Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 34

Ämne: Hur många hojar (Harleys) har ni haft innan ni "hittat hem"??

  1. #1

    Hur många hojar (Harleys) har ni haft innan ni "hittat hem"??

    Exakt,själv är jag inne på min sjunde HD,har testat det mesta ifrån 750sida via shovel,evo,tc i olika former,men alltid haft min -02 Softail standard som "Huvudhoj".
    Blir helt enkelt inte bättre än så :-)



    //Robban
    Senast redigerat av Robban den 2014-08-28 klockan 12:54.

  2. #2
    Sex st... från en 125:a, två EVO, Sporre å två TC... å den saken är klar... ALDRIG mer en HD - när jag lyckats byta bort den jag nu har (pengafråga just nu).
    Senast redigerat av Draken den 2014-08-28 klockan 17:48.

  3. #3
    Är inne på min första renodlade HD men har haft en Buell XB sen tidigare och det är ju semi-HD det med. Saknar den varje gång jag kör min sporre, hade gärna bytt tillbaka.

  4. #4
    Min första HD, dock så provkörde jag många innan jag slog till. Har inte hittat någon jag gillar bättre och då har jag ändå provkört flertalet modeller från andra tillverkare. Inga planer på att sälja den, möjligen komplettera med en veteranare eller något med lite mer klös på motorvägen.

  5. #5
    Vrscr, Flstd, Flstsb, Fxstc .... fyra eller är det fem minnet är bra men kort ...

  6. #6
    V.I.B Contributor
    Boba Fetts avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Tackad: 2

    Fat bob / Softail slim

  7. #7
    Är inne på min första HD och är väldigt nöjd med den. Körde innan en Honda CBX 600 E.

    Tog inte lång tid att bestämma sig för Harley, provkörde lite andra märken men inget som föll mig i smaken direkt

    En HD är alltid en HD
    Senast redigerat av Andy89 den 2014-08-29 klockan 16:38.

  8. #8
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    En.
    Wide Glide 1999. Och har hittat hem rätt bra.
    Helst vill jag ha flera olika men det blir ju rätt kostsamt.
    Och man måste ju ha en väldig tur om det blev så att nån gav bort tex en Heritage till en..

  9. #9
    V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Färingsö
    Inlägg
    331
    Tackad: 0
    Efter 10 år på sporthoj så köpte jag en softail men den passade inte min körstil alls, sjukt trist att köra så den såldes direkt.
    Nu har jag en Sportster 48 och den är mycket roligare när det svänger och passar mig bättre!
    Sportster 48! 👊

  10. #10
    Två japs. Två street bob en night train en sportster som jag byggde bobber på och nu stelopererad 1200 sportser och hyfsat hemma. Nästa blir nog en riktigt riktigt gammal HD
    Krille Von-KJ Johansson

    Pinstiper
    Rodder
    Biker
    Tinter

  11. #11
    Min femte HD och jag kommer nog aldrig hem.. Man bygger om dom under vintern och sen kör man hundra mil sen är kicken över och man vill ha något nytt projekt.
    Jag har utökat motorhobbyn med en Ford customline -55 som jag tänkte skulle få uppmärksamhet stundtals så kanske jag kan behålla en hoj några år iaf.
    Trägen vinner!

  12. #12
    Köpte min första precis, -00 fxd. Sist jag körde hoj gjorde jag det på en 125a Suzuki RM för 26 år sen när jag va 16. Krockade allvarligt och hade väl inte tänkt köra hoj efter det...Men man kan alltid ändra sig trots man blir påmind varje dag pga skador som aldrig blir helt ok.

  13. #13
    Vet inte om jag är "hemma" än, men började på en Night Train-02 för 5 år sedan och har sen 1 år tillbaka sadlat om till en Road King-12 som jag trivs alldeles utmärkt på. Innan des var det en massa japs-craps samt en å annan italienare, tysk och ryss.....

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Adrenaline Visa inlägg
    Min femte HD och jag kommer nog aldrig hem.. Man bygger om dom under vintern och sen kör man hundra mil sen är kicken över och man vill ha något nytt projekt.
    Jag har utökat motorhobbyn med en Ford customline -55 som jag tänkte skulle få uppmärksamhet stundtals så kanske jag kan behålla en hoj några år iaf.
    Fordar är hårt,har själv en Ford -50 coupe som jag skruvar med emellanåt!!


    //Robban

  15. #15
    Hade två 08 sporrar en 883a o en 1200 gick som fan men hade turen o byta ena mot en lillsida 46a o den andra mot en early shovel 67aBlir aldrig mer någon jävla evo skit helt utan själ gummirems plojhoj med knappstartNää blir det någon mer så får det bli en järn sporre
    Old school forever RIP HD 1903-1969

  16. #16
    Har alltid varit svag för custom åken så ngn erfarenhet av plastraketer och grussprättare saknar jag än så länge....
    VS 1400,VL 1500, Heritage och numera en Streetglide. Är HD bättre foch värt det mkt högre priset får man ofta frågan...
    Det är som med mkt annat känslan man jagar och den är helt rätt nu!
    -----Brandvarnaren räddar liv! v: --------

  17. #17
    Jag hade en Honda 125a som jag började ta körkort med men krashade den innan kortet var bärgat, skaffade mig lite senare en yamaha rd och skulle börja om att ta kort, men men, gick av vägen med den med så då la jag planerna på mc på hyllan tills förra året då jag bestämde mig igen. Då köpte jag en sportster 1200 custom som jag körde på tills sensommaren i år då jag bytte denna mot heritagen som jag åker på nu. Tror inte jag kommer vara utan en Harley som det känns nu i alla fall.

  18. #18
    Min första hoj köpte jag när jag var 19, en gammal Triumph 500 Daytona-chopper. En riktig rishög men som konstigt nog alltid funkade.

    Sen bytte jag upp mig till en skitsnygg Trajabobber, en totalrenoverad 650 Thunderbird. Men den jäveln pajade hela tiden så jag ruttnade och skaffade en uppborrad Evo Sportster. Stukade om den rejält och körde ett par år, men Sporren såldes när jag skulle börja plugga.

    Bara någon månad in i studierna släpptes dock Honda Hornet. Det var 1998 och då ett helt revolutionerande kåplöst koncept med CBR600 motor och feta fälgar från Fireblade. Dessutom var den billig. Som en snabbare japansk Ducati Monster för en spottstyver. Så jag köpte och kastade på crosstyre och slipon och rensade från allt som speglar och blinkers. Med 95 hk gick den som fan och lät som en F1-bil. Skitrolig och ball bakhjulshoj som jag naturligtvis vurpade med flera gånger. Såldes även den pga studier.

    Efter den hämtade jag hem en Suzuki SV 650 från Tyskland. Liten lätt v-twin som många älskar och som är billig att äga. Men jag gillade den inte för fem öre. Tam som tusan i jämförelse med den vilda Hondan och jag sålde den direkt efter att jag fått den svenskreggad.

    Dagen efter att jag fått det fasta jobb jag fortfarande har köpte jag en sprillans ny Triumph Speed Triple. Slängde så klart på fatbarstyre, rensade aktern och gjorde alla de där småsakerna som gör den hojen så rasande grym. Plus pipor och mappning förstås. Den såg ut som ett odjur och lät som ett bombplan. Ständigt bakhjulsåka på den med.

    Men jag gillade den aldrig lika mycket som Horneten ändå. Den var större och klumpigare och kändes faktiskt inte alls lika vild. Gillar man 600-kubiks radfyror så älskar man det där hysteriska varvandet och känslan av att skjutas ut i omloppsbana vid gaspådrag. Triplen var helt enkelt inte lika dramatisk trots att den med sina 130 hk egentligen naturligtvis var snabbare. För det är ju upplevelsen och inte hastighetsmästaren som avgör hur roligt man har.

    Kickarna på trajan krävde högre fart och jag tyckte helt enkelt det började kännas för farligt. När man blir lite äldre inser man ju att man inte är odödlig. När kopplingen pajade i Rinkebykorset efter en högfartsrepa bestämde jag mig för att sälja. Hade det hänt bara en kilometer tidigare hade jag kört ihjäl mig. Så den lagades och rök direkt efter. Aldrig mera sporthoj och efter den körde jag bil några år.

    Men som för så många andra som kört mycket mc släpper aldrig suget. Det är ju inte bara körningen som är så kul, det är även allt runt omkring. Så jag började bli snegla på HD igen. För mig är det Sportster som gäller för att den är lite mer slyngelaktig och barbarisk än en Big Twin.

    Tillslut kunde jag inte hålla mig och klippte till på en Nightster. Nu har jag stukat med trackerstyre, 2-1 och allt annat som ska få den att kännas som en båge Evel Knievel skulle varit nöjd med. Efter mappning har den 81 hk på slangen och är riktigt rolig att köra. Inte direkt snabb förstås men den ger mig den där rena brutala hojupplevelsen som min Honda gjorde. Den liksom lever och rister som ett urtidsdjur och det är bara för jävla kul att köra den. Och med uppgraderad fjädring är väghållningen faktiskt helt ok.

    Mina två favorithojar har alltså varit min Honda Hornet och Nightstern jag har nu. Och Horneten var kanske något av en ungdomskärlek som inte skulle passa mig idag. Så Nightstern är min optimala hoj med sin blandning av bus och HD-feeling.

    Om någon skulle tvinga på mig en andrahoj skulle jag antingen vilja ha en scramblerstukad Triumph med crosstyre och uppdragna pipor. Eller också en gammal FXR att vässa moderat i motor och chassi. Ballaste Big Twinen ever och en riktig outlawhoj.

    Jag är alltså mer hemma i min Nightster än Harley-Davidson i sig. Det finns för mycket grymma bågar för att jag ska kunna bli märkesfundamentalist.
    Senast redigerat av Krille K den 2014-11-29 klockan 13:22.

  19. Följande användare tackar Krille K för detta inlägg:

    Soderlund (2015-09-21)

  20. #19
    Jag har inte hittat hem än...eller lite kanske. Lärde mig köra på en gammal sketen Suzuki pga klen ekonomi men köpte en 1200 Sportster efter ett halvår. Körde den ett par år men tyckte den var lite liten att skjutsa med och bytte till en ny, dyr och modern Fatboy. När det blev hus och barn och pengarna rann iväg bytte jag till en lite billigare Wide Glide. Gillade den bäst hittills då den var roligare att köra än Fat boyen. Behöll den i 5 år tror jag men hade alldeles för lite tid att köra så den blev mest en ångestgrej för mig till slut. Sålde den och tänkte (kanske) sluta åka hoj...men det höll bara några veckor innan jag snubblade över en billig gammal Sportster, en riktigt gubbig 883:a. Jag köpte den och fan vad kul det var att åka igen helt plötsligt. Stukade om den lite lätt förra vintern och lite mer denna. Skönt att ha en slit-och-slänghoj man inte behöver vara rädd om samtidigt som den är kul att svänga med. Dock är den oduglig att åka motorväg med, då känns den sååå slö. Men det känns som jag kommer behålla den här hojen länge OCH köpa en big twin som andrahoj. Eller en chopper

  21. #20
    V.I.B
    Reg.datum
    Feb 2012
    Ort
    *
    Inlägg
    4
    Tackad: 0

    Electra Glide, Night Train, Harley-chopper (lång gaffel), Softail Deluxe är den senaste.
    Har haft några andra märken och olika typer av hojar också mellan Harleysarna men Harley är alltid Harley.
    Deluxen känns jävligt bra och jag tänker behålla den . Menmen..jag har aldrig haft en hoj mer än två år
    så jag lovar inget.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Varför anses inte VRSC modellerna vara riktiga "Harleys"?
    Av absolutjohan i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 123
    Senaste inlägg: 2014-06-04, 02:01
  2. FSF presents "STUNTIN 09 HARLEYS" music - LOWRIDE
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-02-12, 12:12
  3. Hur många Harleys har ni haft/hur ofta byter ni?
    Av Ozzy i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-10-22, 23:25
  4. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-10-21, 19:58
  5. Premiär av "Nya" butiken på "nya" Mc-konsult / Motorteknik
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-08-19, 15:57

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •