Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Blinkers bak och fram på vänster sida döda på Night Rod -07

  1. #1
    Nykomling MrWingzs avatar
    Reg.datum
    May 2015
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    2
    Tackad: 0

    Blinkers bak och fram på vänster sida döda på Night Rod -07

    Drar väl historien från början då?
    Jag var ute och åkte men min Night Rod -07 på en gropig väg och plötslig börjat den röda nyckeln i instrumentpanelen att lysa. Tänker inte mer på det då hojen fortfarande funkar bra körmässigt. Senare så går jag till garaget och skall installera mina nyinköpta M-Blaze cone led blinkers. Installerar dom kopplar in dom och sätter i huvudsäkringen. Högra sidan både bak och fram blinkar som det ska men vänstra sidan är helt död inte ens den gröna pilen på instrumentpanelen blinkar. Testar sedan att koppla in mina gamla blinkers för att se om det är dom nya som spökar men ingen skillnad utan högra funkar men vänster är död. Jag testade även att skifta dom nya blinkersana och kan konstatera att båda funkar som dom ska. Då jag ser att oavsett ifall om jag har en blinker inkopplad eller inte så ska den gröna pilen indikera när man trycker på blinkersknappen så kabelbrott har jag konstaterat ska kvitta.

    Jag misstänker att att det är modulen till larm/blinkers som spökar men vill ju inte byta den hur som helst.

    Är tacksam för tips som kan generera en lösning på problemet.

  2. #2
    Mitt tips är att börja med det enklaste. Kolla så knappen på styret fungerar.

  3. #3
    Nykomling MrWingzs avatar
    Reg.datum
    May 2015
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    2
    Tackad: 0
    Jag lyckades får igång min blinkers nu. Det var bara att koppla ur bakblinkers och starta och låta tssm´n göra en omstart och sedan funkade det. Olyckligtvis så fick jag se att efter haft en passagerare på den tidigare nämnda dagen så hade fjädringen gått lite djupt och tryckt båda kablarna mot bakdäcket och gnagt sönder dessa. Så lite kortis på det plus att den började varna för dåligt batteri i pucken.

    Men det positiva är att jag nu VET vad jag ska fixa
    Jag är ärlig när jag ljuger!

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-04-17, 14:36
  2. Rinner bensin från slang vänster sida vid bakhjulet...
    Av svebbe i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-04-11, 20:58
  3. Blinkers fram på främre rambenen
    Av harley i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-04-09, 19:12
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-02-21, 10:39
  5. Blinkers fungerar inte på höger sida
    Av snad i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-17, 21:09

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •