, 17:37
  4. Framhjul till Sportster 1200C -99
    Av Larsson i forum Köpes
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-07-29, 17:51
  5. Koll på Buell numera?
    Av adHD i forum Buell
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-02-25, 22:53

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •