Sidan 4 av 8 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 149

Ämne: Fet Bob inköp

  1. #61
    Citat Ursprungligen postat av Janne Visa inlägg
    Om den på Bilia har 0 mil, den utrustning som står samt det priset så tror jag att snålheten/envisheten kan bedra visheten för dig om prutandet är viktigare än resultatet. Att hitta en ny 10:a med den utrustningen så billigt lär du ALDRIG göra igen, åtminstone inte i Sverige. Jag förstår överhuvud taget inte hur det priset kan stämma.

    Kolla även Boba Fetts länk som jag tidigare länkat till (om jag minns rätt).
    Håller med... köp nu den.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  2. #62
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av Janne Visa inlägg
    Om den på Bilia har 0 mil, den utrustning som står samt det priset så tror jag att snålheten/envisheten kan bedra visheten för dig om prutandet är viktigare än resultatet. Att hitta en ny 10:a med den utrustningen så billigt lär du ALDRIG göra igen, åtminstone inte i Sverige. Jag förstår överhuvud taget inte hur det priset kan stämma.

    Kolla även Boba Fetts länk som jag tidigare länkat till (om jag minns rätt).
    Jo visst har jag kollat den innan.

    Handlar inte om att bara pruta utan jag tyckte att säljaren va riktigt dryg och därför viker jag inte från budet jag lagt, jag håller med dig priset är bra och hade säljaren varit lite slipad och inte så jävla dryg så hade jag köpt den första gången jag va där.

    Jag bryr mig inte så mycket om priset utan det är bemötandet och servicen som är viktigt för mig, sen om man ska vinkla det lite så är det inte jag som står med en massa hojar till salu i den fina lokalen utan säljaren och 2012erna är på ingående med bla ABS och större motor original.

    Kommer gå tillbaka dit på fredag så får vi se, jag har absolut ingen panik

  3. #63
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Håller med... köp nu den.
    Ingen panik, alla på en gång

  4. #64
    Citat Ursprungligen postat av ViLa Visa inlägg
    Ingen panik, alla på en gång
    .


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  5. #65
    V.I.B Contributor
    Boba Fetts avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Tackad: 2

    Citat Ursprungligen postat av Janne Visa inlägg
    Om den på Bilia har 0 mil, den utrustning som står samt det priset så tror jag att snålheten/envisheten kan bedra visheten för dig om prutandet är viktigare än resultatet. Att hitta en ny 10:a med den utrustningen så billigt lär du ALDRIG göra igen, åtminstone inte i Sverige. Jag förstår överhuvud taget inte hur det priset kan stämma.

    Kolla även Boba Fetts länk som jag tidigare länkat till (om jag minns rätt).
    Ops:nightmare:

  6. #66
    Har kollat med två olika HD återförsäljare och tyvärr ser det inte ut som att vi får Dynor med 103 motorn till Sverige.
    Enligt dom gäller denna line up:

    http://www.harley-davidson.com/en_EU...bmLocale=en_EU

    Man kan ju alltid hoppas det ändras


    Citat Ursprungligen postat av ViLa Visa inlägg
    2012->

    96an är kvar på Street Bob och Super Glide men som option kan man få 103an

    103 är standard på resten av Dyna sortimentet.

    Info från HDUS

    Get the most out of life and every mile along the way with the Twin Cam 103TM now standard on 2012 Touring, Softail® and select Dyna® motorcycles. It delivers more power when you need it—like passing stragglers and dominating those scenic mountain rides. Plus, it lowers cruising RPMs and improves highway fuel economy. So make this the year you step up and take power.

  7. #67
    Jävligt skumt, fan vad kass... Kollade H-D Sveriges hemsida, men de nämner inte en 2012 ännu

    Jag gick in på Brittiska H-D ,där är det 103 som gäller!

    http://www.harley-davidson.com/en_GB.../c/keyFeatures


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  8. #68
    Danskarna har uppdaterat till 2012 line up, märkligt H-D Sverige inte hänger med ALLA andra.....

    De har OXO 103"

    http://www.harley-davidson.com/da_DK....html#/c/specs


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  9. #69
    Jo, men det är bara Switchbacken som har 103 motorn av Dynorna, även i England och Danmark. De andra har 96 om du kollar specen.

  10. #70
    Citat Ursprungligen postat av sedaii Visa inlägg
    Jo, men det är bara Switchbacken som har 103 motorn av Dynorna, även i England och Danmark. De andra har 96 om du kollar specen.
    Haha, typiskt att jag på måfå valde den då, kass jag é....:stupid:


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  11. #71
    Nja, har man lyckats få ihop och igång detta förnämliga forum så är inte kass det ord jag skulle använda....

    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Haha, typiskt att jag på måfå valde den då, kass jag é....:stupid:

  12. #72
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Ja då sket det sig med bilia.

    Fin hoj men rutten säljare.

    Hittade en annan FB som jag ska kolla på imorgon, vad kostar ett originalsystem till en FB för säljaren hade inte det kvar?

  13. #73
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Kungliga Åsen Hägersten
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    Med risk för att vara dryg i dina ögon .....

    Men om säljaren och principer är viktigare än att få en fin hoj till kanonpris så ....
    För mig hade han gärna fått kalla mig vad han vill om jag hade kunnat göra en sån affär.

    Men lycka till hursom, du hittar säkert en trevlig säljare snart
    http://avatars.ibsrv.net/ibsrv/res/src:<a href=http://www.hdforums.com/get/forum/image.php?u=50077&type=sigpic&dateline=1218153804 target=_blank>http://www.hdforums.com/get/forum/im...ine=1218153804</a>
    Fet Bob 08 med lite krimskrams. Fulreflexen på bilden är borta och baklampan bytt

  14. #74
    Citat Ursprungligen postat av ViLa Visa inlägg
    Ja då sket det sig med bilia.

    Fin hoj men rutten säljare.

    Hittade en annan FB som jag ska kolla på imorgon, vad kostar ett originalsystem till en FB för säljaren hade inte det kvar?
    Om du hittar nåt, dyrt!... Alla Dynasystem från 06 passar dock rakt på, MEN sällsynta som begagnat...


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  15. #75
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 129
    Tackad: 11
    Man kan ju undra varför man säljer sitt originalsystem när man behöver det vid bes ? Skulle kanske tänkt över dealen
    med Bilia en gång till.

  16. #76
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 129
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Haha, typiskt att jag på måfå valde den då, kass jag é....:stupid:
    Nä för fan,du har gjort ett helvetes bra jobb med att fixa detta forum för oss

  17. #77
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av Janne Visa inlägg
    Med risk för att vara dryg i dina ögon .....

    Men om säljaren och principer är viktigare än att få en fin hoj till kanonpris så ....
    För mig hade han gärna fått kalla mig vad han vill om jag hade kunnat göra en sån affär.

    Men lycka till hursom, du hittar säkert en trevlig säljare snart
    Nej det uppfattar jag inte alls som drygt och jag förstår hur du tänker.
    Vilken tur att vi alla inte är stöpta i samma form
    Och nej säljaren måste inte va trevlig men jag vill inte uppfatta att han/hon idiotförklarar mig på grund av mitt hojval och inte ville köra BMW som enligt honom va världens bästa hoj.
    Jag personligen vill inte ge en sån person 153´kr men jag kan va en udda prick

  18. #78
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Kungliga Åsen Hägersten
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    Du kanske skulle ha sagt till honom att du som "idiot" ändå ville befria honom från skithojen som var så dålig. Fast om dom inte tog budet 153k för skithojen så kanske dom "också" är idioter

    Som svar på frågan vad ett nytt originalsystem kostar. Vill minnas från min tid på Probike att ett nytt originalsystem kan kosta upp emot 10k. Om jag minns rätt så låg enbart dämparna till en vanlig Dyna på 6-7k och FB-systemet lär inte vara billigare.

    Men som Noyen skrev här ovan, kanske läge att tänka över dealen med Bilia igen. Det ser i mina ögon ut som en av de bättre nyhojsköpen som har skett i detta land.

    Lycka till hursom.
    http://avatars.ibsrv.net/ibsrv/res/src:<a href=http://www.hdforums.com/get/forum/image.php?u=50077&type=sigpic&dateline=1218153804 target=_blank>http://www.hdforums.com/get/forum/im...ine=1218153804</a>
    Fet Bob 08 med lite krimskrams. Fulreflexen på bilden är borta och baklampan bytt

  19. #79
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    sooooooooooooooooo hur är det med Fat Bob jakten ??

  20. #80
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    sooooooooooooooooo hur är det med Fat Bob jakten ??
    Im still hunting brother

    Jag och batten drar till bilia i slutet på veckan så får han agera bulvan vi får se hur det går.

Sidan 4 av 8 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. (Inkörnings)Service
    Av islandstyle i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-08-09, 02:55

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •