Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Ni som är experter - Ta bort stötstångsrör Panhead hur fan gör man ?

  1. #21
    Jag är seriöst intresserad av hojen... Om du också är det av att sälja får du gärna ringa mig 0706685472, ledig fram till måndag eftermiddag.

    Har inte mer att bidra till ditt problem än det de andra skrivit, jag har bytt på min och det var inga problem, vrid runt och lossa, samma visa igen
    Chops Of The Dead

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Precis, men den bakre pannakåpan lär man ju inte få bort pga ramen.

    Om man vrider motorn så att ventilen lyfter då, sedan tar man en 15 minuters ölpaus så att hydraulen får läcka ur (det är väl inte stela lytfare!!?) sedan snabbt vrider man motorn så att lyftarna går ner och kan ta ur stötstången. Annars är det väl att klippa och att hoppas att de nya stötstängerna går att kollapsa tillräckligt för att få in dem?
    Har du ju givetsvis rätt i

  3. #23
    tänk om folk kunde landa och inte gå bananas på en gång...
    Trägen vinner!

  4. #24
    Äntligen någon som har hajjat hur man meckar en Panna. Bultsax är klart underskattad och borde få en mer framträdande plats verktygslådan. yes!

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av j-hov Visa inlägg
    Äntligen någon som har hajjat hur man meckar en Panna. Bultsax är klart underskattad och borde få en mer framträdande plats verktygslådan. yes!
    Precis , vem har tid å vimsa runt problemet hur länge som helst ; - )

    Skall dock tillstå att problemet kvarstod tills igår att dom hydraliska lyftarna stod för högt , har gjort fel skulle haft dom i översta läget , spänt ner justeringen på stötstången så man forcerat ut trycket.......
    Tog ur hydralerna delade på dom blåste ur oljan satt ihop å titta hittade dom där 4-5 mm jag behövde för att förmodligen kunna plocka ut och även sätta tillbaka mina nu "nya oklippta" stötstänger , lärpengen 395kr det får jag ta

    Får tacka för alla inspel , får säkert anledning att återkomma i framtiden Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	22 
Storlek:	69,9 KB 
Id:	15940

    Ps Är det enkelt å justera tändingen (Enkelbrytare) ? Tips någon förutom original mekhandbok ?

  6. #26
    Ställa tändningen. Kofotsvarianten.
    (ställ brytarna med avståndet av en tändsticksaskplån.) -kompläge på främre, brytare precis skall öppna på nocken med streck. på med bensinkran, tändning på och kicka. Slår den tillbaka på kicken är det för högt, ställ ner tills den slutar slå tillbaka på kicken. Eller tvärtom... (om den är för låg) Starta och kör... spikar den ställ ner lite till. Eller spikar inte ställ upp lite. There you are. Dvs- teknik från 1920 talet, skitblaskig bensin låg komp och glappt överallt. Om du tycker detta låter lite vanskligt kan du alltid göra som det står i verkstadshandboken. Men det förutsätter att du har allt i motorn original, vilket numer är lite unikt.

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av j-hov Visa inlägg
    Ställa tändningen. Kofotsvarianten.
    (ställ brytarna med avståndet av en tändsticksaskplån.) -kompläge på främre, brytare precis skall öppna på nocken med streck. på med bensinkran, tändning på och kicka. Slår den tillbaka på kicken är det för högt, ställ ner tills den slutar slå tillbaka på kicken. Eller tvärtom... (om den är för låg) Starta och kör... spikar den ställ ner lite till. Eller spikar inte ställ upp lite. There you are. Dvs- teknik från 1920 talet, skitblaskig bensin låg komp och glappt överallt. Om du tycker detta låter lite vanskligt kan du alltid göra som det står i verkstadshandboken. Men det förutsätter att du har allt i motorn original, vilket numer är lite unikt.
    Tack för input jag kollar , slår på tillbaka på kicken det gör den som sagt , har hållit på bryta fotleden mer än en gång 2014.....

    1-0 till dig avseende "kofotsvarianten" hör ironin här å skrattar , Klockrent skulle jag vilja säga !


    //MNT

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. Stötstänger 2.0
    Av Lempa i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-11-29, 11:16
  2. Stötstänger
    Av Lempa i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2014-10-27, 21:22
  3. Stötstänger?
    Av Kollifejs i forum Klassiska & Historiska Harley
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-02-26, 05:40
  4. stötstänger
    Av mattan_HD i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-13, 21:06
  5. läckage i stötstångstub
    Av slicerman i forum Oljor, Bensin, Vätskor
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-04-02, 00:00

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •