Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Tips på val av styre till Fatboy.

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Feb 2015
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    28
    Tackad: 0

    Tips på val av styre till Fatboy.

    Hej!
    Har en Fatboy -00 som jag håller på och försöker göra lite tuffare.
    Har beställt en LePera solo sadel och ska flytta ner nummerplåten och sätta dit några andra blinkers osv...
    Har också tänkt att byta styre och tycker att det är en jäkla djungel med olika modeller..
    Har googlat efter bilder men tycker att det är svårt att se vad som är snyggt. Det enda jag vet är att jag inte vill ha aphäng
    Har kikat lite på dragbar och knuckle bar.. Är det nån här som har nåt av dessa på en fatboy eller som kanske har andra tips så skulle det vara grymt. Bilder är alltid ett plus om det finns.
    Så här ser den ut nu.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	unnamed.jpg 
Visningar:	48 
Storlek:	69,8 KB 
Id:	16256
    Senast redigerat av Danne_77 den 2015-02-24 klockan 10:39.

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vinslöv, Sweden
    Inlägg
    495
    Tackad: 0

    Knuckle passar definitivt om man vill behålla grundutseendet på fatboy men rätta till en del smått och gott.
    Dragbar funkar ,men enligt min ringa ser det inte ut att höra dit i samma utsträckning, knuckle är vad som egentligen borde vara där från början, helst med låga raisers.
    Jag har haft båda (och några till) nästa gång kanske det blir CHUBBY OUTLAW beroende på vilken stil det blir då..

  3. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Feb 2015
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    28
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Benny Visa inlägg
    Knuckle passar definitivt om man vill behålla grundutseendet på fatboy men rätta till en del smått och gott.
    Dragbar funkar ,men enligt min ringa ser det inte ut att höra dit i samma utsträckning, knuckle är vad som egentligen borde vara där från början, helst med låga raisers.
    Jag har haft båda (och några till) nästa gång kanske det blir CHUBBY OUTLAW beroende på vilken stil det blir då..
    Kul med lite åsikter. Jag tror att det blir ett knuckle. Har sett några fatboy med dragbar som har vart riktigt tufft men då har dom hojarna vart mycket mer custom än vad min kommer vara så det blir nog inte lika bra på min?

    Tack för din åsikt

Liknande ämnen

  1. STYRE FATBOY
    Av AndersPersson i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-02-20, 22:14
  2. Tips på styre
    Av harley i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-02-14, 23:38
  3. Crossover till fatboy.
    Av Coppia68 i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-11-03, 00:07
  4. Handreglage m.m. sökes till Fatboy -91
    Av laxidiot i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-20, 13:26
  5. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-08-16, 12:44

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •