Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 28

Ämne: Ny på forumet

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Jul 2014
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    20
    Tackad: 0

    Ny på forumet

    Tja, jag är ny här på forumet men jag äger tyvärr ingen H-D än. Planen är dock att i framtiden att skaffa en V-rod/Night rod. Jag lyckades ta mitt kort nu under våren och tänkte att det kanske är bäst att börja köra på en något billigare hoj. Idag kör jag en Kawasaki VN800 som jag har byggt om litegrann. Jag hoppas att det är lugnt att man hänger här ändå .
    Dessutom tänkte höra mig för angående mc-folk runtom Jönköping då jag inte känner någon annan som kör custom runt min ålder (är snart 32 år). Hade varit skoj om det fanns någon man kan åka med och kanske även skruva på hojarna tillsammans (jag är inte speciellt duktig på det, men jag försöker lära mig och roligt är det). Om det nu finns någon H-D-ägare som vågar synas med japanskt :P. Jag är en göteborgare som flyttade till Jönköping för ca 2 år sedan med min familj (sambo, dotter och hund).

    Här är min hoj idag, fortfarande lite pill som ska göras.



    såhär såg den ut från början:



    Ha det gött!

  2. #2
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Välkommen till HF!!

  3. #3
    Välkommen! jag ägde själv en Vn 800 Classic för några år sedan en härlig hoj som jag byggde om till beltdrive bland annat. Saknar den hojen idag, Behåll den även om du köper en Vrod

  4. #4
    V.I.B
    Reg.datum
    Jul 2014
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    20
    Tackad: 0
    Tackar! Jo jag hade faktiskt tänkt att behålla den. Lite nostalgiskt att behålla sin första hoj .

  5. #5
    Välkomnen! gillar stuket på kawan!

  6. #6
    Välkommen! Jag har både min första lätta o tunga hoj kvar.

  7. #7
    Välkommen


    Timeo Danaos Et Dona Ferentes
    Timeo Danaos Et Dona Ferentes

  8. #8
    Välkommen! VN 800 sneglade jag länge på då det blev dags för min återfallshoj men då jag insåg att jag precis hade råd med en beg. Sportster så blev det en sådan istället (har inte ångrat mitt val fast jag drömmer våta drömmar om en Street Bob). VN 800 gör sig jävligt bra som bobber måste jag säga, cool hoj du har.
    Jag köpte en Harley bara för att kunna fisa hur högt jag vill.

  9. #9
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Välkommen, tur att du bobbat om hojen, jäkligt snyggt efter ombygge, hittar du ingen i Jönköping så får du komma 12mil uppåt och hälsa på hos mig

  10. #10
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2013
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    108
    Tackad: 1

    Välkommen!

    Snyggt bygge du fått till

  11. #11
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Välkommen hit.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  12. #12
    Välkommen

  13. #13
    V.I.B Contributor
    Boba Fetts avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Tackad: 2

    Välkommen

  14. #14
    V.I.B
    Reg.datum
    Jul 2014
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    20
    Tackad: 0
    Tack allihopa! Kul att flera av er berömmer min hoj, det tackar så väldigt för!

    Citat Ursprungligen postat av slycke Visa inlägg
    Välkommen, tur att du bobbat om hojen, jäkligt snyggt efter ombygge, hittar du ingen i Jönköping så får du komma 12mil uppåt och hälsa på hos mig
    Haha, ja det kanske jag tar och gör en dag .

  15. #15
    Välkommen! Hoppas du hittar dig en HD

  16. #16

  17. #17
    Välkommen .. Kul att du stukat om den . Har fyra hängisar i klubben som som gjort varsin bobber med typ samma cyklar
    Ibland behöver dyrast inte vara snyggast .. Jag hjälpte en kille i klubben med att bygga om en savage 650 med bockstyre och ett eget stuk som blev så pass stilren att det blev repotage i mcm (nr 6 2007 ) . Kul som fan å allt från skrotlådan å hemma snickrat .
    Så bygg på bara , hade jag facebook så skulle jag trycka gilla knappen .

  18. #18
    V.I.B
    Reg.datum
    Jul 2014
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    20
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av mangesuarnmc Visa inlägg
    Välkommen .. Kul att du stukat om den . Har fyra hängisar i klubben som som gjort varsin bobber med typ samma cyklar
    Ibland behöver dyrast inte vara snyggast .. Jag hjälpte en kille i klubben med att bygga om en savage 650 med bockstyre och ett eget stuk som blev så pass stilren att det blev repotage i mcm (nr 6 2007 ) . Kul som fan å allt från skrotlådan å hemma snickrat .
    Så bygg på bara , hade jag facebook så skulle jag trycka gilla knappen .
    Tackar så mycket! Jag börjar faktiskt själv bli väldigt nöjd med hur den ser ut. Sen att man har gjort allt själv med är ju extra roligt. Speciellt då jag inte kan/har möjlighet att svetsa något så har man fått lösa det på andra sätt. Tyvärr så kanske min hoj inte har den bästa finishen för hamna i en tidning (inte än iaf), men det är inte mitt mål i dagsläget.

    Till vintern ska fler saker göras. Mindre krom och mer svart. En sportstertank ska monteras (då har den iaf en liten del av själen som är HD ) och då kommer även hastighetsmätare och andra saker behövas bytas. Fälgarna ska lackas. Samt så funderar jag på flytta fram fotpinnarna. Så planer finns det .

  19. #19
    Välkommen och bra jobbat på hojen!

  20. #20
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	stenis 3.jpg 
Visningar:	41 
Storlek:	69,7 KB 
Id:	15282Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	stenis 1.jpg 
Visningar:	38 
Storlek:	66,4 KB 
Id:	15283
    så här såg den ut ..hoppas min gamle vän inte har nåt emot att posera lite
    tilläggas bör att ...min gamle vän är lite kort i rocken därför passa detta lilla bygge honom som handsken .

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Ny på forumet!
    Av Hille i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2013-01-03, 19:09
  2. Ny på forumet
    Av Granholm i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-17, 19:48
  3. Ny på forumet
    Av coretech i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-08-03, 22:04
  4. Ny på forumet
    Av roffe.arvidsson i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-08-03, 21:18
  5. Ny på svenska forumet men gammal besökare på USA forumet
    Av FLSTF07 i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 00:34

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •