Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 22

Ämne: Att kapa skärmstag på en Softail, så här gör du!

  1. #1
    Ursprunligen svar på tråden: http://harleyforum.se/showthread.php?1101-Reflex-på-Softail-bakskärm-snabba-tips!-D

    ***
    Tyvärr måste du kapa av de gjutna skärmstagen som sitter på ramen (Gäller Softail 1990-2007). 2008-> och Softail Rocker skruvar man bara av dessa.

    Night Train 2007 på bilderna.

    Ganska omfattande arbete, gör detta på vintern! Skaffa alla komponenterna innan. Men fan vad bra det kommer att bli!











    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  2. #2
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Kan inte se något .. eller är det bara jag?

  3. #3

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Stefan Visa inlägg
    Ser inget heller
    Inga bilder syns alltså? Nudå`?


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  5. #5
    Ser bra ut. Är nyfiken på färdigt resultat.

  6. #6
    Ska jag kunna gräva fram... ett ögonblick.. (dock var syftet att visa själva kapningen)


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  7. #7
    Vid hämtningstillfället: (Inte jag som byggt om, utan Rocket Bobs, England)



    EFTER:







    ******







    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  8. #8
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    sicken skillnad! e;

  9. #9
    Jag har hört att fälgar och blås m.m numera är utbytta/lackade.. till det bättre Se om jag kan få tag i nån mer bild...

    Gällande sadeln är denna tjockare än planerad, men ägaren som är kort i rocken ville ha en högre sadel. för att nå fram.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  10. #10
    Jag skulle nog rekomendera en Tigersåg istället för vinkelslip.... Mindre brandrisk, slipper fult gnist sprut på krom och andra lackade delar.......

  11. #11
    V.I.B Easy Rider
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Stockholm/Haninge
    Inlägg
    127
    Tackad: 0
    Tjena!
    Har själv en 08:a nighttrain på dessa är stagen skruvade i ramen så det var en lätt sak att byta. Hittade dock en snygg skärm hos Drag Speciality som pasar i originalstagen tror det finns en bild i mitt album

  12. #12
    Hmm.. är du helt säker? Du menar inte bara de yttre skydden? Borde ju inte vara skillnad på en Brittisk och en svensk 2008?

    Du ser här, man får denna mall av Heartland USA för deras kit:







    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  13. #13
    Du har nog helt rätt CustomBike! Kapandet gäller 1990-2007 enligt Roland Sands Design.



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  14. #14
    V.I.B Easy Rider
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Stockholm/Haninge
    Inlägg
    127
    Tackad: 0
    Klart jag är säker. Jobbar ju till viss del med detta o har byggt om min hoj denna vinter med ny bakskärm med mera, och både yttre o inre skärmstagen sitter fast med bultar. Har dessutom bytt ut dom till svarta då allt krom är svart numer.

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av custombike Visa inlägg
    Klart jag är säker. Jobbar ju till viss del med detta o har byggt om min hoj denna vinter med ny bakskärm med mera, och både yttre o inre skärmstagen sitter fast med bultar. Har dessutom bytt ut dom till svarta då allt krom är svart numer.
    Precis, därför skrev jag detta på inlägget innan . Fick efterforska lite och NT som jag har i beskrivningen är er en 2007:a

    Du har nog helt rätt CustomBike! Kapandet gäller 1990-2007 enligt Roland Sands Design.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Vid hämtningstillfället: (Inte jag som byggt om, utan Rocket Bobs, England)



    EFTER:







    ******





    vart hittar man den bakskärmen

  17. #17

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Kontakta www.rocketbobs.biz i England. De tillverkar bla dessa.
    snygga skärmar har dom men ack så dyra

  19. #19
    Dyra? Vad jämför du då med? Det är ju inte ett rått skärmgods från Bikeline du ska snida till själv. Skärmstagen och allt annat nödvändigt medföljer för montering och är i mycket hög finish.

    Jag har själv monterat flera Rocket Bobs skärmar och jämför du med de tyska och amerikanska likvärdigheterna är dessa billigare och bättre.

    Du kan titta på amerikanska Heartlands skärmar, då snackar vi dyrt!

    Vet inte, men detta skärmkitt för 375£ kan väl inte vara för dyrt, helt i metall och hål samt fästen är klara.



    Denna tyska variant från Lottermann får du ge ca. 600€ för. Jag vet av erfarenhet att man måste efterarbeta dessa mycket innan de ens är klara för lack. Allt måste borras och slipas innan.



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Dyra? Vad jämför du då med? Det är ju inte ett rått skärmgods från Bikeline du ska snida till själv. Skärmstagen och allt annat nödvändigt medföljer för montering och är i mycket hög finish.

    Jag har själv monterat flera Rocket Bobs skärmar och jämför du med de tyska och amerikanska likvärdigheterna är dessa billigare och bättre.

    Du kan titta på amerikanska Heartlands skärmar, då snackar vi dyrt!

    Vet inte, men detta skärmkitt för 375£ kan väl inte vara för dyrt, helt i metall och hål samt fästen är klara.



    Denna tyska variant från Lottermann får du ge ca. 600€ för. Jag vet av erfarenhet att man måste efterarbeta dessa mycket innan de ens är klara för lack. Allt måste borras och slipas innan.

    ojdå.kollade inte så noga va inte klar över att det va komplett med stag o grejer

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Skärmstag..
    Av Plenty11 i forum Custom & Byggen
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-01, 22:38

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •