Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Work in progress Biltema x2

  1. #1

    Work in progress Biltema x2

    Fick en fix idè idag att prova Biltemas Slipon på originalrören. återstår lite fix av klammer till ramen som inte ser för klumpiga ut.

    Skall svarva bussningar till anslutningarna då originalen är bara 39mm och dämparna är 50 invändigt.

    ljudet var helt ok. Inte kanonskott som från Wance o H Widow. och inte heller gräsklipparrasslet som från originalet. I stället ett lagom muller så att det till och med går att starta i garaget utan att grannens möbler flyttar sig.

    Kvaliten på dämparna är gängse asienkvalitet Rostfritt .kolfiber. aluminium. så hållbarheten återstår att se till våren.





    Senast redigerat av xrab00 den 2014-12-26 klockan 16:46.

  2. #2
    Är rören ihopkopplade någonstans?

  3. #3
    Jo det är en utjämningskammare mellan rören under den svarta plåten ,

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av xrab00 Visa inlägg
    Jo det är en utjämningskammare mellan rören under den svarta plåten ,
    Perfa!

  5. #5
    Visste inte ens att det fanns på Biltema. Kul ide

    - - - Uppdaterad - - -

    Själv funderar jag på dessa.
    http://www.ebay.fr/itm/POT-DECHAPPEM...item58a0900cd5

  6. #6
    Det var just att var lite nedsatt pris på just de här två men inget fel på dem. Ordinarie pris är 999:- inte så blodigt heller.

    Skulle det inte funka så bra så passar de till en motard eller liknande. Väntar bara till att snöhelvetet försvinner. Så får vi se.

  7. #7
    Var det mycket knåp att få dem på plats?
    Med fästen, diameter på rör osv?

  8. #8
    Det var lite knåp men idag fick jag dem på plats .
    Har gjort ett litet stödfäste längst bak ,det gick att använda enbart staget till originaldämparen.

    Först så testade jag Vance o hinesfästet men det bär emot då det väger ton tillsammans med fotpinnsfästet så det tog jag bort..

    Den större diametern är inget problem . Köpte ett 3stegs reduceringsrör för bil-ljuddämpare som jag kapade i tre bitar till varje dämpare. Men det är bättre att svarva en 50.8-39mm bussning plus lite ljuddämparbandage eller liknande så sitter det stenhårt och blir tätt.

    Jag skall snygga till det lite ,sedan skickar jag in ett par bilder när det är klart...

  9. #9
    Jag ser mycket fram mot att få se slutresultatet.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av doolycheck Visa inlägg
    Jag ser mycket fram mot att få se slutresultatet.
    Här kommer lite bilder på fästet. Dämparna sitter bra med fjädrarna på rören med det behövs lite stöd i bakre originalfästet .

    Det består av en rostfri m8 bult c.a 100mm lång, Ett plattjärn med två gummiklammer som kläms över bulten .I plattjärnet sitter det två m6 vibrationsdämpare som också är gängade i baklocken på dämparna .

    Allt kan göras snyggare med en Aluminiumplåt och två m8 vibrationsdämpare om man vill. Skall först se hur motorn trivs.















  11. #11
    Det ser ju kanon ut det där!
    Hoppas att det låter fint osv sen också

  12. #12
    Väntar på uppehållsväder och en Patriot Fuel controller till insprutet som jag beställde från Don Lindfors i det amerikanska XR forumet. Det kanske går att få någorlunda ordning på sprutet.

    Får avvakta lite med Förgasarombygget då jag inte har fått alla grejorna som behövs.

    Men vintern är lång.

    Fick tag i ett par förlängare till blinkersreglagen.(på tiden att någon kom på att tillverka de här.Skall bli spännande att prova dem.


  13. #13
    Jag tycker att insprutningen fungerar bra så länge man kör med originalpipor.
    Hade som sagt v&h och en race tuner på min förra och den var i princip obrukbar i lägre hastigheter och rent av farlig i korsningar och rondeller.

    Förlängare?? behövs det? Helst skulle man ju vilja ha EN blinkersknapp på vänster sida bara.

  14. #14
    Precis... Har funderat på att byta reglage också men... det kan vara bättre än originalet om man lättare når knappen på "felsidan" innan hojen tar ett hopp framåt i rondellen.

  15. #15
    Ja jag gav upp att ens försöka blinka höger på förra hojen.
    Nu fungerar det hjälpligt.
    Men jag kan verkligen tycka att det är underligt att man inte som tillverkare åtgärdade detta.

    Tur att hojen är supercool iaf

Liknande ämnen

  1. 07 Street Bob....Work in Progress..
    Av Bikebandit i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 75
    Senaste inlägg: 2012-08-22, 12:57
  2. Intercom biltema
    Av 883r i forum Off Topic
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-07-09, 21:37
  3. Vill du veta hur man kopplar in miniblinkers (tex biltema)?
    Av whiskeythrottle i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-01, 18:40
  4. Ride to work day! 20/6-2011
    Av admin i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-06-17, 08:53
  5. Voodoo Bob, more work for AMD show
    Av sk8rod i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-04-11, 07:30

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •