Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 58

Ämne: Dynojet power Commander eller Screamin Eagle Super Tuner

  1. #21
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Gävle/Skutskär
    Inlägg
    43
    Tackad: 0
    Intressant tråd. Många olika uppfattningar.

    Om vi förutsätter att inställningen på en PC är gjord på ett korrekt sätt i bänk när hojen är ny. Finns det anledning att bänka igen och se över inställningarna efter ca 1000 mil?

    Anders

  2. #22
    V.I.B Micke Bs avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Vinslöv, skåne
    Inlägg
    94
    Tackad: 0

    Själv har jag bara SE rör och öppnare luftfilter på min. Den går så zzzzzzzzzzzzzatans bra så jag finner ingen anledning att klödda med databoxar o inställningar som troligtvis skulle få mig sur o tvär. Men det är inressant att läsa om alla er andras erfarenheter. ;-) Fick ett erbjudande att köpa PC av en vän från USA, han ville ha 150 USD vilket är ett bra pris vad jag kan förstå. Någon som är sugen så kan jag förmedla kontakten.
    //Micke
    www.scrcsweden.se
    HELLRE EN SKITIG HOJ PÅ VÄGEN ÄN EN REN I GARAGET

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av Micke B Visa inlägg
    Fick ett erbjudande att köpa PC av en vän från USA, han ville ha 150 USD vilket är ett bra pris vad jag kan förstå. Någon som är sugen så kan jag förmedla kontakten.
    //Micke
    Kan vara intressant! PC III eller V ?


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  4. #24
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Om jag hade sprut på min och jag bodde i västsverige så skulle jag välja Directlink och mappa hos www.mek1.se i Lidköping.

  5. #25
    V.I.B Micke Bs avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Vinslöv, skåne
    Inlägg
    94
    Tackad: 0

    Pc III ...
    www.scrcsweden.se
    HELLRE EN SKITIG HOJ PÅ VÄGEN ÄN EN REN I GARAGET

  6. #26
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Pc III ...
    ?
    Varför? Om man nu tycker Powercommander är prylen varför välja den gamla när den nya femman har mycket fler möjligheter.

  7. #27
    V.I.B Micke Bs avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Vinslöv, skåne
    Inlägg
    94
    Tackad: 0

    Frågar du mig?
    www.scrcsweden.se
    HELLRE EN SKITIG HOJ PÅ VÄGEN ÄN EN REN I GARAGET

  8. #28
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Frågar du mig? - Ja

  9. #29
    V.I.B Micke Bs avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Vinslöv, skåne
    Inlägg
    94
    Tackad: 0

    Jag väljer ingen alls, är nöjd nöjd som det är. Däremot så slängde jag ut en förfrågan om någon annan va intresserad då jag har en kompis som har en till salu.
    www.scrcsweden.se
    HELLRE EN SKITIG HOJ PÅ VÄGEN ÄN EN REN I GARAGET

  10. #30
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    OK, då är jag med

  11. #31
    Kommer gasa ner till lidköping o mappa sporren med directlink så fort bänkrummet är klart!

  12. #32
    Haha..ja... jag undrade vilken som var till salu! 3 eller 5... nu vet jag!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  13. #33
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Har PCIII,SE stage 1 luft och Rush slipons på min Dyna och det har funkat bra.Hojen bänkades vid 160 mil och
    den blev mycket bättre efter bänkningen.Tror personligen att det är bänkning som gäller om man ska ha optimal
    bränsleblandning,att tanka hem internet mappar tror jag inte på.Som bänkkillen sa,varje motor är som en egen
    individ och en mapp som är optimal till en motor är inte det till en annan.

    Att köra med luft och buller utan att göra nåt bränsle styrningen är väl nåt de flesta INTE rekommenderar.

  14. #34
    Citat Ursprungligen postat av Noyen Visa inlägg
    Att köra med luft och buller utan att göra nåt bränsle styrningen är väl nåt de flesta INTE rekommenderar.
    +1 på det, kan t.o.m vara skadligt för moroten!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  15. #35
    Nykomling MC-konsults avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Lidköping vid Vänern
    Inlägg
    34
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Micke B Visa inlägg
    Själv har jag bara SE rör och öppnare luftfilter på min. Den går så zzzzzzzzzzzzzatans bra så jag finner ingen anledning att klödda med databoxar o inställningar som troligtvis skulle få mig sur o tvär. Men det är inressant att läsa om alla er andras erfarenheter. ;-) Fick ett erbjudande att köpa PC av en vän från USA, han ville ha 150 USD vilket är ett bra pris vad jag kan förstå. Någon som är sugen så kan jag förmedla kontakten.
    //Micke
    Du skulle nog kontrollköra den i en bänk för att kolla att den inte går skadligt snålt. //Johan

  16. #36
    V.I.B Micke Bs avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Vinslöv, skåne
    Inlägg
    94
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av MC-konsult Visa inlägg
    Du skulle nog kontrollköra den i en bänk för att kolla att den inte går skadligt snålt. //Johan
    Kanske en klok tanke;-)
    www.scrcsweden.se
    HELLRE EN SKITIG HOJ PÅ VÄGEN ÄN EN REN I GARAGET

  17. #37
    Nybliven Hd ägare och kan någon förklara för mig hur jag får bra fart och inte allt för högt ljud i en Softail de lux 2011. Har försökt läsa på lite som ny på detta forumet och lite på nätet. Pratar jag med försäljaren så kostar det 20 papp. Kollar jag på slip on via Motrospeed och en power commander 5 så är jag uppe på 6,5 tusen. Vad skiljer och vad har jag missat? Ska jag lämna in den för 20 kkr eller kan någon hjälpa mig för jag anser det för dyrt!

  18. #38

    Smile super tuner

    Citat Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
    Jag har SE och Vance and Hines Big Radius. Funkar kanon. Kan rekommenderas.
    tja har åkt med supertuner i två säsonger nu å funkar kanon ..
    lite roligt var dock att jag tog hem den för 3200 när jag var i usa å jisses vicken bra affär det var när hd skulle ha 8000
    men när jag ville ha den monterad vägra dom skriva garanti för att jag inte köpt den där ... lite konstigt va ..köpt på hd i usa för harley davidson
    recommenderad av harley davidson ... men inte om du köpt den billigare ..

  19. #39
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Verkar som väldigt få har förstått skillnaden mellan PC och ST.
    Motorn har ett motorstyrdon där alla parametrar finns lagrade och ger motorn den information som behövs, en super tuner ger möjligheten att programmera om allt där i så motorn blir optimerad allt från kall start till fullgas.
    En PC där i mot kan inte programmera om några signaler o spara dom i motorstyrdonet utan kopplas i mellan och lurar original signalen till att ge spridarna mer bränsle osv, ett billigare alternativ och en bra affärs ide kanske men inte optimalt, får jag råda är det utan tvivel screaming eagle super tuner pro som gäller allt annat är skit

  20. #40
    Det finns inget som slår ett system som ger tillgång till samtliga parametrar, tex SuperTuner/RaceTuner/DirectLink. Skillnaden mellan ett "riktigt" system och en PC är duktigt stor. Jag brukar likna piggybacksystemen (PC, Terry osv) vid plåster. Dom funkar att rätta till det värsta med, men vill man ha det riktigt bra finns inget annat än SERT/SEST/DirectLink....
    Dom *är* omständiga att jobba med och tyvärr verkar det som att man ibland rekommenderar PC just av bara den orsaken.....
    Efter att ha jobbat med bänkningar i 10 år minst, så har jag sett det mesta och förvånansvärt ofta kommer det problemcyklar direkt från ÅF som bara tyckt att det räcker med en färdig map.....
    Man kan ju i alla fall tycka att den som rekommenderar ett system borde ha såpass med kompetens runt det han pratar om, att han kan ta en teknisk diskussion? Testa gärna att fråga en verkstad som rekommenderar PC, hur många grader man förändrar tändningen i tändmappen
    Jag har nog skrivit 1000 rader om det här nu, så det är inte alltid jag orkar svara på samma frågor jämt, men jag har inga problem att ta en diskussion per telefon vad ni än undrar över

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •