Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Letar Harley Softail Custom

  1. #1

    Letar Harley Softail Custom

    Hej.
    Är helt färsk på detta forum och skulle gärna höra med er där ute om man vågar köpa en Softail Custom 1987 som har gått 4300 mil och är väldigt fin och går tyst och fint i motorn, kunde inte provköra idag pga regn men verkar vara helt ok. Lite extra grejer medföljer och det sitter en S&S förgasare på. Det enda felet jag hittade var att bromsljuset lyser hela tiden, enligt ägaren någon plastpigg i handtagshuset som inte ville vara med längre.
    Vad tror ni, vågar man köpa en så relativt gammal hoj eller skall man leta efter en nyare? Priset verkar väl ok. Han begär 65000, går kanske att pruta lite.
    Kommer att göra en presentation av mig själv när jag har köpt hoj ;0)

  2. #2
    En så gammal hoj kräver att man kan göra lite själv. Saker som gummi åldras och det kan bli aktuellt att byta tätningar, packboxar lite här och där. Jag tycker det låter som allt för mycket pengar för en så gammal hoj. För de pengarna bör man kunna få en mycket nyare hoj. En fin VW Golf från 1987 får du för 20 000 och då är det en cab och en original-HD är mycket vanligare än en VW cab!

  3. #3
    Tack för svaret. Förstår att det är lite av en chansning att köpa lite äldre hoj men denna verkade fin och lät mycket bra. Vad är realistiskt pris på en sådan?

  4. #4
    Jag håller med stroker49 om att gamla harleys ofta är övervärderade. Ofta sjunker dom till ett pris runt 60.000 som dom sedan aldrig faller undan. En del i det är nog att sedan tycker säljaren inte det är lönt att sälja, utan behåller hojen för att drömmen lever kvar om att åka hoj. Samt att efterfrågan nog är större på harleys från 87 än golfcabar från 87. Tips till ducceman är att pruta. Hojen är bara värd vad du är beredd att betala för den.

  5. #5
    Det stämmer nog bra med vad Chrilleroyal säger. Pruta hårt eller köp en tio år nyare för samma pengar. Nästan alla HD är välskötta och har gått. lite så du har mycket alternativ att välja på.

  6. #6
    Jag har en Heritage 1991 endast 2800 mil Svenksåld. Har bar bytt till Easy Pull clutch. 50$ Mycket cykel. Liksom det kan va med din Softail o 5000 mer eller mindre kvittar om den är som Du vill ha den. Bygga om o reparera kostar. Så är den iordning go for it


    Heritage
    Using Tapatalk

  7. #7
    Om hojen verkar vara ok i dina ögon så är det bara att handla ! Att hojarna säljs för mindre än 60" är ytterst ovanligt.
    Är motorn välservad så kan dem gå väldigt långt ! Det är min Heritage -91:a ett bra exempel på då den har gått strax under 12000 mil nu och är helt orörd i motorn förutom regelbunden service.

  8. #8
    Harleys har blivit skamligt prisvärda,bara att köpa...För 10-12 år sedan köpte jag en WideGlide -84:a(shovel) för 120000:-.Då var det dyra grejer.Får du en fräsch 87:a för kring 60" är det ju bara att handla,den kommer garanterat inte att sjunka mer i värde.Tvärt om,snart är 80tals evos i ropet igen :-)


    //Robban

Liknande ämnen

  1. Softail custom!
    Av slapside69 i forum Säljes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-01-07, 16:46
  2. Ny lack och så. Softail Custom -07
    Av gronvit i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2014-04-07, 12:38
  3. speglar på softail custom 08
    Av jumalauta i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-08-24, 15:54
  4. sissybar till softail custom -08
    Av jumalauta i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-10, 18:46
  5. Harley-Davidson Softail Custom 1690
    Av Bubba i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-05-28, 15:56

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •