Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Uppsägning av försäkring - kan det vara så jävligt?

  1. #1

    Uppsägning av försäkring - kan det vara så jävligt?

    Jepp, så jag vill kvitta mig med LF efter chockhöjning som kom efter flytt. Kikade runt på nätet och ser att jag får nästan halva priset hos Svedea, ringer LF och får svaret att det endast går att avsluta försäkringen EN (1) dag per år, i mitt fall den första juni. Missar jag att säga upp den just den första juni så rullar ytterligare ett år på, dagen innan går inte heller utan just den första juni måste det vara. Kryphålet är givetvis att skriva över hojen på någon, då avslutas försäkringen automatiskt, sedan magiskt få tillbaka den igen och teckna ny försäkring. Detta sa givetvis inte LF till mig då. Men, kan det verkligen vara så jävligt som LF säger? Någon som sitter på ett kryphål?

  2. #2
    Nja du säger ju upp försäkringen i förväg sen så avslutas det på årsförfallodagen. men visst du kan ju sälja den till nån du litar på, mormor eller så.

  3. #3
    Det var inte vad den dryga tanten på LF sa, det måste bestämt ske just på den dagen enligt henne. Just nu är jag så förbannad över höjningen att ytterligare två ägare på regbeviset känns klart överkomligt om jag slipper betala en krona mer till LF...

  4. #4
    Du tecknar en ny försäkring i ett annat bolag så brukar de ta hand om uppsägningen av den gamla, kolla bara ifall du har autogiro så de slutar dra pengar /Hasse


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  5. #5
    LF har rätt i princip. Men sedan kan man hantera det på olika sätt. Ett bra sätt är att du ställer av fordonet, då slutar försäkringen att gälla, och så ställer du på efter typ en-två dagar och tar en ny försäkring.

  6. #6
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Ett bra sätt är att du ställer av fordonet, då slutar försäkringen att gälla, och så ställer du på efter typ en-två dagar och tar en ny försäkring.
    De har en avställningsförsäkring som går in automatiskt vid avställning av fordon.Så ett ägarbyte eller inväntan på nästa årsförfallodag är nog det enda.
    Fuck cancer

  7. #7
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2011
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    74
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Noyen Visa inlägg
    De har en avställningsförsäkring som går in automatiskt vid avställning av fordon.Så ett ägarbyte eller inväntan på nästa årsförfallodag är nog det enda.
    Jag jobbade 9 år på IF innan min nuvarande anställning. Där satt jag som specialhandläggare på deras märkesförsäkringar för Honda, Triumph och BMW. Dessa var årsavtal och gick inte att ställa av. Men om du har en "vanlig" försäkring så kan du avsäga dig avställningsförsäkringen då den i regel är valfri. så ställer du på den med ett annat försäkringsbolag ca 5 dagar efter då allt ska gå igenom med transportstyrelsen.

  8. #8
    V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Färingsö
    Inlägg
    331
    Tackad: 0
    Gör ett ägarbyte, skulle du få för dig att sälja någon gång så är det ju lätt att förklara varför någon annan har ägt hojen i en vecka..
    Sportster 48! 👊

  9. #9
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av linkan1340 Visa inlägg
    Jag jobbade 9 år på IF innan min nuvarande anställning. Där satt jag som specialhandläggare på deras märkesförsäkringar för Honda, Triumph och BMW. Dessa var årsavtal och gick inte att ställa av. Men om du har en "vanlig" försäkring så kan du avsäga dig avställningsförsäkringen då den i regel är valfri. så ställer du på den med ett annat försäkringsbolag ca 5 dagar efter då allt ska gå igenom med transportstyrelsen.
    Vi hade hojarna hos LF tidigare innan vi bytte bolag och enligt de personer på LF vi då pratade med var man tvungen att byta på årsförfallodagen
    oavsett typ av försäkring.

    https://www.lansforsakringar.se/varm...ar/motorcykel/

    När kan jag byta försäkringsbolag?
    Det avtal du tecknade när du försäkrade din motorcykel hos oss gäller i ett år. Du kan byta försäkringsbolag vid din försäkrings årsförfallodag eller när du byter motorcykel. Detta gäller oavsett om du betalar din försäkring månads-, halvårs- eller årsvis.
    Fuck cancer

Liknande ämnen

  1. Jävligt fet afton!
    Av robbbull i forum Off Topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-11-23, 14:55
  2. Säkring
    Av FraGGion i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-07-20, 11:06
  3. En jävligt dum fråga.
    Av Dragos i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2013-04-27, 15:42
  4. V-Rod försäkring
    Av Mideskar i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-04-21, 06:47
  5. Jävligt bra hoj fest!
    Av robbbull i forum Träffar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-12, 20:53

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •