Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Köpa batteri i Stockholm

  1. #1

    Köpa batteri i Stockholm

    Är det någon som vet var man kan få tag på ett Yuasa-batteri eller likvärdigt i Stockholm? Part stop har öppet på tisdag men skulle behöva det innan dess... Antar att probike är dyra men det kan kanske vara ett alternativ.
    Har haft mitt batteri på underhållsladdning hela vintern men nu när jag kopplar in så orkar det inte dra runt startmotorn mer än en halv sekund, framlampan slocknar nästan... Ska sätta det på laddning nu igen och mäta och se hur mycket det leverar.
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  2. #2
    Oxid på jordkabeln, rengör alla jord punkter och kör

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av hasse diesel Visa inlägg
    Oxid på jordkabeln, rengör alla jord punkter och kör
    Hmm är det inte svårare än så... Kändes ju lite märkligt att batteriet skulle vara dåligt. Såg till att kablarna var bra anslutna till batteriet men kollade inte jordkabeln... Hoppas att det bara är det. Tack för snabbt svar Hasse!
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  4. #4
    Du har ju Global i Länna annars om det inte är som Hasse säger...köpte mitt där å det funkar fint som snus än.
    " You can´t drink all day unless you start in the morning.."

  5. #5

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av B-Twin Visa inlägg
    Du har ju Global i Länna annars om det inte är som Hasse säger...köpte mitt där å det funkar fint som snus än.
    Tack! Mcboden hade jag inte koll på. Återstår att se om det blir ett nytt batteri. Håller tummarna för att det är dålig kontakt vid jordkabeln...
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  7. #7
    Haha, inte jag heller egentligen! Men, som tjuvläsare av Jörgens monumentala byggtråd på SH läste jag nyligen att han köpt ett nytt Yuasa på just MC-Boden...

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av hasse diesel Visa inlägg
    Oxid på jordkabeln, rengör alla jord punkter och kör
    Löjligt att det var så enkelt, behövde bara dra åt jordskruven ett kvarts varv för att hojen skulle starta direkt. Blir till att fixa till ordentligt när hojen är besiktigad.
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  9. #9



    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  10. #10
    Kopparpasta är din vän


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  11. #11
    Det ska fan alltid vara något som krånglar när man håller på och meckar. Tänkte rengöra jordpunkten men för att komma åt behöver jag lossa mitt ena avgasrör. Lättare sagt än gjort då det inte går att komma åt ena muttern med en vanlig hylsnyckel, är för tight mellan avgasrör och kylflänsarna.... Någon som har nåt tips?

    Övre högra muttern.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2015-04-18 11.10.50.jpg 
Visningar:	29 
Storlek:	99,1 KB 
Id:	16586
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  12. #12
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Citat Ursprungligen postat av revolve Visa inlägg
    Det ska fan alltid vara något som krånglar...
    Ja, nån har ju monterat dit det och såklart använt ett verktyg.
    Troligen är just din hylsa en klumpig sort.
    Prova en lednyckel. Stoppa in den och dra med en annan nyckel på lednyckeln.
    Funkar om det inte sitter idiothårt, men det ska inte dessa muttrar göra om det är rätt monterat.
    Annars får du knacka dörr och låna en tunnare hylsa helt enkelt. Eller köpa såklart.

  13. #13
    Lednyckel är ett bra tips. Annars kan du köpa en ringnyckel på Biltema (eller lednyckel eller hylsa eller något) och slipa av den så att den blir tunn, sedan använder du den bara till detta. Man kan ha ganska tunnt om det inte ska dras överjävligt hårt.

    (Jag har flera nedslipade verktyg som tålt en hel del!)

  14. #14
    Rätt och riktigt, min verktygslåda är lite väl tunn för tillfället. Fick låna en väns lednycklar och då gick allt väldigt smidigt! Frågan är om man någonsin kommer att nå en gräns då man har tillräckligt med verktyg?!
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av revolve Visa inlägg
    Rätt och riktigt, min verktygslåda är lite väl tunn för tillfället. Fick låna en väns lednycklar och då gick allt väldigt smidigt! Frågan är om man någonsin kommer att nå en gräns då man har tillräckligt med verktyg?!
    Förhoppningsvis aldrig, man kan _aldrig_ ha för mycket verktyg

Liknande ämnen

  1. Lördagstur i Stockholm
    Av revolve i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-06-14, 14:57
  2. Garageplats Stockholm
    Av Phobban i forum Byte av tjänster
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-05-09, 23:54
  3. Lackbox i stockholm
    Av j-hov i forum Byte av tjänster
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-11-07, 11:55
  4. Garage i södra Stockholm!
    Av Sheriffen i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-07-30, 11:29
  5. XR1200 från Stockholm
    Av #1725 i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2011-12-28, 05:57

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •