Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Bells pares

  1. #1

    Bells pares

    Hallon alla på forumet .. Tänkte dela med mig av nåt jag inte kunde drömma om .
    Det började förra veckan när man gick å ladda för hojfest hos haskas på öland , började känna en svag smärta i och bakom örat .. Trodde att det var öroninflammation , ju närmre helgen kom desto mer öka obehaget bakom öra och även bakom ögat ..egen läkare med google till hjälp å tänkte bihåleinflammation , spray inköptes och ner bar det till öland .
    Kl 6 på kvällen tog jag ett par kalla och 2 jäger .. Började kännas riktigt bra , men kl 8 frågar tjejen min om jag börjat snusa för läppen ser konstig ut , nä ingen prilla här säger jag å ler med enbart halva ansiktet. När vi nämner det för polarna så tycker dom även ögonbrynet hänger .. Shit åsså ! stroke tänker jag å andra . Häller ut ölen och hoppar in i taxi ..kör till kalmar lasarett ...
    Hjärn röntgen och provtagning men inga tecken på stroke , fick en dos cortison tabletter och återbesök öron näsa hals på lördagen med ryggmärgs prov för att kolla om det kan vara borrelia .. Förhandsbesked ingen borrelia .
    Nu käkar jag mer cortison , en kur på tio dagar , enligt läkaren så beror det på ett virus som slår sig på ansiktsnerven så kallat bells pares ..
    Och nu sitter man här med hängande vänster ansikte och ett öga som inte går att stänga och undrar vad fan man gjort för att drabbas av detta .
    Inget hojåka förens ögat funkar igen ...
    Någon som har varit med om detta kan ju svara

  2. #2
    Fy fasen det låter inget vidare. Hoppas allt går bra och krypa på dig.

  3. #3
    Jag har faktiskt några bekanta som drabbats av detta, men det har gått över och blivit bra efter ett tag. Men besvärligt under tiden. Krya på dig!

  4. #4
    Jag hade en jobbarkompis som fick partiell ansiktsförlamning, tyvärr så försvann det inte riktigt så hans ena mungipa hängde lite hela tiden
    Hoppas det går bra för dig

  5. #5
    Halloj tänkte säga att mitt ansikte är på väg tillbaka .. Gissa om det känns gött .
    Ögat är fortfarande lite så .. Nåra nerver felar åsså ,men med lite flyt blire peking med hojen i helgen .
    Ha det gött i värmen alla .

  6. #6
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Drabbades av detta 2007 och det tog nog någon månad innan jag var acceptabelt återställd. Dessvärre har det aldrig blivit riktigt bra utan ansiktshalvan hänger fortfarande. Jag tror att åldern har viss betydelse, jag är 60+, men det går att leva med.

  7. #7
    Skönt!!!

  8. #8

    Bells pares

    Citat Ursprungligen postat av mangesuarnmc Visa inlägg
    Halloj tänkte säga att mitt ansikte är på väg tillbaka .. Gissa om det känns gött .
    Ögat är fortfarande lite så .. Nåra nerver felar åsså ,men med lite flyt blire peking med hojen i helgen .
    Ha det gött i värmen alla .
    ...
    Senast redigerat av Sedition den 2015-04-30 klockan 00:19.

  9. #9
    Vet en som råkade ut för liknande symtom såg ut som Salvador Dali hade retuscherat svadan pån.Värre var följdsjukdomarna som dök opp ca 9veckor eft tillfrisknandet i form av både clamudia å flatlöss Salvador nyllet var ok sa han jämfört

  10. #10
    Ha ha ja nu kan jag inte mer än skratta .. Det mesta är återställt men ögat strular lite .
    Följd sjukdomarna du nämner får vi hoppas man slipper , åkte på lite sånt på 80 talet

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av mangesuarnmc Visa inlägg
    Ha ha ja nu kan jag inte mer än skratta .. Det mesta är återställt men ögat strular lite .
    Följd sjukdomarna du nämner får vi hoppas man slipper , åkte på lite sånt på 80 talet
    Men vad var orsaken såre går å undvika kunde dom säga d el vare d där me gorr i luren

  12. #12
    Bältros var det som orsaka skiten .. Alla som haft vattenkoppar har det ligger latent i kroppen , efter min axel operation så var man tydligen nere i immunförsvar å då bröt skiten ut å slog ut halva fejset .
    Har man en djävla otur blir det kvar för gott men som tur är har det vänt .. så när som på lite små grejer som jag bara själv tänker på . Go helg alla å snart äre sommar igen

  13. #13
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Gött att det har ordnat upp sig

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •