Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Kablagefråga

  1. #1

    Kablagefråga

    Hej på er. Har tänkt mig att byte styre och dra kablaget i det nya styret. Så jag undrar nu om konstaktstyckena fär kablaget till styret sitter under tanken och i såfall man behöver plocka av tanken eller det räcker at lyfta den för att komma åt kontaktstyckena. Hojen är en Softail delux.

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av ZEKE Visa inlägg
    Hej på er. Har tänkt mig att byte styre och dra kablaget i det nya styret. Så jag undrar nu om konstaktstyckena fär kablaget till styret sitter under tanken och i såfall man behöver plocka av tanken eller det räcker at lyfta den för att komma åt kontaktstyckena. Hojen är en Softail delux.
    Vet inte om detta hjälper dig, men på min Dyna så sitter det rätt mycket ihopkopplat om man lyfter på tanken en aning (skjuter den bakåt) och kikar in i ramen.

    På min kunde jag efter att ha lyft upp tanken lirka ut mycket av kablaget via en öppning i ramen som blir lättåtkomlig den vägen.

    Hoppas att det kunde vara till någon hjälp men det finns riktigt vassa forumiter som har mycket bättre koll på detta än jag och dessutom vet exakt hur det är på just din modell.

    Lycka till!
    "If the freedom of speech is taken away then dumb and silent we may be led, like sheep to the slaughter."
    -George Washington

  3. #3
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Ja du måste ta av tanken.
    På en dyna dras elen inuti övre ramröret så vikings tips funkar inte.
    När du gör det så kapa sladdarna till rätt längd och löda+krympslanga alla.
    Tänk på att försöka göra det på olika längder så att inte alla lödningar kommer i bredd.
    Sen en krympslang över alla sladdar när du är klar.
    Jag har nämligen haft lite strul med deutz kontakterna som sitter där,(kablar har vibrerat loss) så att löda rekommenderas starkt.
    Lycka till

  4. #4
    Ok tack. Då blir det till att tömma tanken då.

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •