Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Patriot defender buller

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    5
    Tackad: 0

    Patriot defender buller

    Hej!

    Lite sugen på att byta till ett Patriot Defender system och undrar om det någon som har erfarenheter av systemet? Kvalitet? Spjällets funktion etc?

    Mvh
    Axel

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av axelg Visa inlägg
    Hej!

    Lite sugen på att byta till ett Patriot Defender system och undrar om det någon som har erfarenheter av systemet? Kvalitet? Spjällets funktion etc?

    Mvh
    Axel
    Har ett på min hoj.
    Metall tråden som håller spjället öppet verkar vara av kass kvalitet om man läser lite om det, jag byggde om mitt med lite bonnmek istället. Tycker jag kan höra ett lite skramlande ljud från spjället vid låga var om man har det i stängt läge.
    Jag kör med det i öppet läge och det låter riktigt högt om man vrider lite på rullen.
    Bortsett från metalltråden så tycker jag det är bra kvalitet på det.

  3. #3
    Kanske bara är patriot defender som är reglerbar som går att använda. Peacemakers sägs ju ha problem med vajjrarna och rostande spjällmotorer, och jekill och hyde verkar ju kosta över 15k på bikeline. Hur mycket får man lägga ut för ett par patriot defender? Lockande att bara köpa slipons om det blir herrejösses-dyrt :P
    Never ride faster than your guardian angel can fly

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Adren Visa inlägg
    Kanske bara är patriot defender som är reglerbar som går att använda. Peacemakers sägs ju ha problem med vajjrarna och rostande spjällmotorer, och jekill och hyde verkar ju kosta över 15k på bikeline. Hur mycket får man lägga ut för ett par patriot defender? Lockande att bara köpa slipons om det blir herrejösses-dyrt :P
    Tror inte någon säljer dom är hemma så man får beställa från staterna.

    http://patriotpipes.com

  5. #5
    Bra kvalitet om man bortser från den där vajern som reglerar spjället. Men det fixar du lätt. Jag besiktigade min häromveckan och den gick igenom med det stängt.

    På sportster som jag har ger systemet löjligt bra effekt och skönt ljud. Kör med helt öppet spjäll till vardags så klart.

    Hur det är på Big Twin kan jag inte uttala mig om men utifrån egna erfarenheten rekommenderar jag varmt. Jag beställde från USA. Billigt och smidigt.

  6. #6
    Kolla med BadBiker, dom säljer Defender med spjäll:
    https://www.facebook.com/pages/Defen...57228117782140

  7. #7
    Tjena, jag har ett liggandes, suttit på en evo motor å där är uttag till lambda, Om du är sugen så hojta till!

  8. #8
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    5
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Jesperolsson6@hotmail.com Visa inlägg
    Tjena, jag har ett liggandes, suttit på en evo motor å där är uttag till lambda, Om du är sugen så hojta till!
    Du har PM Jesper

Liknande ämnen

  1. patriot
    Av oggy69 i forum Bytes / Skänkes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-06-02, 00:13
  2. Patriot Defender
    Av dynamit i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-05-08, 14:25
  3. Patriot Defender Exhaust
    Av Jool i forum Säljes
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-10-01, 10:54
  4. Buller.
    Av Tundra Trotter i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-11-15, 16:39
  5. Buller i Norge?
    Av Dragos i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-08-25, 19:20

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •