Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 41

Ämne: Toppfart

  1. #21
    V.I.B Contributor Gustav2Ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Ort
    Gärdet, Stockholm
    Inlägg
    212
    Tackad: 10

    Sluta moralisera.

    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Varför vill du köra fortare ? Ta det lugnt
    Citat Ursprungligen postat av CC10 Visa inlägg
    men ärligt, hur skönt är det att köra så fort på en Harley?? det finns bättre hojar om du ska köra i dom hastigheterna,, till Harleyns fördel kan väl sägas att det är minst lika spännande att köra i 190 som det är att köra en "plastraket" i 280 blås.
    Citat Ursprungligen postat av TCKalle Visa inlägg
    men är toppfart överhuvudtaget intressant? Skall man absolut åka fort - köp en R1:a i stället /oxå.
    Behagligt eller ej, det kan ju var intressant att veta hur fort den går. Jag har till och med provat hur fort min firmabil går. Så för mig finns det ett vist intresse att veta hur fort fordonet jag kör kan gå. Sen om det är dumt eller ej så är det knappast någon här som kan få mig att bli mindre intresserad. Sen tycker jag att det är mer intressant att diskutera hur vida det tillhör "Harley kulturen" att moralisera över andras intressen eller vad som gör den ena personen glad eller vad fan det kan vara.
    Lite OT, men kunde inte låta bli. Inga hard feelings. Jag har säkert konstiga idéer också.
    Nu jävlar blir det åka av!

  2. #22
    Jag testar alltid hur fort mina fordon går (lite då och då). Sedan tycker jag att det finns något jäkligt häftigt med att åka "fort" på en HD. Låter ju som det kommer ett bombplan och drar förbi! Nu står jag inte ut med det under några längre perioder men det är kul att öppna spjällen rejält ibland.

  3. #23
    Full gas spar tid .Tandläkar räkningen blir bara så J-V dyr när plomberna lossnar ideligen.

  4. #24
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Toppfart är ju helt ointressant på en vanlig Harley tycker jag.Man ligger ju inte i 180-200 ändå,eller? Alla Harleys gör ju minst150-160 o det räcker väl för dom flestaMen sen att det är bra drag i hojen är ju annan sak med tanke på trafiksäkerhet
    There are no problemsonly solutions

  5. #25
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    Har du märkt att när man kör "rote" låter det som i serien Nattbombare (80 tal), Ljudet vandrar fram o tillbaks, ganska speciellt. mitoman
    Senast redigerat av indy 500 den 2012-02-20 klockan 18:29.
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av indy 500 Visa inlägg
    Har du märkt att när man kör "rote" låter det som i serien Nattbombare (80 tal), Ljudet vandrar fram o tillbaks, ganska speciellt. mitoman

    Japp! Det blir en jävla ljudmatta, sjukt coolt!

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av Gustav2K Visa inlägg
    Behagligt eller ej, det kan ju var intressant att veta hur fort den går. Jag har till och med provat hur fort min firmabil går. Så för mig finns det ett vist intresse att veta hur fort fordonet jag kör kan gå. Sen om det är dumt eller ej så är det knappast någon här som kan få mig att bli mindre intresserad. Sen tycker jag att det är mer intressant att diskutera hur vida det tillhör "Harley kulturen" att moralisera över andras intressen eller vad som gör den ena personen glad eller vad fan det kan vara.
    Lite OT, men kunde inte låta bli. Inga hard feelings. Jag har säkert konstiga idéer också.
    nejdå, no hard feelings, och det var ingen moralisering....ville bara säga att 190 på HD inte är speciellt skönt men de är väl inte 280 på en plastraket heller. Brukar oxå testa toppfarten på alla mina fordon och det verkar som dom flesta HD toppar 180-190 blås.

  8. #28
    Varför trimmar man sin H-D för en årslön och köper blås för 10 papp .Luft o buller o skit sen gasar man inte

  9. #29


    Lite inspiration!

  10. #30
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Dreva om bettan! Mindre belthjul bak och eller större fram= ökar du toppen MEN tappar lite ax.
    Njaaa, Streetboben toppar nog en bit över 200 med originaldreven, problemet är nog att den inte orkar varva ut på 6:an. Sååå MER MOS

  11. #31
    Citat Ursprungligen postat av pidde Visa inlägg
    Varför trimmar man sin H-D för en årslön och köper blås för 10 papp .Luft o buller o skit sen gasar man inte
    WORD!!

  12. #32
    Min gamla sportster hade jag uppe i 180 med crossdäck fram....
    Fanns mer att ge....

  13. #33
    V.I.B & Contributor Dragoss avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Iggesund
    Inlägg
    345
    Tackad: 0

    Jag köpte min HD (efter några japanare) för att jag skulle glida fram å synas.

  14. #34
    Vingligt med crossdäcken kan jag tänka mig!

    Jag brukar komma upp i 160-170 med shoveln, skitläskigt

  15. #35
    En 2008 Stage 1 Street Bob med 16-toms ape kommer opp i over 200 km/t om mitt speedometer viser rett.

  16. #36
    Hastighetsmätaren visar aldrig rätt, alltid förmycket i princip. Sätt på GPS och testa!

  17. #37
    Det har du rett i, mitoman.
    Jeg er vel heller ikke så interessert i å vite nøyaktig toppfart, men det er jo gøy teste litt (vanskelig å la bli). Over 180 på GPS tror jeg man greit kommer opp i. Det viktigste er vel at motoren kjennes sterk og fin ut i de hastighetene man vanligvis kjører i. :-)

  18. #38
    Hade en nightrrain med ett Mectec 103cui kit den gjorde 250 på rullande landsväg men provade köra 190 med den och skulle aldrig i helvete köra 1km/h fortare med ett softail chassi, köpte senare en streetglide med likadant trim, den gick 220på E4 utan någon dramatik, men behagligast på en Harley tycker jag är om man ligger på Max 140 men det är ju riktigt kul om det går fort dit, har sett att många harleys går runt 220 på rullande landsväg med luft&buller men det är ju nå helt annat att köra på vanlig väg, där tror jag nog 190 är ganska rätt med luftmotstånd osv

  19. #39
    200 på mätaren och 187 på GPS
    Tog fan en kilometer att stanna fanskapet......
    Det är aldrig för sent att ge upp

  20. #40
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av pidde Visa inlägg
    Varför trimmar man sin H-D för en årslön och köper blås för 10 papp .Luft o buller o skit sen gasar man inte
    Vi borde ta en sväng......
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •