Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: 1200S

  1. #1

    1200S

    Hallå! Skall ge mig på och ge gaffeln nya packningar. Tänkte om man kan byta ut/förbättra något i en redan förfinad harley gaffel när man ändå håller på..? Tanken är att uppdatera bromsar och bakstötdämpare i framtiden. Kanske någon har lite erfarenheter att bjuda på?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	uploadfromtaptalk1437132972395.jpg 
Visningar:	29 
Storlek:	62,5 KB 
Id:	16933

    Skickat från min GT-S7580 via Tapatalk

  2. #2
    Är det cartridge i 1200s? Annars är mitt stående tips att köra linjära fjädrar från racetech, anpassade efter din vikt.

  3. #3
    Yes det är cartridge. Samma som på fxdx. Racetech verkar inte ha till den lite längre gaffeln. Den har ju redan ställbar förspänning och retur. Har mixtrat lite fram och tillbaka och började närma mig en ganska ok inställning bortsett att den störtdyker vid inbromsning. Men så blev det läckage. Kör ganska busigt och aktivt samt lite bakhjulsåka. Så tänkte på om det gick få till något ganska tåligt också..

    Skickat från min GT-S7580 via Tapatalk

  4. #4
    Om fjädrar, förspänning och retur är dom bör vara så kan du alltid experimentera med dels oljemängd men också viskositet. Ett tips om du ska experimentera med oljor är att gå efter cSt 40 istället för att titta på SAE. Lite intressant läsning runt gaffeloljor: http://www.peterverdone.com/wiki/?ti...spension_Fluid

  5. #5
    Tack för mycket intressant läsning. Jag skall forska vidare och prova lite

    Skickat från min GT-S7580 via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Robbs projekt.1200s
    Av robbs i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2015-07-01, 12:06
  2. framgaffel problem sportster 1200s
    Av gummimatte i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-06-20, 14:41
  3. Oljud i motorn 1200s
    Av robbs i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-01-03, 15:09

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •