Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Blodgivare ??

  1. #21
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    Tycker det har blivit en så överdriven grej det här att olika kroppvätskor ska bytas med varandra! O du Sanniz har ju INTE blivit poppis hos den här killen isåfall kan jag säga: http://sv.wikipedia.org/wiki/Vlad_III_Dracula
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  2. #22
    Självklart är jag blodgivare.

    Har 2 stycken i min nära bekantskapskrets som överlevt tack vare att de fått blod.

  3. #23
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av 883r Visa inlägg
    Jag har för mig att blodet inte håller så värst länge heller, och visst är även jag blodgivare.
    Har varit och lämnat prover nu och citerar broschyren på blodcentralen.

    Blod kan bara lagras i sex veckor men kan även frysas vid olika behov t.ex om blodgruppen är sällsynt.
    Blod behövs vid exempelvis trafikolyckor,cancer och blodsjukdomar,höftledsoperationer och svåra förlossningar.
    Sen används ju också blodplasma och trombocyter(blodplättar) till olika ändamål,i det senare fallet inom cancerbehandlingen.

  4. #24
    V.I.B chrille64s avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Hudiksvall Hälsingland
    Inlägg
    101
    Tackad: 0

    Blodgivare sedan 85, dock har jag en ovanlig blodgrupp så jag lämnar inte lika ofta som de med vanligare blodgrupper. har lyckligtvis inte behövt få tillbaka nått än. ska nog anmäla mig till reservdelslistan också
    Nulla via invia est

  5. #25
    Jag är också blodgivare. Har lämnat 108 ggr så jag har lite rutin på det och tycker jag mår bra av det. Det blir ju som sagt lite extra hälsokoll .

  6. #26
    Jag är inte blodgivare, har inte donerat mina organ, inte klassförälder, har inte bakat smul paj med barnen idag, inte tagit bilder på min fina inredning med väggtexten Carpe Diem .. det är jättebra men kanske passar bättre på FB o Instagram. Stolt JAG rapportering om lyckade o misslyckade byggen/skruvande javisst. Men mest uppdaterade/olästa på Harley forum handlar i dagarna om klubb för inbördes om blodgivning .. nja inte därför jag vänder mig hit.

  7. #27
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Det finns ju en massa ämnen på HF som inte handlar om mc-byggen och mekande men man läser ju det man själv vill .
    Men eftersom vi mc åkare också kan råka ut för otäcka olyckor/sjukdomar kan det vara en tankeställare.
    Fuck cancer

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •