Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: beltrem

  1. #1

    beltrem

    Hej,

    Min beltrem har gått av innan den ens rullat 1000 mil, max 2 år gammal. Hojen är en custom med S&S V111" med öppen 3" BDL primär och Ultima låda.

    När jag monterar bakhjulet använder jag en tryckkänslig våg, konstruerad för ändamålet, och mäter remmens spänning. Jag linjerar bakhjulet mkt noggrant, mäter avståndet från centrum svinginfästning till centrum hjulaxel. Därefter kontrollerar jag att remmen inte vandrar vare sig till höger eller till vänster när jag snurrar bakhjulet, utan går rakt framåt.

    Nu vill undvika att detta sker fler gånger. Den rem jag hade, var av fabrikatet Falcon SPC, men jag har fått rekommendationen Gates eller H-D original som bra alternativ. Remmen som gick av var 1 1/8", funderar på att konvertera till 1 1/2" om möjligt. Jag har inte haft vare sig övre eller undre beltskydd.

    Tar tacksamt emot tips och åsikter om vilket belt-fabrikat som "är bäst" och teorier om vad som kan tänkas vara felet.

  2. #2
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Gates är bra skit

    Fel och fel det händer bara helt enkelt min original gick innan 600 mil

  3. #3
    Hallå jag körde strax över 13tusen mil med min 1-1/2 på en ultra,bytte i vintras utan att den var av den såg fortfarande bra ut,men belthjulen var lite slitna så jag bytade allt jag köpte HD orginal sidovagnsbelt ytterligare förstärkt,så får man ingen sten eller något annat ikläm så ska denna rulla minst 13t till

  4. #4
    Sten i belten garanterat.
    Trägen vinner!

Liknande ämnen

  1. beltrem 1,5tum 128t 500kr
    Av lollo2 i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-08-28, 10:07
  2. Beltrem blir bulig.
    Av BULLIT i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-07-02, 23:02
  3. beltrem gick av!
    Av Kicken i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-06-02, 22:31
  4. BELTREM valens stelhäck
    Av tjockben i forum Custom & Byggen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-05-06, 21:34

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •