Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Regbesiktning av USA-import

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Jan 2015
    Inlägg
    3
    Tackad: 0

    Regbesiktning av USA-import

    Hej! Ny på forumet och hoppas någon här gått igenom en lyckad USA-import.. Själv har jag importerat en FXDP 2001 och har precis fått ursprungskontrollen godkänd, så nu står regbesiktningen på tur. Vad behöver man tänka på innan man gör ett försök? Jag vill ju helst bara behöva göra det en gång.

    Sitter ett par screaming eagle 2 rör på, jag antar att dessa behövs bytas ut mot orginal?
    Har beställt en km/h hastighetsmätare från harley, kalibrerad till rätt miltal.
    Behöver jag byta ut lysen, blinkers? Har läst någonstans att kan behövas med USA-hojar.
    Något annat jag ska tänka på?

    Modellen finns vad jag vet inte i Sverige, men är i princip en FXD, modifierad till polishoj som även såldes civilt utan sirener och blåljus. Denna är enbart civilt ägd och körd så att det är en "polishoj" tror jag inte är några problem. Och ursprungskontrollen gick galant. Men det är däremot lite svårt att hitta några "officiella" specifikationer från Harley, kan det innebära problem? Har köpt en Clymer manual där det framgår att FXDP:n i princip är som vilken FXD som helst från den tiden. Har även köpt en officiell "harley parts catalog" till just FXDP 2001. Även på VIN går det ju att utläsa att motorn är en 88"...
    Tack på förhand, hoppas någon har svar eller lite tips! Mvh /Martin

  2. #2
    Vad jag vet behöver du inte ens kalibrera den till rätt miltal. Jag montera på en ny hastighetsmätare som det stod noll på. Nämnde för besiktningsmannen det korrekta miltalet och han sa att de inte brydde sig om det.

  3. #3
    Far man fraga vad det en hastighetsmatare kostade med programering av ratt miltal?
    Sitter i USA och ska snart skeppa hem hojen sa jag tankte nog kopa med mig en km/h matare hem.

    Heja Tottenham!

  4. #4
    V.I.B
    Reg.datum
    Jan 2015
    Inlägg
    3
    Tackad: 0
    Ursäkta sent svar, beställde mätaren genom pro bike Gbg och dom kunde eller ville inte kalibrera den. Hur som helst kvittade det för besiktningsmannen. Mätaren kostade typ 4000 begagnad utan kalibrering, så där känner ju man sig lite blåst. Leta på eBay istället. COYS!

  5. #5
    V.I.B
    Reg.datum
    Jan 2015
    Inlägg
    3
    Tackad: 0
    Uppdatering, nu när hojen är reggad och klar kan jag konstatera att så länge man har alla papper och allt har gått rätt till så var det ingen stor deal att importera från USA. Fick dra hojen på släp några vändor till service, bullerprov och besiktning så man får ju lägga en del tid och pengar men när den gick igenom regbesiktningen var det värt allt besvär, men jag hade aldrig gjort detta om jag hittat en fxdp i Sverige. Så att importera en modell som är vanlig här för att försöka tjäna in någon krona är i min mening lönlöst. Och det blir dyrare än man tror.

    Ett tips är att ringa och prata med en besikningsingenjör och kolla läget innan, verkar det kinkigt och superhårt just där så testa ett annat ställe. Jag slapp bänka hojen på det viset och behövde bara köra ett par extra mil för besiktningen istället.

Liknande ämnen

  1. Ang. Import från England
    Av Ogefalk i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-04-24, 12:22
  2. USA Import
    Av Gunslinger13 i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2014-03-23, 14:03
  3. Fråga om regbesiktning.
    Av Canario i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-09-25, 11:45
  4. Regbesiktning vid trimning?
    Av Raven i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-03-29, 06:49
  5. Ändrat decibelkrav vid regbesiktning?
    Av Mattias Y i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-10-29, 22:24

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •