Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Problem med starten på Big Dog Ridgeback

  1. #1

    Problem med starten på Big Dog Ridgeback

    Hej.
    Jag har precis köpt en Big Dog Ridgeback.
    När jag köpte den funkar starten som den skulle, men nu när jag försöker starta så slår startmotorn till och går typ ett halvvarv och slår ifrån sen. Provar man då trycka på starten igen händer inget. Då måste man trycka på "runknappen" och då funkar starten igen men med samma visa att den går ett halvvarv och slår ifrån. Någon som haft detta problem och löst det så vill jag gärna veta hur ni gjorde.
    Jag misstänker att det kan vara dålig spänning i batteriet så något relä slår ifrån när den kraftiga urladdningen från startmotorn kommer. Jag är iväg på jobb nu men är tacksam för tips som jag kan pröva när jag kommer hem till helgen.

    Tack

  2. #2
    Som vanligt. Kolla anslutningarna till och från batteriet så att du har bra kontakt. Speciellt där minuspolen från batteriet sitter fast i ramen eller var den nu sitter på din hoj. Tala gärna om var den sitter? När jag byggde min TC88B-chopper hade jag tex jordningen mot en skruv på växellådan men det blev inte så bra då motorn och växellåda är lackad med någon grå plastfärg så den är inte elektriskt ledande. Så går det när man bygger motorer av pressgjuten aluminium och plast, man skall hålla sig till strutshovel!

  3. #3
    Pöh ! En riktig chopper har kick ;-)
    Sorry för OT

Liknande ämnen

  1. Problem med evo som dör....
    Av Customart i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-05-08, 06:28
  2. Problem.
    Av grillkorv i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-03-03, 19:19
  3. SU problem
    Av FLH78 i forum Klassiska & Historiska Harley
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-07-04, 22:16
  4. Starten hänger sig
    Av ube40 i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-06-17, 15:55
  5. 6 mil på 3 år. Problem?
    Av Fonve i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2011-09-11, 18:31

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •