Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 32

Ämne: "bra trim" ?

  1. #1

    "bra trim" ?

    Tjenare gott folk! Har nu bestämt mig för vad jag ska göra ...blir att behålla aphäng o allt vad jag har på hojjen. MEN jag är rätt sugen på lite trim på min Nightster. Är här någon som vet var man ska vända sig först o främst? Det jag är ute efter är ju som rubriken säger "bra trim" så att hojjen går ännu bättre med mer kraft o lite fler hästar så att det märks Sen vet någon vad det brukar kosta 10-20 papp ? jag är helt nybörjare vad gäller meck o trim. Bugar o bockar för all slags info. Vill bara att hojjen ska gå ännu bättre o bli ännu roligare att köra. Ja det var väll ungefär så /Tobbe

  2. #2
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    husfar: Det finns en mkt duktig kille på forumet som du kan få råd av.
    Girlie Bike User. Han bor i Laholm.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Jonasbaggen Visa inlägg
    husfar: Det finns en mkt duktig kille på forumet som du kan få råd av.
    Girlie Bike User. Han bor i Laholm.
    Precis min tanke. Himla trevlig är han också!

  4. #4
    Ah juste ! har hört en del om han här inne tror jag bestämt tack pågar!

  5. #5
    Jag nås på telefon 0708812925 alla dagar i veckan.

  6. #6
    Härligt ! då kan man höra av sig när det beger sig tack girlie bike user

  7. #7
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Har ni 35 papp över så finns här en snubbe i Eslöv, Lindskog. Som kan bygga ett komplett turbosystem. Fick pris av han i somras

  8. #8
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av abelseth Visa inlägg
    Har ni 35 papp över så finns här en snubbe i Eslöv, Lindskog. Som kan bygga ett komplett turbosystem. Fick pris av han i somras
    Vad ingick i det priset?
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  9. #9
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Vad ingick i det priset?
    Typ allt som jag förstod det. Han har ett eget litet företag i byn. Pysslar mycket med turbohojar och annat.

    Kan dock inte svära i sten på det, kan vara jag som missuppfattat något. Men värt att kolla upp om man är sugen

  10. #10
    Kom i kontakt med Jörgen "jojje" Lindskog När jag körde Triumph för 10-12 år sedan. En bra kille med stort intresse.

    Hem sida http://www.stabbarps-auto.com/

  11. #11
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av xrab00 Visa inlägg
    Kom i kontakt med Jörgen "jojje" Lindskog När jag körde Triumph för 10-12 år sedan. En bra kille med stort intresse.

    Hem sida http://www.stabbarps-auto.com/
    He he ja han vet jag ju vem det är, träffats några gånger på Malmö raceway och pratat en del om Megasquirt som han vet mycket om, skön kille
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  12. #12
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av abelseth Visa inlägg
    Typ allt som jag förstod det. Han har ett eget litet företag i byn. Pysslar mycket med turbohojar och annat.

    Kan dock inte svära i sten på det, kan vara jag som missuppfattat något. Men värt att kolla upp om man är sugen
    Nu vet jag av egen erfarenhet att skall man ha en turbo på hojen så kan man välja två vägar, antingen väljer man ett väl utprovat system och gärna testa en en hoj med färdigt system på eller så bygger man själv eller någon annan händig göra det och sedan ägna resten av ens fritid till att mappa o justera, hur bra man lyckas är ungerför var kraven är men skall det vara "fabriks" bra har man att göra och kräver att man gillar det, det blir liksom en hobby till utöver att köra hoj.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  13. #13
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    He he ja han vet jag ju vem det är, träffats några gånger på Malmö raceway och pratat en del om Megasquirt som han vet mycket om, skön kille
    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Nu vet jag av egen erfarenhet att skall man ha en turbo på hojen så kan man välja två vägar, antingen väljer man ett väl utprovat system och gärna testa en en hoj med färdigt system på eller så bygger man själv eller någon annan händig göra det och sedan ägna resten av ens fritid till att mappa o justera, hur bra man lyckas är ungerför var kraven är men skall det vara "fabriks" bra har man att göra och kräver att man gillar det, det blir liksom en hobby till utöver att köra hoj.
    Precis, just han Yes, han är riktigt skön. Coolt och se hans turbotrajjor när han fick till bra repor. Han tillhör väl den "rätta" versionen när det kommer till turbo? Verkar som han har ganska bra koll på läget

    http://youtu.be/IxLWIXknEnc 175 hk turbotrajja
    Senast redigerat av abelseth den 2015-01-18 klockan 15:42.

  14. #14
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av abelseth Visa inlägg
    Precis, just han Yes, han är riktigt skön. Coolt och se hans turbotrajjor när han fick till bra repor. Han tillhör väl den "rätta" versionen när det kommer till turbo? Verkar som han har ganska bra koll på läget
    Han har bra koll men jag tror inte han kan bygga ett kitt o leverera som fungerar perfekt till en hoj modell han inte byggt fungerande system till innan, så enkelt är det inte.
    stor skillnad att få en motor att gå på strippen mot vardagskörning där den skall gå klockrent på alla varvtal likt en sugmotor.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  15. #15
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Så sant.. Gått lite i tankarna med trim, haft lite mer HP innan jag skaffa sporren. Men än så länge har jag inte tröttnat. HD är generellt ganska dyra att trimma om man jämför med japanhojarna.
    Får se vad det blir av, kommer dock inte börja plocka småhästar med att porta toppar, byta kammar osv. Billigare att skaffa större motor och sen trimma

  16. #16
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Beror vad du menar med små hk, byta motor till stor S&S är deffenetrivt inte billigt.
    Men vill du satsa lite mer och behålla befintlig motor kan du gå på 1440 och få 120 hk men det kostar nog närmare 50 loppor. Tassen är väl den som har mest erfarenhet i så fall med borra ur blocket för de större cyllarna. Annars är väl GBU som näms i tråden en som vet vad som krävs.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  17. #17
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Beror vad du menar med små hk, byta motor till stor S&S är deffenetrivt inte billigt.
    Men vill du satsa lite mer och behålla befintlig motor kan du gå på 1440 och få 120 hk men det kostar nog närmare 50 loppor. Tassen är väl den som har mest erfarenhet i så fall med borra ur blocket för de större cyllarna. Annars är väl GBU som näms i tråden en som vet vad som krävs.
    Ah blir väl annars en större hoj med mer vrid, köpte inte Harley för att ha en massa hk, hade runt 160 bakhjulshästar på min gamla hoj. Bytade för jag vill fylla uppleva min pension
    Men finns det pålitliga turbo-kit så är inte jag den som säger Nej. Viktiga för mig är att saker håller. Jag har meckat större delen av tiden jag haft hoj så börjar bli lite less på sånt. Mysmecka med pilsner är fint, men det där andra klarar jag mig utan

  18. #18
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av abelseth Visa inlägg
    Ah blir väl annars en större hoj med mer vrid, köpte inte Harley för att ha en massa hk, hade runt 160 bakhjulshästar på min gamla hoj. Bytade för jag vill fylla uppleva min pension
    Men finns det pålitliga turbo-kit så är inte jag den som säger Nej. Viktiga för mig är att saker håller. Jag har meckat större delen av tiden jag haft hoj så börjar bli lite less på sånt. Mysmecka med pilsner är fint, men det där andra klarar jag mig utan
    En Sportster med 80 hk är tillräckligt mycket för att köra ihjäl sig på också, beror nog på mer hur man är som person eller om man adrenalin pundare.
    Trask performance i usa har färdiga kit, vet dock inte hur dom är men borde fungera bra, själv har jag varit inne på att tillverka o sälja men ju mer man lär sig ju mer inser man hur svårt det är och sälja något som dessutom med garanti kan bli lurigt så jag delar gärna med mig med av erfareheterna men skulle inte ge mig på att sälja färdiga kitt ännu i alla fall.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  19. #19
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    En Sportster med 80 hk är tillräckligt mycket för att köra ihjäl sig på också, beror nog på mer hur man är som person eller om man adrenalin pundare.
    Trask performance i usa har färdiga kit, vet dock inte hur dom är men borde fungera bra, själv har jag varit inne på att tillverka o sälja men ju mer man lär sig ju mer inser man hur svårt det är och sälja något som dessutom med garanti kan bli lurigt så jag delar gärna med mig med av erfareheterna men skulle inte ge mig på att sälja färdiga kitt ännu i alla fall.
    Som sagt kit är knepigt, såg exempelvis att där fanns ett företag som sålde kompletta kit här i Sverige till MT01:an, men då ville de montera och kalibrera allt själv. http://youtu.be/WTnKPIep_yQ

    Mardrömmen är ju att rasa motorn, då blir allt genast mycket tråkigare, haha. Jobbiga är att man alltid vill ha mer hk

  20. #20
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    328
    Tackad: 30
    En praktisk detalj som ofta glöms bort med turbo och även kompressor, är att det till skillnad från sugtrim,lättare riskerar att upptäckas på besiktning eller om man blir stoppad i en rutinkontroll. Om man genomför tre sk större ändringar, där turbo är en av dessa, ja då kan man regbesiktiga via SFRO så att man får in turbo i papperen. Men då börjar det bli lite avancerat för många hojåkare. Dvs endera göra SFRO "Ombyggt fordon" eller demontera vid tex besiktning.
    Senast redigerat av Jörgen Karlsson den 2015-01-18 klockan 21:38.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Tips på trim 45" sida
    Av alex.johansson i forum Klassiska & Historiska Harley
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2015-07-18, 13:55
  2. Ultima 3.35" Beltdrive problem - Kopplingen "drar" trots frikoppling..
    Av PannaShovel i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2013-04-19, 18:34
  3. Artikel: SpringerSportster, 23" "Da Hui" - Shaw
    Av admin i forum Artiklar från ForumBladet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-02-26, 14:26
  4. Motor trim "sticky"
    Av belsebub36 i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-12-25, 12:47
  5. Premiär av "Nya" butiken på "nya" Mc-konsult / Motorteknik
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-08-19, 15:57

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •