Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Plocka bort bensintank rocker c -09

  1. #1

    Plocka bort bensintank rocker c -09

    Håller på o piffar till min rocker, har hitills byggt om baken, kapad o lackad skärm, kromad sving och dany gray sits, vance Hines. (bilder kommer) nästa steg är styrbyte och tankhöjning och funderar på demontering av tanken, hur gör jag detta på bästa sätt, hur är tankpanelen fastsatt? Fick inte loss den igår när jag lite snabbt provade, sitter en skruv i överkant och en i underkant, tog loss dessa, skruvade ut mätaren, men det gick ej att koppla loss då kabeln som sitter i mätaren är så kort så det blir endast några millimeters glipa mellan mätare och mätarhus, hur är det tänkt att man ska göra egentligen?
    If your phone gets wet, try placing it in a bag of rice. At the night, the rice will attract asians who will fix your electronics for you.

    En del är för dumma för att ha ångest, det är smart.

  2. #2
    du behöver inte lossa mätaren ifrån panelen först utan lyft upp panelen efter att du lossat på de två skruvarna så sitter kablarna där under lättåtkomligt och är bara att ta isär så har du tagit bort hela panelen.

  3. #3
    Jag trodde det satt nån skruv under mätaren eller liknande,för panelen sitter som berget trots att jag lossat de två skruvarna,provade att bända lite försiktigt med mejsel både i över och underkant men den rör sig inte en millimeter?
    If your phone gets wet, try placing it in a bag of rice. At the night, the rice will attract asians who will fix your electronics for you.

    En del är för dumma för att ha ångest, det är smart.

  4. #4
    nä de ska bara vara de två skruvarna så lirka på du så ska den allt lossna.

  5. #5
    Tackar för hjälpen
    If your phone gets wet, try placing it in a bag of rice. At the night, the rice will attract asians who will fix your electronics for you.

    En del är för dumma för att ha ångest, det är smart.

Liknande ämnen

  1. Ta bort tank på en fxdi bensintank
    Av NiclasVarberg i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-11-30, 08:24
  2. Blinkers 48, går det att plocka isär?
    Av Preben i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-05-29, 21:27
  3. Bensintank Elektra -09
    Av JohnnyRebel i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-11-04, 21:36
  4. Fotkontroller och bensintank köpes.
    Av Preben i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-04-08, 17:45
  5. Plocka ur insatserna ur Big Radius 2-2?
    Av Bikerboy i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-09-12, 16:50

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •