Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Lackeringshjälp sökes!

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2013
    Ort
    Blomstermåla
    Inlägg
    235
    Tackad: 10

    Lackeringshjälp sökes!

    Det börjar dra ihop sig till lackering av min trike (byggtråd finns på forumet) och jag undrar nu om där finns nån här på forumet som kan göra det till bra pris. Det handlar om lastlåda, 3 skärmar och tank. Jag vill att den ska se patinerad ut med sliten/solbränt lack, som hade den stått i öknen i 30 år.
    Jag kan tänka mig ett avstånd på 20-25 mil från där jag bor, mellan Kalmar och O-hamn.

  2. #2
    Vill du ha det slitet på det sättet så kan du väl lämna in det hos vilken lackerare som helst. Sen får åka hem och misshandla med sandpapper och scotchbrite. Sen får du väl blåsa nån matt klarlack över alltihop


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  3. #3
    Mtl custom kan du höra med, han har ju byggt lite hojar


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  4. #4
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2013
    Ort
    Blomstermåla
    Inlägg
    235
    Tackad: 10
    Jag har faktiskt funderad på att försöka göra det själv, det behöver ju inte se så bra ut. :-)
    MTL tror jag skickar grejerna till Flickan när det handlar om motiv. Jag tänkte lite i stil med denna pick-up: http://justacarguy.blogspot.se/2013/...e-outside.html

  5. #5
    De lackar nog en bas ( klarröd) och sen bygger de på med den mörka färgen och sen slipar fram i skarvarna så det ser slitet ut


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  6. #6
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Ett annat tips kan vara att kolla upp de som håller på med Water Transfering (foliering). Kan hända att det finns
    en film med rätt stuk hos dom personerna också. Eller så doppar du rubbet hemma själv, bara du kan hålla koll
    på vattentemperatur och har kar stort nog för alla delar.
    Ev kan du lägga på färg i grunden, om det skulle behövas. Dock behöver den inte vara felfri, eftersom den i vissa
    filmer bara lyser igenom... Det sista beror på om mönstret är heltäckande eller gjort så att en lack skall synas igenom
    mönstret.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  7. #7
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2013
    Ort
    Blomstermåla
    Inlägg
    235
    Tackad: 10
    Citat Ursprungligen postat av hasse diesel Visa inlägg
    De lackar nog en bas ( klarröd) och sen bygger de på med den mörka färgen och sen slipar fram i skarvarna så det ser slitet ut


    Skickas från min iPhone via Tapatalk
    Just den jag postade en bild på var "äkta" den hade bara fått klarlack för att bevara patinan.

    Sanniz: det där låter bökigt, och "lastlådan" lär ju kräva ett kar på runt 1000L.

  8. #8
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Preben... Behöver inte vara bökigt... Kanske inte så dyrt att lämna in heller för den delen, om man jämför med lackering. Men gör du lacken själv... Ja, då lär du komma billigare undan.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  9. #9
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2013
    Ort
    Blomstermåla
    Inlägg
    235
    Tackad: 10
    Jag ska testa lite med några plåtbitar och sprej, så får vi se om jag lyckas hyffsat. Det är mycket nu, jag ska börja bygga garage i morgon också, d.v.s. jag ska vara "projektledare". :-)

  10. #10
    IDI bor väl nära dig? han blåste väl softailbobbern själv, du får skicka en fråga till han

  11. #11
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2013
    Ort
    Blomstermåla
    Inlägg
    235
    Tackad: 10
    Citat Ursprungligen postat av hasse diesel Visa inlägg
    IDI bor väl nära dig? han blåste väl softailbobbern själv, du får skicka en fråga till han
    Visst gör han det. :-)

  12. #12
    Söla på grejerna själv om du ska åka med den i år.Vänta på andra

  13. #13
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2013
    Ort
    Blomstermåla
    Inlägg
    235
    Tackad: 10
    Citat Ursprungligen postat av Ampe Visa inlägg
    Söla på grejerna själv om du ska åka med den i år.Vänta på andra
    Det ska jag inte (åka med den i år alltså).

  14. #14
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2013
    Ort
    Blomstermåla
    Inlägg
    235
    Tackad: 10
    BUMP!
    Lackerare sökes relativt akut! Jag har för mycket att göra, och för lite tid och plats att göra det på. Jag håller på med spackling/slipning (och är trött på det) finliret får lackeraren göra. Färgen blir en halvblank 2-komp industrifärg. Ingen av de jag har varit i kontakt med har haft tid eller möjlighet utom en som var för dyr. En bra garagelack räcker åt mig, bara det ser vettigt ut. Jag tillhandahåller både slipgrund och färg. Nånstans i Kalmar län eller norra Blekinge vore bra.

  15. #15
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2013
    Ort
    Blomstermåla
    Inlägg
    235
    Tackad: 10
    Ähfan, jag testar att göra det själv, så får jag se hur det blir.

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •