Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Ny sadel

  1. #1

    Ny sadel

    Hej .... har en Softail std. -03 som nu rullat snart 9000 mil ... , bytte redan - 03 sadeln från standard till en HD Sundowner deep bucket seat för att få bättre komfort, ( enl. HD ´s katalog ).
    Nu har denna sadel börjat spricka i "sömmarna" , "sömmar" som visat sig vara fejk sömmar , alltså inte läder utan vinyl ...
    Jag vill nu ha en ny sadel med bästa lång distans komfort för mig och min spätta ...
    Har tittat lite i Motorcycle Storehouse´s katalog från Nederländerna men det är svårt att veta ... La Pera har en Mawrick style som ser lovande ut med s.k. biker gel fyllning ...
    Är det någon som har / vet något om "biker gel" fyllning i sadlarna till skillnad från standard foam, dvs skumgummi, som jag har nu, i det som HD , då -03, sade vara det bästa som fanns .... känns som om jag inte längre litar riktigt på OEM pruduker och deras "standard" ...
    ... och hur dyrt blir det att låta en sadelmakare fixa till detta, t.ex. både byta vinylen / eller ta läder i stället och byta ut stoppningen ? ... mot att köpa nytt .... ?
    Sun downer deep bucket seat var inte speciellt billg - 03, kostade straxt över 8000 :- då ! .... och La Peras Mawrick kostar nel. deras hemsida cirka 6400 :- + frakt nu .... men då köper man ju "grisen i säcken" ....f-n va´svårt det är det här .... helt klart måste jag göra något åt sadeln nu i vinter ...
    Tacksam för alla synpunkter och tankar i frågan.
    Mvh / jale ... som kört MC nu i 44 år ...

  2. #2
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    jale: Kolla med Christer på Lejonkulan om att klä om din Sundowner i riktigt läder.

  3. #3
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Danny gray:s gelsadlar är det absolut skönaste jag kört med.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-12-19, 20:13
  2. sadel
    Av pekkasuper i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-03-10, 15:48
  3. Sadel
    Av Harley Tim i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-01-18, 17:52
  4. Street Glide sadel mot Electra std sadel
    Av Bikerboy i forum Bytes / Skänkes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-07-26, 14:09
  5. sadel
    Av tolfan i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-27, 09:16

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •