Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 24

Ämne: Väst = kriminell i Polisens ögon?

  1. #1
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    206
    Tackad: 4

    Väst = kriminell i Polisens ögon?

    Jag har aldrig burit väst då jag åkt hoj tidigare, och har aldrig blivit stoppad av Polisen utan anledning.
    Nyligen så skaffade jag dock en väst, då jag även skaffat en kevlarhoodie. Nice kombo, tyckte jag...
    Jag är inte medlem i nån mc-klubb. Endast märkesklubben HDCS. Så jag lät sy fast deras märke framtill på västen, och även "Harley Davidson" (övre delen av ryggen) samt "Motorcycles" (nedre delen av ryggen) och även Willie G märket i mitten. Allt beställt från Bikeline, inga konstigheter...
    Till saken: Körde hem från jobbet ikväll. Körde inte för fort, eller vårdslöst. Bara gled fram. Möter en Polisbil strax efter en rondell, och mycket riktigt så kör dom tillbaka efter mig & ligger efter i några hundra meter innan dom slår på blåljusen och stoppar mig... Har som sagt aldrig varit med om nåt liknande då jag kört utan väst, så jag fann situationen smått komisk. Dom ville bara se körkortet + att jag fick blåsa. Jag var tillmötesgående och log, ja nästan flinade åt det fåniga i situationen. Men såhär i efterhand så kan jag inte undgå att bli lite irriterad. Skulle dom dom svängt efter en annan typ av hoj sådär utan anledning? Knappast...
    Nån som varit med om liknande situationer?

  2. #2
    V.I.B Contributor
    Boba Fetts avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Tackad: 2

    Dom var väl nyfikna vad som stod på västen Eller så va det dags att bli stoppad eftersom du aldrig blivit stoppad innan

  3. #3
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    206
    Tackad: 4

    Fick känslan av att dom misstog mig för nån annan. Eller åtminstone förväntade att jag skulle vara en buse av nåt slag. Den ena Polisen var väldigt bestämd när han bad mig ta av hjälmen så att han kunde se mitt ansikte. Efter koll av körkort och blåsning så mjuknade han dock. Jag trodde först att jag skulle bli stoppad för bullertest, men icke...
    Senast redigerat av Bikerboy den 2014-08-16 klockan 16:03.

  4. #4
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    206
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av xrab00 Visa inlägg
    Väst eller inte. Rutinkontroller ingår i polisens jobb.

    I slutet på 70-talet kunda man bli "stoppad" om man ägde en häftig hoj som KZ 1300 eller CBX bara för att poliserna var intresserade av de nya hojarna.

    Har kompisar som bär reflexväst så de ser ut som ett gäng oskyldiga förskolebarn,De bli också kollade
    Jag anser inte att detta var en rutinkontroll, eftersom dom vände och följde efter mig.
    Rutinkontroll är ju mer när dom ställer sig nånstans utmed vägen & vinkar in en för körkortskontroll & alkotest...

  5. #5
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Tyvärr är det dagens verklighet... Vet folk som är med endast i HOG, som blivit stoppade för sina västar av poliser som inte
    ens verkar veta vad alla märken står för ens...

    Att de skyller på rutinkontroll, är samma ursäkt som vanligt...
    Håller med Bikerboy där... Vid normala rutinkontroller så följer de inte efter folk på sådant vis.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  6. #6
    FUCK ALL THEM COPS
    Tjejen o jag tog bussen in till stan för o gå på en fest hos en hojklubb i vintras.Bussen stannar ca 300m från klubben o när vi kliver av o går över gatan kommer det en snutbil so tvärvänder o åker bakom oss hela vägenVist ja jag hade ju en luva med Harley märke

  7. #7
    Men dig håller de väl koll på hela tiden Bullen, så då är det väl rutinkontroll

  8. #8
    En väst är bäst, till vardag och fest.. eh, eller var det häst?

    Själv skippar jag väst. Har en fin skinnjacka enda märken jag har på den är diverse skrapmärken efter några marksyningar

  9. #9
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    206
    Tackad: 4

    Japp, har en bra skinnjacka också. Används flitigt. Kevlarhoodien införskaffades för att bli använd varma dagar, vilket den funkar bra till. Västen har bättre fickor för plånbok, mobil och annat som jag vill ha med. Att "utsmycka" den med diverse patchar kanske var ett misstag...

  10. #10
    V.I.B Contributor
    Boba Fetts avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Tackad: 2

    Inget och oroa sig för! Nyfikenhet har alltid farbror blå alltid haft koll har dom. Nu hade du nya patchar på ryggen varav the stopp Tänker jag..

  11. #11
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    Var på väg hem från after work, i väst, körde inte hoj just då utan gick, en SAAB körde in till vägen framför mig och en snubbe hoppade ut, slängde fram ett leg och sa "Tja, det var polisen här, får jag kolla på din rygg?". Ja, men det var ju påkallat...
    A.K.A Masen

  12. #12
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Citat Ursprungligen postat av cybercount Visa inlägg
    Var på väg hem från after work, i väst, körde inte hoj just då utan gick, en SAAB körde in till vägen framför mig och en snubbe hoppade ut, slängde fram ett leg och sa "Tja, det var polisen här, får jag kolla på din rygg?". Ja, men det var ju påkallat...
    Ibland går de över gränsen vilket är politikernas direktiv....
    Jag har träffat bra snutar men de flesta kan inte tänka själv.
    En gång blev jag stoppad i Malmö och snuten tog mitt körkort och gick bak i bilen och satt i datorn o tel där i 15 minuter innan han kom och lämnade tillbaka det utan att kolla något annat.
    Just då hade jag ca 125 db på tomgång och ingen reflex bak och en massa annat som de kunnat ge mig böter för, men det kändes som om man bara skulle registreras och kollas upp.
    Sen har jag 2 gånger fått tummen upp av snutar som kört om trots för högt ljud, eller kanske på grund av välljud?
    Man önskar att de kunde lägga ner mer tid åt att sätta in mördare och våldtäktsmän och pedofiler än för att jaga motorcyklar pga ljud osv.
    Men men, snart val, välj rätt då!

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Lars Nilsson Visa inlägg
    Ibland går de över gränsen vilket är politikernas direktiv....
    Jag har träffat bra snutar men de flesta kan inte tänka själv.
    En gång blev jag stoppad i Malmö och snuten tog mitt körkort och gick bak i bilen och satt i datorn o tel där i 15 minuter innan han kom och lämnade tillbaka det utan att kolla något annat.
    Just då hade jag ca 125 db på tomgång och ingen reflex bak och en massa annat som de kunnat ge mig böter för, men det kändes som om man bara skulle registreras och kollas upp.
    Sen har jag 2 gånger fått tummen upp av snutar som kört om trots för högt ljud, eller kanske på grund av välljud?
    Man önskar att de kunde lägga ner mer tid åt att sätta in mördare och våldtäktsmän och pedofiler än för att jaga motorcyklar pga ljud osv.
    Men men, snart val, välj rätt då!

  14. #14
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Lars Nilsson Visa inlägg
    Man önskar att de kunde lägga ner mer tid åt att sätta in mördare och våldtäktsmän och pedofiler än för att jaga motorcyklar
    Ja,men inom bikervärlden finns ju också en del kriminella som lockar till sej polisens nyfikenhet.Och detta drabbar alla.
    Fuck cancer

  15. #15
    Välkommen till verkligheten Bikerboy.

    Till Noyen vill jag bara säga att det finns kriminella element i hela samhället inte fan stoppar dom random civilist ändå, dom ska ligga på dom de vet är kriminella och ge fan i att terrorisera oskyldiga med och utan väst, stor näsa, röda byxor eller vad det nu kan vara.

  16. #16
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Darkforce Visa inlägg
    Till Noyen vill jag bara säga att det finns kriminella element i hela samhället inte fan stoppar dom random civilist ändå, dom ska ligga på dom de vet är kriminella och ge fan i att terrorisera oskyldiga med och utan väst, stor näsa, röda byxor eller vad det nu kan vara.
    Håller med dej om detta.Det borde satsas mkt mer pengar och resurser på att sätta åt kriminella överlag i samhället och skita i om vi andra kör med nåt öppnare avgassystem eller annan baggis grej på hojarna.Men polisen har ju kontroller som dom stoppar "random"
    civilist för kontroller av olika slag iaf här omkring.Och även stoppar enskilt fordon om de vill kolla nåt.
    Fuck cancer

  17. #17
    Japp, men det är inte detsamma som att stoppa någon för att han/hon har väst på sig........

  18. #18
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Darkforce Visa inlägg
    Japp, men det är inte detsamma som att stoppa någon för att han/hon har väst på sig........
    Instämmer.
    Fuck cancer

  19. #19
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC01246.jpg 
Visningar:	123 
Storlek:	58,6 KB 
Id:	15470
    Pöjk ta av västen o ta på dig något FRÄSCHT

  20. #20
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Darkforce Visa inlägg
    Välkommen till verkligheten Bikerboy.

    Till Noyen vill jag bara säga att det finns kriminella element i hela samhället inte fan stoppar dom random civilist ändå, dom ska ligga på dom de vet är kriminella och ge fan i att terrorisera oskyldiga med och utan väst, stor näsa, röda byxor eller vad det nu kan vara.
    +1


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Polisens bullermätning med örat ..
    Av thomasj i forum Off Topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-19, 13:45

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •