Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Skall snart bli ägare till Nightrod, vad att tänka på?

  1. #1

    Skall snart bli ägare till Nightrod, vad att tänka på?

    Hej, ny här och ännu inte ägare till nån Rod, än så länge japansk cruiser men I en väldigt nära framtid skall en Night Rod införskaffas, Har äntligen fått makans tillstånd att införskaffa en sådan (Så länge hennes tramp cykel får plats I garaget)
    Nu till min undran, jag har förstått att I och med 2009 modellerna blev det en hel del ändringar, ABS, större tank, bredare däck Etc. så det får bli en 09-12 tänkte lägga nånstans mellan 150 och 160K har sett på Blocket att man kan få rätt bra grejor för dom pengarna, är det något speciellt att tänka på generellt och någon modell I synnerhet?
    Tacksam för all hjälp jag kan få.

    Mvh.
    Magnus

  2. #2
    Välkommen och kul att du hittat hit finns många här som kör nightrod som kan ge dig tips och råd inför stundande hoj köp/GonZa


    Timeo Danaos Et Dona Ferentes
    Timeo Danaos Et Dona Ferentes

  3. #3
    Välkommen
    2008 fick en del ändringar bla ökade kubiken från 1250 från 1130, ny koppling, ABS som tillbehör
    men hjulen har nog varit samma hela tiden, men fälgarna kan man få olika

    Jag tror att du kommer bli nöjd, jag har en 2009 uttagen 2010, valde 09 för att man fick längre garanti
    Den går som en traktor och har aldrig svikit mig, servar den hos min polare Micke i Vollsjö LMD ( mitt på torget ), ps har ni aldrig varit där så åk dit där kan ni bli utbildade i allt som heter HD inkl historia , han har ingen hemsida men sök lmdsweden på FB
    Det enda jag sätter ett minus på är fjädringen bak, men det kan vara så att jag väger 120 pannor med
    Har gjort framflytt av fotpinnar, slängde dit en PC och ett 2-1 competiton system ( som skall säljas nu , håller på med lite ombyggnation som solosadel och ny kortare skärm , bredare styre mm)
    Lycka till

  4. #4
    Då var Nightroden in handlade, en -11med ca 400 mil på mätaren, hämtning på torsdag

  5. #5
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2015
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    27
    Tackad: 0
    Grattis och välkommen till Harley-träsket Du kommer nog bli supernöjd! Jag har en Screamin eagle från 2007 själv (som jag övningskör med!!) ja, jag vet att det säkert inte är förstahandsval när det kommer till att köpa hoj om man inte tidigare har haft tung motorcykel, men jag är supernöjd - kommer nog aldrig sälja den som det känns idag! Går som ett jäkla skott och har tillräckligt med pulver för att man nästan skall bli mörkrädd......
    Och välkommen till Harleyforumet, här finns all information som man kan tänkas behöva (tror jag), iallafall är alla trevliga och hjälpsamma! Men det är väl inte så konstigt! det är ju ett forum för bikers av bikers!
    Mvh V-Rod_Boy69

  6. #6
    Sent svar men grattis till köpet.
    Det enda jag kan ge som tips (vilket jag fick lära den hårda och dyra vägen) är att byta ut de skitlager som pekats i hjulen och kolla så att du har alla distanser som de ska.
    Min 08a hade magiskt förlorat distansen mellan lagret i bälthjulet och hjullagret. Snackade med verkstan i Helsingborg om detta då den tidigare ägaren lämnat hojen där men de slog helt ifrån sig.
    Hur sen konstruktionen kan vara sådan att hjullagret på bältsidan inte går i botten utan lämnar ett bra mellanrum när den ligger mot distansen övergår mitt förstånd. Har fått svarvat nya distanser och pressat lagret i botten på fälgen så får vi se hur det blir till våren.
    Lycka till med hojen.

Liknande ämnen

  1. Forty-Eight, att bänka eller inte bänka?
    Av Mad Max i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 20:46
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-07-07, 22:33
  3. Snart Harley ägare
    Av my1harley i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-06-15, 07:31
  4. Svar: 39
    Senaste inlägg: 2011-11-25, 10:06
  5. det ska böjas i tid det som krokigt skall bli
    Av hasse diesel i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-15, 21:37

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •