Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 113

Ämne: Installera Progressive Drop-In kit...

  1. #61
    Har kollat nu. finns inte Drop-in kit, endast vanliga riva gaffel-kit. Bara till Muscle.

    Product Type Fork Spring HD - Fork Spring Lowering Kit
    Fork Lowering Kit 10-1565
    Add to Cart
    Fork Spring kit 11-1525
    Add to Cart
    Fork Spring kit HD 11-1546
    Add to Cart


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  2. #62
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Har kollat nu. finns inte Drop-in kit, endast vanliga riva gaffel-kit. Bara till Muscle.

    Product Type Fork Spring HD - Fork Spring Lowering Kit
    Fork Lowering Kit 10-1565
    Add to Cart
    Fork Spring kit 11-1525
    Add to Cart
    Fork Spring kit HD 11-1546
    Add to Cart
    Ok, tack för infon. Får väl bli till nästa säsong tror jag.
    "If everything seems under control, you´re just not going fast enough"

  3. #63
    Contributor

    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    86
    Tackad: 0

    Jag fick ut likadan fjäder och ett 1/2 långt PVC rör På min NT inga brickor eller nått annat? Nån som har nån aning om det är så på alla softail ?
    Jag har en NT 2004.OBS: KOLLA SISTA BILDEN )

    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Lägger upp en liten lathund för att installera Progressives Suspensions smidiga Drop-In kit för gaffel. Finns till samtliga Harleymodeller...

    Kitet kostar 1200-1500 och det är det värt. Hårdare fjädring och valbar säkning 0-2" genom PVC rör man kapar i den önskade längden man vill sänka.

    Man slipper även dumpa oljan och det tar max en timme att göra (men kolla oljan iallafall, nivå och skick).

    Kitet i lådan. 2 PVC rör, två korta och två långa fjädrar. Instruktionen är dock bara sådär bra...


    Skydda tank, krona och andra vitala delar. Hissa upp hojen med en lift så framhjulet precis lättar (detta så inte fjädern i gaffelbenen ska ha så mycket spänn). Lossa styret. Du kan göra ett ben i taget.


    Skydda bultskallen med lite masktejp och lossa de övre torxarna lite lite för att gängorna ska lossna lättare.




    Lossa gaffelskallarna (36mm hylsa vill jag minnas). Biltemas momentnyckel fick göra jobbet, jag vet..inte rätt verktyg för jobbet men det var vad jag hade till hands just då..


    Sista biten tar du för hand, fingängad, använd en handduk eller trasa och pressa NER samtidigt som du lossar bulten, då det är rätt bra spänning på bulten och denna LÄTT studsar upp och ur näven när den släpper gängorna!


    Plocka först ut brickan, sedan det övre röret. tillverka sedan ett krokverktyg av en klädhängare, ståltråd eller dyligt för att fiska upp originalfjädern ur gaffelbenet. Det droppar något så skydda med trasa och dra ut långsamt.


    Detta är vad du ska få ut från varje ben. Spara brickorna (ej i bild), dessa ska återanvändas.

  4. #64
    Låter inte som ett progressivt kit iallafall. Då ska det vara en liten fjäder oxo med. Kan nog vara original men inte 100.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  5. #65
    Contributor

    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    86
    Tackad: 0

    Ska forska lite om dom har det så i original Men jag borde ju kunna använda dom 1/2" PVC rören som va i gafflarna. Till mitt progressivt kit så slipper jag kapa i dom som var med??

    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Låter inte som ett progressivt kit iallafall. Då ska det vara en liten fjäder oxo med. Kan nog vara original men inte 100.

  6. #66
    I och för sig kan du det. På bilderna ovan är origonalrören i metall (Dyna 07), men är dina i PVC så visst. Kolla bara så måtten är lika, tjocklek etc.
    PVC-rören i ditt fall ska ligga på 4,5" i längd om jag minns rätt... (beroende på hur mycket du vill sänka PS Drop-in.)



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  7. Följande användare tackar admin för detta inlägg:

    Poe (2021-09-04)

  8. #67
    Contributor

    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    86
    Tackad: 0

    Admin ska PVC-röret som ska i gaffeln va 4,5" på en softail 2004 ?

  9. #68
    Om du ska installera Progressive Suspensions Drop-In Kit #10-2003 så är det längden jag minns, kolla i manualen.
    finns i PDF här http://www.progressivesuspension.com/literature.html




    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  10. #69
    HJÄLP...!

    Står i startgroparna för att gå ut i garaget och plocka i "drop-in"-kitet på min fxdwg 11
    Kändes hur lungt som helst efter att läst i den här tråden, enda frågetecknet jag hade var hur mycket jag ska kapa spacern för en 1,5" sänkning

    När jag kollar installationsanvisningarna från progressive så ser jag det här:
    2006-2008 FXDWG 3.30”

    min är ju en 2011, men eftersom det skillde sig så markant mot de andra fxd-modellerna som bara enligt samma tabell ska ha en 1"spacer,
    så blev jag lite orolig för att göra bort mig..

    nån som kan räta ut det här frågetecknet åt mig skulle göra mig väldigt tacksam.. och helst så snabbt som möjligt.. ska googla vidare och se om jag hittar nån info under tiden

  11. #70
    FEL AV MIG Prova med 3,3". Wg har längre gaffen än övriga FXD.
    Gaffeln i sig borde vara samma som på 2006-2008.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  12. #71
    Tack som fan!!.. Garaget nästa.. (V&H Big shots staggered, drop-in kit, progressive 412 och Arlen ness big sucker).. eftermiddagen är räddad.

  13. #72
    Citat Ursprungligen postat av pbmj76 Visa inlägg
    Tack som fan!!.. Garaget nästa.. (V&H Big shots staggered, drop-in kit, progressive 412 och Arlen ness big sucker).. eftermiddagen är räddad.
    Ps hoppas du såg att jag ändrade måttet, till 3.3"!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  14. #73
    Det gjorde jag... 3,3" blir det..
    Nya bilder i mitt "garage" när jag är färdig..
    väntar dock fortfarande på trimring från harleybutiken så jag kommer inte ha nån front på luftfiltret än på ett tag

  15. #74
    V.I.B 883rs avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Söder om söder
    Inlägg
    204
    Tackad: 0

    Jag har installerat ett drop-in kit på min 883R, efter det så började det läcka lite olja från ena gaffeln, såg att någon annan hade råkat ut för det också, men jag böt ju packboxen och sen blev det tätt och fint igen.
    Men grejen är den att jag tycker hojen liksom stampar när man gasar på med för hög växel liksom, spec när jag kör med skjuts.
    Det är som att fjädrarna studsar upp och ner i gaffeln.

    Kan detta bero på att det är för lite el för klen olja i gaffeln, för det känns liksom som att fjädrarna inte dämpas utan far upp o ner som högerhanden på en 14åring.
    Hur är det man mäter oljenivån, får man tillverka en egen oljesticka för framgaffeln el hur funkar det?

  16. #75
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Låter mer som du har för hög växel i, prova att växla ner en kugg så skall du se att det blir bättre, tar styggt på många delar av motorn o fresta den på låga varv speciellt vid skutts.
    Citat Ursprungligen postat av 883r Visa inlägg
    Jag har installerat ett drop-in kit på min 883R, efter det så började det läcka lite olja från ena gaffeln, såg att någon annan hade råkat ut för det också, men jag böt ju packboxen och sen blev det tätt och fint igen.
    Men grejen är den att jag tycker hojen liksom stampar när man gasar på med för hög växel liksom, spec när jag kör med skjuts.
    Det är som att fjädrarna studsar upp och ner i gaffeln.

    Kan detta bero på att det är för lite el för klen olja i gaffeln, för det känns liksom som att fjädrarna inte dämpas utan far upp o ner som högerhanden på en 14åring.
    Hur är det man mäter oljenivån, får man tillverka en egen oljesticka för framgaffeln el hur funkar det?

  17. #76
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    För det första skall du undvika att fresta hojen på så låga varv speciellt med skutts, när det gäller olje nivån är det nog enklast att tappa ur oljan o börja om från början, testa en lite tjockare olja än vad du använder nu, det skall vara 32 cl i varje ben på din hoj, du skall fylla på 28 cl om du precis tömt den för du får inte ut allt enligt verkstadshandboken.

    Citat Ursprungligen postat av 883r Visa inlägg
    Jag har installerat ett drop-in kit på min 883R, efter det så började det läcka lite olja från ena gaffeln, såg att någon annan hade råkat ut för det också, men jag böt ju packboxen och sen blev det tätt och fint igen.
    Men grejen är den att jag tycker hojen liksom stampar när man gasar på med för hög växel liksom, spec när jag kör med skjuts.
    Det är som att fjädrarna studsar upp och ner i gaffeln.

    Kan detta bero på att det är för lite el för klen olja i gaffeln, för det känns liksom som att fjädrarna inte dämpas utan far upp o ner som högerhanden på en 14åring.
    Hur är det man mäter oljenivån, får man tillverka en egen oljesticka för framgaffeln el hur funkar det?

  18. #77
    Citat Ursprungligen postat av TCKalle Visa inlägg
    Om man kikar på videon så går det utan att ta ur benen på Dyna http://www.progressivesuspension.com/dropin/video.html Men på en softail får du nog ta ur benen ur kronorna, åtminstone var tvungen att göra dert på min -02:a när jag stoppade i progressiva fjädrar.
    Varför måste man ta ur benen? Är det för trångt eller går det inte att få av toppbulten?

  19. #78

    Sänkningskit eller standardfjädrar

    Min FXDX är en 99a så det har inte den fullt justerbara gaffeln. Det finns progressive lowering kit, progressive springs, och progressive HD springs som passar. Men vad ska jag välja? Vad jag vet är min gaffel helt standard och jag tycker den är på tok för svampig. Bak sitter det FOX 11" gasdämpare med justerbar förspänning som föregående ägare monterat, dessa verkar funka fin-fint och jag skulle vilja behålla dem åtminstone tills vidare. Hojen är alltså redan sänkt bak mot original. Det är ju snyggt med låga hojar men jag är även intresserad av fjädringsprestanda och att inte skrapa i vid nerlägg. Hur ska jag resonera?
    Back in black

  20. #79
    Citat Ursprungligen postat av oxyjohan Visa inlägg
    Min FXDX är en 99a så det har inte den fullt justerbara gaffeln. Det finns progressive lowering kit, progressive springs, och progressive HD springs som passar. Men vad ska jag välja? Vad jag vet är min gaffel helt standard och jag tycker den är på tok för svampig. Bak sitter det FOX 11" gasdämpare med justerbar förspänning som föregående ägare monterat, dessa verkar funka fin-fint och jag skulle vilja behålla dem åtminstone tills vidare. Hojen är alltså redan sänkt bak mot original. Det är ju snyggt med låga hojar men jag är även intresserad av fjädringsprestanda och att inte skrapa i vid nerlägg. Hur ska jag resonera?
    Jag körde på standardlängd på fjädrarna, blev sketbra.
    Back in black

  21. #80
    Tjena. Finns det någon här som sänkt en Nightster med Drop in kitet 10-2000 ?. Tänkte ju sänka min med 2", men blir inte klok på hur lång spacern ska vara på min modell. Enl medföljande beskrivning så ska spacern vara 7,7". E ju ca 19,5 cm. Tycker det verkar mycket. Har inte provat montera ännu. Ville bara se om det finns någon här med mer erfarenhet av detta.
    Senast redigerat av PAINTERN den 2012-09-30 klockan 21:41.

Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •