Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Tips och hjälp vid sportster köp

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Sep 2015
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    9
    Tackad: 1

    Tips och hjälp vid sportster köp

    Hej!
    Är helt ny här som ni ser och har lite funderingar som jag hoppas få svar på.
    Håller på att ta kortet och förhoppningsvis så går uppkörningen bra på fredag. Gör den det så vill jag givetvis kunna glida omkring de få soliga dagar som är kvar innan hösten biter sig fast ordentligt.

    Har scannat av blocket och lusläst varenda annons samt googlat en massa men det är något jag inte riktigt får kläm på.

    Om någon har konverterat en 883:a till en 1200 så verkar det som om de skriver ut miltalen efter konvertering istället för totalt antal mil/km.
    Är det så att man går igenom hela motorn och kan räkna kallt med att om den har blivit konverterad så kan man mer eller mindre räkna med att motorn är som ny efter konverteringen ?

    tack på förhand!

  2. #2
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av statisten Visa inlägg
    Hej!
    Är helt ny här som ni ser och har lite funderingar som jag hoppas få svar på.
    Håller på att ta kortet och förhoppningsvis så går uppkörningen bra på fredag. Gör den det så vill jag givetvis kunna glida omkring de få soliga dagar som är kvar innan hösten biter sig fast ordentligt.

    Har scannat av blocket och lusläst varenda annons samt googlat en massa men det är något jag inte riktigt får kläm på.

    Om någon har konverterat en 883:a till en 1200 så verkar det som om de skriver ut miltalen efter konvertering istället för totalt antal mil/km.
    Är det så att man går igenom hela motorn och kan räkna kallt med att om den har blivit konverterad så kan man mer eller mindre räkna med att motorn är som ny efter konverteringen ?

    tack på förhand!
    Det som görs är enbart cylinder och kolvbyte vid en konertering, är den även portad är väl toppen genomgången men har troligen gamla styrningar kvar osv så svaret är nej det är inte en ny renoverad motor och ursprungliga milen skall gälla.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  3. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Sep 2015
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    9
    Tackad: 1
    Tack för snabbt svar!

    Då är det som jag misstänkte. Inte lätt när man är ny på en helt ny marknad och inte listat ut allt riktigt.
    Får försöka glömma några hojar som man tyckt bör vara något iom att milen varit ärligt nedskriva iom konvertering. Återigen, tack för informationen!

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

  4. #4
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av statisten Visa inlägg
    Tack för snabbt svar!

    Då är det som jag misstänkte. Inte lätt när man är ny på en helt ny marknad och inte listat ut allt riktigt.
    Får försöka glömma några hojar som man tyckt bör vara något iom att milen varit ärligt nedskriva iom konvertering. Återigen, tack för informationen!

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
    Dom flesta hojar går inte så långt men du behöver inte vara orolig för långmilare, är servicar skötta så går en EVO motor 15000 mil inan du ens behöver fundera.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  5. #5
    V.I.B
    Reg.datum
    Sep 2015
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    9
    Tackad: 1
    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Dom flesta hojar går inte så långt men du behöver inte vara orolig för långmilare, är servicar skötta så går en EVO motor 15000 mil inan du ens behöver fundera.
    Ahaa så runt 15k säger du.
    Ja då ja då är det rätt många mil kvar att ge på de jag har tittat lite på. Är ute efter en hoj som jag kan göra de flesta nybörjarfelen med och inte gråta blod den dagen jag lägger den ned , vilket jag räknar med att jag kommer göra då jag är rätt klantigt lagd

    Är det något speciellt man ska kika närmare på när en hoj rullat 5000km+ ? Om nu serviceboken finns så är det väl ganska lätt att se om den är ordentligt skött men om den inte finns tänkte jag mer på.
    Senast redigerat av statisten den 2015-10-01 klockan 08:00. Anledning: Frågan.

  6. #6
    V.I.B
    Reg.datum
    Sep 2015
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    9
    Tackad: 1
    Kortet grejat så nu är det dags att sondera blocket på ett mer allvarligt sätt om man ska försöka hinna ge sig ut på höstens fina dagar!

  7. #7
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av statisten Visa inlägg
    Kortet grejat så nu är det dags att sondera blocket på ett mer allvarligt sätt om man ska försöka hinna ge sig ut på höstens fina dagar!
    Grattis till kortet
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av statisten Visa inlägg
    Kortet grejat så nu är det dags att sondera blocket på ett mer allvarligt sätt om man ska försöka hinna ge sig ut på höstens fina dagar!
    Grattis till kortet
    Timeo Danaos Et Dona Ferentes

  9. #9
    V.I.B
    Reg.datum
    Sep 2015
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    9
    Tackad: 1
    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Grattis till kortet
    Citat Ursprungligen postat av GonZa Visa inlägg
    Grattis till kortet
    Tack så mycket !
    Kan fan inte riktigt greppa det än. Får bli ett besök nere på Probike Syd imorgon för att dregla lite och låta drömmarna om en härligt stor plånbok gå lite.

    Ännu en fråga dock, vad kan vara ett skäligt pris på en sportster -00 som gått nästan 7000mil ?. Fick ett förslag häromdagen och som vanligt så sa han - ge mig ett bud.
    Har sett hojar som inte gått mer än knappa 1000mil och utsatt pris varit runt 40k och hojar som gått betydligt mer och gått för 50-60k.
    Det är ju en hel vetenskap att kunna ge ett vettigt bud när man inte kan priserna riktigt.

  10. #10
    Tjenare! Jag har en Forty Eight -13, som gått 500 mil till salu om du är intresserad?

    100 000:-

    MVH Sebastian

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av statisten Visa inlägg
    Tack så mycket !
    Kan fan inte riktigt greppa det än. Får bli ett besök nere på Probike Syd imorgon för att dregla lite och låta drömmarna om en härligt stor plånbok gå lite.

    Ännu en fråga dock, vad kan vara ett skäligt pris på en sportster -00 som gått nästan 7000mil ?. Fick ett förslag häromdagen och som vanligt så sa han - ge mig ett bud.
    Har sett hojar som inte gått mer än knappa 1000mil och utsatt pris varit runt 40k och hojar som gått betydligt mer och gått för 50-60k.
    Det är ju en hel vetenskap att kunna ge ett vettigt bud när man inte kan priserna riktigt.
    Grattis till kortet! -00 7000 mil. Köparens marknad nu. har sett nyare med knappt 2000 mil på mätaren för 25000. buda lågt... Dom flesta tror dom kan få orimliga summor bara för att det är en HD.

  12. #12
    V.I.B
    Reg.datum
    Sep 2015
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    9
    Tackad: 1
    Citat Ursprungligen postat av Sebowe Visa inlägg
    Tjenare! Jag har en Forty Eight -13, som gått 500 mil till salu om du är intresserad?

    100 000:-
    MVH Sebastian
    Tack för erbjudandet men tanken är att min första ska knappt gå över en prislapp på 50k.

    Citat Ursprungligen postat av Hardrockhair Visa inlägg
    Grattis till kortet! -00 7000 mil. Köparens marknad nu. har sett nyare med knappt 2000 mil på mätaren för 25000. buda lågt... Dom flesta tror dom kan få orimliga summor bara för att det är en HD.
    Tack för informationen. Ska se hur villig personen i fråga är att släppa den billigare än vad han säkerligen har tänkt sig. Såg nu en -05a med 3500mil på mätaren med begärt pris på 59k från Probike.

Liknande ämnen

  1. SFRO besiktning - tips, trix och hjälp
    Av admin i forum Custom & Byggen
    Svar: 64
    Senaste inlägg: 2014-10-25, 21:46
  2. Tips vid byte av handtag
    Av Kling i forum Gör-det-själv-avdelning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-04-06, 11:37
  3. Tips vid köp av Road King!?
    Av Tomaz i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-29, 14:58
  4. Hjälp och tips ang gaffelval!
    Av JimmyChopper i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2012-05-08, 22:33
  5. Tips vid runddragna skruv?
    Av Ante i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-07-12, 16:54

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •