Resultat 1 till 20 av 113

Ämne: Installera Progressive Drop-In kit...

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Citat Ursprungligen postat av CrazyVic Visa inlägg
    När jag tog ur "original" så bestod de grejerna av en huvudfjäder som var kortare än Burly-huvudfjädern, bricka, pvc-spacer, metallrörspacer, bricka. Jag TROR att de satt i den ordningen. Möjligen kan pvc-spacern ha suttit ovanför metallröret, minns inte riktigt. Ska det öht se ut så? Ska ner i garaget i kväll och kan förhoppningsvis fota lite då.
    Jag kan inte din gaffels ingående delar och dess ordning. Men det är väl en rätt blaffig stålspacer i den?
    Då lär ju originalfjädern vara kortare. Inget konstigt.
    Hursomhelst, huvudfjädern och allt ovanför denna ska ju bort så i vilken ordning och vad som ska vara där blir ju inte ett problem förrän du eventuellt monterar tillbaks originalgrejerna. Nån forummedlem har säkert järnkoll så det går ju att lösa om det blir aktuellt.

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Caspher Visa inlägg
    Jag kan inte din gaffels ingående delar och dess ordning. Men det är väl en rätt blaffig stålspacer i den?
    Då lär ju originalfjädern vara kortare. Inget konstigt.
    Hursomhelst, huvudfjädern och allt ovanför denna ska ju bort så i vilken ordning och vad som ska vara där blir ju inte ett problem förrän du eventuellt monterar tillbaks originalgrejerna. Nån forummedlem har säkert järnkoll så det går ju att lösa om det blir aktuellt.
    Förbannat konstigt detta. Lossade toppbultarna som inte hade något tryck mot sig öht. Nu har jag kört huvudfjäder, hjälpfjäder och pvc-spacers som är uppskattningsvis tre tum långa, dvs två tum mer än vad som ska krävas enl instruktion. Ändå ligger hojen som en macka och har extremt begränsad fjädringsväg.

    Som en tillfällig lösning satte jag i originalfjädern igen tillsammans med hjälpfjäder och stålspacer. Detta då jag inte själv lyckades få ner originalfjäder, pvc-spacer och stålspacer (dvs som det var innan). Resultatet nu är att den är typ lika hög som original men betydligt mjukare. Föga förvånande men jävligt besvärande Lackar på detta alltså. Vad är lösningen egentligen? Episkt långa spacers tillsammans med "progressive"-fjädrar+hjälpfjädrar? Förbannat enerverande...

    Enl märkning på lådan är det iaf rätt kit.

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •