Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Köra i Tyskland

  1. #1

    Köra i Tyskland

    Semester! Tänkte - om vädret skulle få för sig att vara någorlunda bra - åka ner till Hamburg en eller ett par dagar (bor i Lund så det är inte så långt).

    Några frågor på det:

    Något speciellt att tänka på när man kör genom Danmark och Tyskland? Hur är det med ljud och buller? Vad ska man ha med sig i fordonsbevis-väg?

    Några tips på vad göra runtom Hamburg? Bra vägar genom Danmark?

    Trevlig sommar gott folk!
    Ibland får jag PMS. Parked motorcycle syndrome.

  2. #2
    Inga problem med buller, Dyna med propipe, men Polisen ville se ägarbevis och körkort, försäkring sket dom i.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av hunky Visa inlägg
    Semester! Tänkte - om vädret skulle få för sig att vara någorlunda bra - åka ner till Hamburg en eller ett par dagar (bor i Lund så det är inte så långt).

    Några frågor på det:

    Något speciellt att tänka på när man kör genom Danmark och Tyskland? Hur är det med ljud och buller? Vad ska man ha med sig i fordonsbevis-väg?

    Några tips på vad göra runtom Hamburg? Bra vägar genom Danmark?

    Trevlig sommar gott folk!
    Finns en tråd om det på smc.
    Tydligen är det samma regel i Tyskland som i Norge om att du måste ha med dig en reflexväst. Kan vara bra att tänka på då det inte är alla som har en sån i packningen.

    http://forum.svmc.se/showthread.php?...ller-utomlands

  4. #4
    Man blev ju inte jättepeppad efter att ha läst SVMC-tråden... Befogat att oroa sig?
    Ibland får jag PMS. Parked motorcycle syndrome.

  5. #5

    Köra i Tyskland

    Citat Ursprungligen postat av hunky Visa inlägg
    Man blev ju inte jättepeppad efter att ha läst SVMC-tråden... Befogat att oroa sig?
    Man vet ju aldrig. Dom räknar väl upp det värsta som kan hända så klart, men stöter man på den där polisen som aldrig tummar på något eller har haft en dålig dag ja då står man ju där sen :-/
    Personligen hade jag nog slängt på originalsystemet för att slippa en massa strul i ett annat land där jag hade varit rätt så hjälplös eftersom jag inte kan språket eller känner någon där.

  6. #6
    Känns samtidigt värdelöst att slänga på original-blåsen... Får se hur jag gör.
    Ibland får jag PMS. Parked motorcycle syndrome.

  7. #7
    Varit på genom resa & Hamburg HD Days ett antal ggr, aldrig haft bekymmer, däremot i fosterlandet är det ständigt bekymmer m ombesiktning & annat. Däremot är de inte glada i väst med emblem, kör helst m neutral outfit.

Liknande ämnen

  1. Sportster delar England/Tyskland.
    Av M@rcus i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-06-09, 08:56
  2. Super Rally 2012, Ballenstedt - TYSKLAND
    Av tyskjävel i forum Träffar
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2012-06-02, 08:35
  3. Balla hojstallen i Berlin, Tyskland
    Av JohnnyRocker i forum Off Topic
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-02-04, 23:58
  4. Hett från ThunderBike i Tyskland...Gold Digger
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-04, 15:45

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •