Resultat 1 till 20 av 30

Ämne: 124"-sportstern klar

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    328
    Tackad: 30
    Citat Ursprungligen postat av Fonve Visa inlägg
    galet...och jävligt fränt!
    Citat Ursprungligen postat av slycke Visa inlägg
    Hmmmm såååå jävla häftigt. ...
    Tack Fonve och Slycke!

    Idag har jag kört 20 mil till och är fortfarande bara imponerad över denna Karling/S&S-maskin, den drar mindre bränsle än 1640-snurran. Under ½-litern/mil. Inte inte droppe olja i catchtanken än, trots att jag nu kört 50 mil. slutrören är praktiskt taget plåtrena invändigt fortfarande, minimalt med sot. S&S Closed loop-sprutet mappar motorn kontinuerligt på alla belastningar.

    Inga läckor och fantastiskt låga vibrationer. Var på ett hojfik idag och en BigTwin-farbror intresserade sig för cykeln. När han hörde att motorn var på över två liter i denna lilla hoj ville han prompt att jag startade den så att han kunde hålla i styret för att känna hur mycket den vibrerade. Han bara log och gjorde tummen upp.

    Det enda negativa som överraskade mig var hur mycket batteri som krävs för att dra igång en sån här motor, trots S&S elektriska pysare. Har nu ett Shorai på 36Ah och 540 CCA. Nu startar den bekymmerslöst. Kompressionsförhållandet är 11.7:1. Redshift 625V2 med 1:1.725 S&S rullvippor.
    Trefas Hayabusa-laddsystemet laddar 7 Ah redan på tomgång (1100 rpm). Funkar bra.
    Har en Accumax starter på 1,4 kW. Kan vara det som gör att jag måste ha så mycket CCA.

    Piston Jetsen Karling satte in suger uppenbarligen en hel del värme ur kolvarna, ty oljetankstempen ligger ca 15C högre än på 1200 och 1640-snurran. Trots min förstorade oljetank.

    En sån här snurra i en Sportster är en totalupplevelse att köra. Man bara duttar runt.
    Ska bli skönt när inkörningen är över. För närvarande håller jag mig under 4000 rpm.


    /Jörgen
    Senast redigerat av Jörgen Karlsson den 2014-07-07 klockan 15:49.

Liknande ämnen

  1. Sportstern kissade på sig!
    Av D-mann i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-04-30, 22:59
  2. Hur klena däck kan jag ha på Sportstern?
    Av rakarör i forum Ram, Fjädring, Bromsar, Hjul, Däck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-09-27, 14:13
  3. Sportstern har dött! Vad kan det vara för fel?
    Av Jonken i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-08-10, 15:26
  4. Däck till sportstern
    Av Råbbert i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-21, 08:42
  5. Fränaste sportstern någonsin!
    Av ETER242 i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-21, 10:41

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •