Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Köpa hoj från Bikeman

  1. #1

    Köpa hoj från Bikeman

    Hej, Klockrent forum detta! Är precis i färd med att köpa hoj igen och har siktat in mig på en Nightster. Den är importerad från England av Bikeman i Helsingborg. Jag har sett registreringspapper därifrån och Bikeman säger att deras kontroll inte visat på stöld eller krash. Den ska snart reggas av dem i Sverige också. Den är från 2009 och har gått ca 1000 mil. Jag har varit lite tveksam till att köpa import som inte kommit direkt hit så min fråga är om någon har någon erfarenhet av Bikeman? Vid affär så fullservar de hojen och lämnar ett års garanti på motor, växellåda m.m. Ej slitdelar, men dessa kollas och byts vid behov vid servicen som görs.

    Tacksam för svar och kommentarer till detta.

    //Fredrik

  2. #2
    Tjenare!

    Jag köpte min hoj där för tre månader sen och det fungerade kanon!
    Precis som vilken mc handlare som helst

    Mvh

  3. #3
    Tack Anders! Var det en import du köpte också?

  4. #4
    Tjenare ! Jag köpte min 07a Nightster på bikeman och den var också en import. Min nightster rullar fortfarande och har rullat mestadels problemfritt Bara vanligt slitage som vanligt. Dem servar och bytar även däck på min hoj och hjälper mig om jag undrar något eller så ... Brukar även köra ibland med vissa av grabbarna där. Dem är riktigt sjyssta om du frågar mig! Tveka inte

  5. #5
    Samma här, min är därifrån, en import från England. Kan inte klaga en sekund!
    " You can´t drink all day unless you start in the morning.."

  6. #6

  7. #7
    Import från England... Är den högerstyrd då?

  8. #8
    Säkert Inget fel på hojarna. En kompis till mig köpte en iron 883 där , importerad från England. Han är jättenöjd med den. Problemet är att han åkte dit för högt buller och blev tvingad till en registreringsbesiktning. Han stoppade i diskbollar i blåset tills det blev tyst nog. På reg bes sa dom att modeller efter -04 var tvungna att ha orginalsystemet på vid reg bes vilket han inte hade då dessa satt på vid köp hos Bikeman. Däremot gick den igenom den vanliga besiktningen som han också var tvungen att göra. Någon mer som har erfarenhet av detta? Vad är då skillnaden på att ändra på en hoj och ett bygge vid en reg bes?
    Senast redigerat av vite den 2014-07-29 klockan 19:36.

  9. #9
    Tack Vite för svar. Har köpt hojen och rullat dryga hundra mil nu och allt verkar vara i sin ordning. Bikeman gjorde reg bes och jag antar de använde original för jag köpte den med öppna slip ons och utan originaldämparna. Jag har en annan lösning på det med hjälp av insatser. Tyvärr har jag ingen erfarenhet av eller svar på din fråga.

  10. #10
    Läste lite på smc hemsida om buller. Tydligen kan polisen skicka en på reg bes bara man har ett utbytesblås utan E-märkning. Dock rekomenderade dom att inte skriva på några papper om reg bes om ingen bullermättning gjorts med instrument utan bara polisens öra.

Liknande ämnen

  1. Köpa hoj av bikeman
    Av Freddansthlm i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-07-10, 09:48

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •