Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Knepigt el strul HJÄLP!

  1. #1

    Knepigt el strul HJÄLP!

    Starta hojen i dag o skulle ta en tur inga problem starta oså iväg,när jag sedan skulle starta så klicka det baraFörsökte rulla igång tände till o så dogKolla jordkabelen nää den satt fast drog på tändningen o försökte starta klick o såg att lyset slockna samtidigt som jag trycker på startknappenFår hjälp med startkablar o då hoppar hojen igång utan problem tills jag tar bort startkablarna då tvärdör hojenHem på släpa laddar batteriet försöker starta o det är samma sak klick VA FAN ÄR DET FRÅGAN OM Kan det vara överslag i mitt batteri(helt nytt)eller kan det vara tändningslåset det är tredje tändnings låset isåfall
    Jävligt tacksam om någon har någon lösningBörjar även bli jävligt trött på nya moderna Harley med all jävla el o skitMen jävligt glad att jag har en 46a också, så jag skulle gladeligen byta den här sporren mot en gammelhoj också

  2. #2
    Låter ju som om batteriet skulle vara kasst.

  3. #3
    Jag har liknande symptom på min Xr Misständningar, och vid start så tänder den och går ett par sekunder : ny start samma sak . En tredje start fungerar perfekt.. Jag misstänker att tändningslåset är på gång att ge upp. Har köpt ett annat på biltema från deras båt_ avdelning med två utgångar ON _ OFF ( har ingen nytta av parkeringsläget) Det passar rakt av i hållaren. Originallåset är glappt i strömbrytaren redan från början.

  4. #4
    Hade liknande fel på min low rider förra året. Visade sig att jag glömt sätta tillbaka gummiskyddet på plusen på batteriet, därav kortslöts batteriet mot ramen( batteri-lådan) vid start och ibland under färd. När felet uppmärksammats försvann problemet. Hoppas det löser sig!

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av robbbull Visa inlägg
    Starta hojen i dag o skulle ta en tur inga problem starta oså iväg,när jag sedan skulle starta så klicka det baraFörsökte rulla igång tände till o så dogKolla jordkabelen nää den satt fast drog på tändningen o försökte starta klick o såg att lyset slockna samtidigt som jag trycker på startknappenFår hjälp med startkablar o då hoppar hojen igång utan problem tills jag tar bort startkablarna då tvärdör hojenHem på släpa laddar batteriet försöker starta o det är samma sak klick VA FAN ÄR DET FRÅGAN OM Kan det vara överslag i mitt batteri(helt nytt)eller kan det vara tändningslåset det är tredje tändnings låset isåfall
    Jävligt tacksam om någon har någon lösningBörjar även bli jävligt trött på nya moderna Harley med all jävla el o skitMen jävligt glad att jag har en 46a också, så jag skulle gladeligen byta den här sporren mot en gammelhoj också
    Jag håller på att det är kortis i batteriet! Eftersom den går med starthjålp . åk till en bilverkstad som har en batteritester (har alla tror jag)
    går att testa mc batterier med dom också! iaf våran midtronic
    LIVE TO RIDE RIDE TO LIVE !!

  6. #6
    Tack för alla tipsRingde Harley meken här i stan han sa att han fått in hojar med samma strul,brott på pluskabelen var det på dom.Men inte var det på min men jag tog bort jordsladden nere på motorn så märkte jag att pinnbulten som den är fäst i satt lite lite löst i blocket drog den o på med grejerna så starta den direktKan väll säga att jag har aldrig varit med om någon hoj som är såååå jävla känslig med jordningen,Har tidigare fått lägga åt jordkabelen vid batterit några gånger om året inte för den har glappat utan bara dragit åt lite till.Så får ni mysko start problem så kolla jordningen på batterit eller motorn oså ev pluskabelen.

Liknande ämnen

  1. Tändningslås strul :(
    Av robbbull i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-07-15, 16:35
  2. Stödindikator strul!
    Av robbbull i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-04-23, 21:39
  3. Batteri strul!
    Av robbbull i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-04-04, 12:02
  4. Larm strul mmm!
    Av robbbull i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-08-28, 21:29
  5. Hjälp! Knepigt tändningslås till NY H-D
    Av Ladrene-hd i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-06-13, 12:54

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •