Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: På väg in i apträsket!

  1. #1

    På väg in i apträsket!

    Hej, jag är väldigt sugen på att skaffa apstyre till min Fatboy -04 det jag undrar är om nån har erfarenhet om vilken höjd som är lämplig till en ca 180cm lång person. Tar även gärna emot tips på snygga styren

    Bild på hojen som den ser ut nu, tror apor skulle passa bra på den



    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer ImageUploadedByTapatalkHD1408899181.429700.jpg  

  2. #2
    Kolla min post på dyna delen. Fxd. Det är 19" och ja e 188cm. Snäppet för högt


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #3
    16" på min nighttrain, jag är 182cm. Funkar kanon. Man kan alltid finjustera med raisers

  4. #4
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Köp 18".
    Du kan nog inte justera genom att byta risers pga plåten på styrhuvudet?

  5. #5
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Jag kör med 16" och 2" risers på min Night Train men så är jag ju bara en liten person på 162cm men med min ombyggnation av sadel osv så passar det mig perfekt, har händerna i axelhöjd när jag kör

  6. #6
    Hade ett 16 på min deluxe, funkade kanon tills jag körde över en bula i vägen.. Fick svänga in på Classe i sjön och köpa insexor i tummstolek. För att få tillbaka det i rätt läge. Sen skulle jag göra en hård inbromsning och då var det dax igen.. Stanna och meka. Nu kör jag med knucklebar igen. Aphäng är snyggt och coolt men inte helt trafiksäkert.

  7. #7
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Citat Ursprungligen postat av mr.andersson Visa inlägg
    Hade ett 16 på min deluxe, funkade kanon tills jag körde över en bula i vägen.. Fick svänga in på Classe i sjön och köpa insexor i tummstolek. För att få tillbaka det i rätt läge. Sen skulle jag göra en hård inbromsning och då var det dax igen.. Stanna och meka. Nu kör jag med knucklebar igen. Aphäng är snyggt och coolt men inte helt trafiksäkert.
    Du borde göra som jag gjort.
    Antingen stoppskruvar underifrån riserbulten eller överifrån som jag gjort på min.
    Inget rubbar det nu.

  8. #8
    Jag är 175cm och kör med 16". Funkar bra även om jag börjar tröttna på det.

  9. #9
    8" är väl lagom

  10. #10
    Ja det ett jäkla träsk, själv råkade ett 16" burly narrow monteras på min lilla 48:a.
    Jag är en kort fan, men sitter kungligt ändå kan jag tillägga!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	uploadfromtaptalk1410238868194.jpg 
Visningar:	110 
Storlek:	57,2 KB 
Id:	15540
    " You can´t drink all day unless you start in the morning.."

  11. #11
    B-Twin, snyggt, känns det bra o köra?

  12. #12
    Jajjemen Banditen, helt enkelt super!
    " You can´t drink all day unless you start in the morning.."

  13. #13
    Till slut blev det ett Carlini Evil Ape 17" har kört en del nu och det är faktiskt skönt, blev inte trött i armarna eller axlarna trots en 10- milatur i helgen


    Skickat från min iPad med Tapatalk

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av mr.andersson Visa inlägg
    Hade ett 16 på min deluxe, funkade kanon tills jag körde över en bula i vägen.. Fick svänga in på Classe i sjön och köpa insexor i tummstolek. För att få tillbaka det i rätt läge. Sen skulle jag göra en hård inbromsning och då var det dax igen.. Stanna och meka. Nu kör jag med knucklebar igen. Aphäng är snyggt och coolt men inte helt trafiksäkert.
    Jag borrade 2x små hål vid risersdelningen o satte spännstift genomgående, drog fast övre halvorna av risers så stiften hamna i kläm mellan, sedan var det slut med styre som rörde sig.

Liknande ämnen

  1. Fastnat i styrträsket!
    Av Jonne Rebel i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2015-05-20, 16:33

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •