Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Kopplingsproblem, lite goda råd?

  1. #1

    Kopplingsproblem, lite goda råd?

    Kopplingen bråkade med mig så jag tog ner den och såg att en av styrpinnarna har gått av I trumman. Se bild nedan. Lamellerna var ganska igensatta (förmodligen olja) även om de inte var så slitna. Jag skulle behöva lite tips på vad jag skall göra:

    1) Funkar det att köra kopplingen utan en av styrpinnarna? Räcker det eller kommer det att bråka med mig om jag har 5 med muttrar och bara 3 styrpinnar istället för 4?

    2) Om jag behöver köpa kopplingskorg till 4 växlad, var är det bäst att gå då?

    3) Jag hade ju så gärna velat ha elstart på den med. Någon som har ett bra förslag på helhetspaket: 4 växlad låda inklusive kopplingskorg som fixar solenoid eller ??? Blir det för mycket pengar så sätter jag dit ett 3.5 tums belt som jag har sedan tidigare och skippar elstarten men det vore kul....

    Tusen tack för hjälp !! Ni är sååå grymt duktiga !

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Koppling.jpg 
Visningar:	42 
Storlek:	51,8 KB 
Id:	17020

  2. #2
    Det går nog men bra är det kanske inte. Lämna in kopplingskorgen till en verkstad och nita dit nya pinnar. Speciellt om det är original så är det värt att spara på.

    Bäst är HD original, även om den är begagnad och du måste byta pinnarna. Produkter från AB Runda Bulten i Mongoliet är inget att ha!

  3. #3
    Tack för gott råd !!!

  4. #4
    Ja, sätter du dit 3" belt så löser det sig ju med kopplingskorgen och pinnarna. Dessa pinnar får man byta ibland, sedan blir kopplingen som rena drömmen. Det är helt obegripligt att man slutade med kopplingen typ 1936-1984, det bästa som gjorts!

Liknande ämnen

  1. Köra lite då :)
    Av hasse diesel i forum Klassiska & Historiska Harley
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-12-20, 13:02
  2. Livets goda
    Av alex.johansson i forum Off Topic
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2014-01-02, 21:19
  3. Harley-Davidson återkallar 2014 modeller pga kopplingsproblem
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-10-17, 10:08
  4. Kopplingsproblem
    Av chopperqueen i forum Klassiska & Historiska Harley
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-04-26, 07:44
  5. Kopplingsproblem
    Av Mangelo i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-09, 20:28

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •