Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Återställa till orginal, sprängskiss ?

  1. #1

    Återställa till orginal, sprängskiss ?

    Tänkte fråga om någon har en sprängskiss eller något steg för steg facit som kan hjälpa mej när jag skall ta bort framflyttkit och återställa broms/vxl/pinnar till orginal. Allt ligger bara i en påse och detta är min första HD/MC så just nu så har jag inte så stor koll på allt. Har beställt verkstadshandbok men de var slut för tillfället och vill börja skruva nu, hojen är en 2000 FXD Dyna 1450 twin cam.
    Skall flytta tillbaka då jag inte har längden på plussidan och sitter inte riktigt bra med framflyttat.

  2. #2
    V.I.B Lempas avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Ort
    Ekshärad
    Inlägg
    29
    Tackad: 0

    Jag har verkstadshandboken till 02 Dyna, men kommer inte hem förrän på fredag! Ska kolla om det finns några sidor att skanna av? Pm'a mig din e-post.

  3. #3
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Tror att du är mer hjälpt av reservdelskatalogen som innehåller sprängskisser på allt.

  4. #4
    Broms sidan går nog utan större krusiduller att lista ut hur det ska se ut genom att bara titta lite. Men frågan är hur seriös dom som monterat framflyttet varit. Har växelaxeln demonterats måste transen lös och då kan det nog vara bra med en "how to" ifall man inte är så mekaniskt bevandrad.
    Trägen vinner!

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Adrenaline Visa inlägg
    Broms sidan går nog utan större krusiduller att lista ut hur det ska se ut genom att bara titta lite. Men frågan är hur seriös dom som monterat framflyttet varit. Har växelaxeln demonterats måste transen lös och då kan det nog vara bra med en "how to" ifall man inte är så mekaniskt bevandrad.
    Jag är lite försiktig av mej när jag meckar med saker som är nytt för mej... Men helt tappad är jag inte när det gäller mekbiten (har dock lyckats med att få ut 1300 hk ur en japs-6a, bil då visserligen). Menar du axeln som tittar ut från transkåpan sitter den kvar iaf.Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	tvättad.jpg 
Visningar:	37 
Storlek:	56,1 KB 
Id:	15700

  6. #6
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Hexfest: Bra jobbat med turbo 6:an.
    Du får ihop det org mittmonterade kitet lätt, då axeln sitter kvar genom primären.
    Skicka ett PM om du har funderingar.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Jonasbaggen Visa inlägg
    Hexfest: Bra jobbat med turbo 6:an.
    Du får ihop det org mittmonterade kitet lätt, då axeln sitter kvar genom primären.
    Skicka ett PM om du har funderingar.
    Tackar

    Skall hälla ut påsen med delar i helgen och se om jag får ihop det...om tid ges vill säga. Känns tryggt man kan få hjälp härifrån iaf

  8. #8

  9. #9
    Ja precis den Ja men dåså. Harley är vuxen mecano så ja är rätt övertygad att du löser det utan handbok.
    Trägen vinner!

Liknande ämnen

  1. Söker sprängskiss till Showa gaffel på Fxdl
    Av snyggepelle i forum Ram, Fjädring, Bromsar, Hjul, Däck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-05-10, 14:45
  2. sprängskiss evo-99
    Av mattan_HD i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-06-04, 20:49
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-04-28, 14:46
  4. Knucklehead sprängskiss, najs!
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 20:24
  5. Hastighetsmätarproblem, sprängskiss....
    Av Hagis i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-09-04, 11:41

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •