Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Problem med evo som dör....

  1. #1

    Problem med evo som dör....

    Morsning! Har problem med evo som dör. Har bytt från standard delad tank till en gammal sportstertank. Sitter ju nån form av vacuumslang som jag antar drog soppa mellan de två orginal bensintankarna. Den har jag pluggat igen.Bytt filter o soppakran. Soppa finns i. Nån som har nån ide?
    Tack, Staffan

  2. #2
    Vad är det för hoj? Hade du vacuumslang till bensinkranen förut? Du har pluggat slangen mellan tankhalvorna, hur går det till när du inte har kvar tankhalvorna?

    Funkar avluftningen i tanklocket?

    Hoppas vi får mer info så skall det nog lösa sig!

  3. #3
    Hej! Tack för svar! En fxsts 96. Fel beskrivet av mig. Vacumslangen satt i tidigare bensinkran o skapade, antar jag, ett sug genom bägge tankhalvor. Jag bor oxå i Linköping! Kanske träffas?

    - - - Uppdaterad - - -

    Är det du som är i garaget hos ghost? Då har vi träffats. Spelade i ett band ett tag där...

  4. #4
    Jag var i garaget ovanför Ghost och vi hade en liten lokal där band repade. Så det kanske är så att vi träffats!

    Vacuumslangen går till bensinkranen och släpper på soppa när det blir vacuum, alltså när motorn är igång. Så det beror på vad du nu har för bensinkran. Är det en gammal klassisk modell som inte är vacuumaktiverad, jag då behövs ingen vacuumslang. Men är den modernare och behöver vacuum för att öppna, ja då måste den anslutas annars lär hojen dö efter startförsök ganska snabbt.

    Hur länge går den?

  5. #5
    Bensinkran är ny men av "gammalt" stuk och det finns inget ställe att placera vakuum slangen...detta har hänt två gånger på kort tid, aldrig förut... Nybörjare på detta och har kanske förbisett klassiska problemkällor. 95 oktan, rengjort luftfilter, sen har jag inte gjort ngt mer. Bör jag kolla tändstift? Soppafilter? Använt choke bägge tillfällen, kan den fått för mkt soppa? Tack för engagemanget! Är ni inte kvar i lokalen?

  6. #6
    Nä, vi har flyttat. Lite åt olika håll.

    Bra, då vet vi att kranen är av gammalt bra utförande! Prova för säkerhets skull att koppla ifrån slangen vid kranen eller förgasaren (var försiktig med plastanslutningen på förgasaren den kan man bryta av om man är hårdhänt), sätt på kranen och se att det rinner bra ur den ner i en burk eller något.

    Hur länge går den? Prova att öppna bensinlocket och lyssna om det pyser när den stannat. Om inte luftningen funkar blir det vacuum i tanken och ingen soppa rinner ut genom kranen. Men innan det händer brukar det kunna gå en stund.

  7. #7
    Ska testa detta! Tack för hjälpen! Slakteriet på lördag?

Liknande ämnen

  1. Problem med min fxr
    Av zeb.lovehell i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-08-06, 22:31
  2. Problem
    Av widerberg i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-04-19, 12:48
  3. SU problem
    Av FLH78 i forum Klassiska & Historiska Harley
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-07-04, 22:16
  4. Växel problem
    Av harleycax i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-05-16, 18:09
  5. 6 mil på 3 år. Problem?
    Av Fonve i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2011-09-11, 18:31

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •