Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Belstaff oljerock

  1. #1

    Belstaff oljerock

    Fick häromdagen överta min morfars gamla oljerock. En belstaff trialmaster från tidigt -60 tal. Efter idogt googlande på hur man ska rengöra en gammal oljerock kunde jag konstatera att man fick enbart torka av den med en svamp och kallt vatten.... Nu är det ju lite mer än stureplansdamm som har skitat ner denna jacka då morfar tävlade i endur med när det begav sig, efter det har den hängt på diverse ogästvänlig ställen så som garage och kallförråd.. Tog beslutet att kasta den i tvättmaskinen, vilken enligt alla proffs medför att vaxet försvinner och en omvaxning efter maskintvätt medför att vaxet tränger igen om fläckar innerfodret.
    När man kör enduro blir man rätt varm så innefodret va redan ganska befläckat av vax så va fan spelar det för roll?
    Tog ut den ur maskinen för rn stund sedan och kan bara konstatera att.. Nej! Vaxet är defenitivt inte borta! Den blev dock nästan ren, kommer vaxa om den med rätt vax till helgen så ska den va fit for fight på regniga dagar på hojen sen!
    Tänkte bara berätta om nån va sugen på att hänga fram oljerocken igen!

  2. #2
    Kul info, har ett par byxor som är impregnerade på samma vis som en oljerock och de är vindtäta samt vattenavvisande utan att vara lika varma och klumpiga som skinnbrallor. Har blivit favoriter för sommarkörning faktiskt.
    Jag köpte en Harley bara för att kunna fisa hur högt jag vill.

  3. #3
    Har faktisk tillhörande brallor till oxå samma modell som Steve mcqueen hadde när drt begav sig, belstaff trialmaster

  4. #4
    Något som kan vara intressant till din hoj är väl en True track för bättre väghållning.???

  5. #5
    Va?..

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •