Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Tips till Xr 1200 ägare

  1. #1

    Tips till Xr 1200 ägare

    Jag var lite trött på att gasreglaget gick alldeles för lätt och nervöst. Det räckte med att vägen var lite ojämn så påverkades gasen och Hojjen "hoppade" fram.

    1: Korta gaswirarna och dra dem likadant som de som sitter på en vanlig sportster . man får fixa ett par 90 graders böjar till wirarna vid trottelhuset så att de löper rätt. vanliga skruvnipplar funkar bra till wirarna.

    2: Justera bort allt glapp i gashandtag och wire.

    3: Spänn returfjädern till trotteln med något mellanlägg mellan fjäder och trottelhus.. (den går på tok för lätt original.)

    Efter detta så går gasreglaget mycket mer exakt och mindre nervöst.

  2. #2
    Bra tips!
    Jag är inne på min andra xr nu, den första satt det ett v&h på och den var sjukt nervös.. lite som en häst på Essingeleden.
    Den jag har nu sitter det ett originalsystem på och jag upplever den inte alls som lika nervös även om den är liiite hetsig.

    Men det är lite underligt att man inte har fixat detta direkt från fabrik då det inte är direkt angenämt.

    Annars är det fane mig äkta kärlek att köra denna bastard till hoj.

  3. #3
    Var ute en 20-milarunda idag den går bara bättre och bättre . Paserade 1000 mil, det verkar som den behöver lång inkörning. Jag har fortfarande mitt W och H Widow monterat och vill inte byta tillbaka till original trots att det låter som åskan.

    Försöker klura ut hur man skall få den Liiite.. tystare. och lite mottryck skulle inte skada den skjuter en del vid motorbroms. Motorn går bäst över 3000 rpm och uppåt 4-5000 är den en ren fröjd och då har man fortfarande 2000 kvar till rött (ståpäls)

  4. #4

Liknande ämnen

  1. Svedea går ut med en varning till Harley ägare.
    Av Sanniz i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-05-21, 19:27
  2. 1200 kolvar till Sportster
    Av Ole Tom i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-12-21, 13:37
  3. Blivande ägare XR 1200 r
    Av xrab00 i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-10-03, 13:51
  4. Ny ägare till HD
    Av Tullemannen i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-09-04, 20:03
  5. Ny Hd ägare Sportster xlh 1993 vill ha tips/råd
    Av Lövlund49 i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-28, 19:30

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •