Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Väskfästen äldre Electra!!

  1. #1

    Väskfästen äldre Electra!!

    har en Electra -84,väskorna och toppboxen sitter bara fästa med dzuz skruv,vilket känns väldigt klent.
    I synnerhet toppboxen som bara siter med 4 dzuz i pakethållaren,har sneglat på nyare hojar och där verkar toppboxen vara mer eller mindre bultad i pakethållaren.
    Förstår att det är med tanke att man ska kunna ta bort allt snabbt om man vill,men vågar man verkligen lasta nåt större i toppboxen???
    Hänger ni med i mina tankegångar,nån som har tips,bara att borra större hål och bulta kanske,samntidigt synd på originalgrejerna!!



    //Robban

    - - - Uppdaterad - - -

    Ifall nån inte vet vad jag menar. Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	dzus.jpg 
Visningar:	18 
Storlek:	27,5 KB 
Id:	16709

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    Sep 2015
    Ort
    Mandurah, WA Australia
    Inlägg
    28
    Tackad: 5

    By memory these boxes were not designed for anything heavy (50L max 10kg or something like that)
    - If it's a stock set top box, then you might find a sticker inside stating the max load (or... I seem to recall a small chrome sticker on the luggage rack close the the locking mechnism where the top box is locked into place on the rack.

    good @ being sucked @

  3. #3
    Har du den pakethållaren med tre skenor ?

  4. #4
    Japp,tre skenor.Det står ju en viktbegränsning i locket på boxen,men känns ändå lite vekt..
    Men jag har lastat den i mina ögon rätt tungt och det har då hittills hållit!!

    //Robban

  5. #5
    Är det verkligen original med den infästningen? Jag har den lilla originaltopboxen på min FLH1977. Den sitter med fjäderbeslastade krokar i pakethållaren, rena skiten. Den lilla toppboxen är också så ful så den har jag inte använt sedan 1989! Jag har alltid använt andra toppboxar som jag satt fast ordentligt.

Liknande ämnen

  1. äldre papper köpes!
    Av Hd1340 i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-09-25, 22:03
  2. Buller äldre hoj?
    Av Sanniz i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-08-12, 17:19
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-02-02, 10:18
  4. passar äldre softail tank , en äldre sportster?
    Av André Troy i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-09-04, 17:39
  5. Mod av äldre dyna
    Av Mr Modest i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2013-02-13, 08:55

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •