Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: ...suck

  1. #1

    ...suck

    Tja!

    Orkar inte ens skriva om allt j'vla elände jag har haft med hojjen senaste veckan. Sammanfattar bara allt med att jag inte kommer att kunna åka med bönan på pallen till Gotland i Augusti som varit planerat sen i Mars...

    OM, inte nån av er har nåt ess i rockärmen. Måste man registreringsbesiktiga hojjen på Bilprovningen? Är det bara kontrollbesikting som "privatiserats" lite på senaste...?

    Ett alternativ är ju att "fulköra" och skita i att reg. besiktningen... några erfarenheter?

  2. #2
    Skit sånt, jag vet en polare som importerade en Fat Bob från england, han fixade en RÖD/VIT tillfällig nummerskylt i väntan på dokument etc. Denna var giltig i 3 mån vill jag minnas och hade försäkring. Numret på den röda skylten motsvarade sedan det han fick när han reg bes hojen och fick en riktig skyllt. Ring transportstyrelsen och kolla!! 0771-14 15 16


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Skit sånt, jag vet en polare som importerade en Fat Bob från england, han fixade en RÖD/VIT tillfällig nummerskylt i väntan på dokument etc. Denna var giltig i 3 mån vill jag minnas och hade försäkring. Numret på den röda skylten motsvarade sedan det han fick när han reg bes hojen och fick en riktig skyllt. Ring transportstyrelsen och kolla!! 0771-14 15 16
    Aaaah...

    Kanske ska förtydliga mig lite... hojjen är svenskreggad... den skall typas om så att jag får ta med passagerare...

  4. #4
    Det är bara att köra.. det värsta som kan hända är att du får böter. ingen idé att slänga ut pengar på en sån regg besiktning, bättre att betala böterna med dom pengarna. tro inte ens att snuten skulle bry sig om det lilla problemet om man skulel bli stoppad!

  5. #5
    Köp en roadking så löser det sig( skämtar bara)
    Eller så kör du bara och kalkylerar med vissa kostnader i form av böter
    Men jag tror inte att snuten bryr sig så mycket om ni är 2 på hojen
    Lycka till
    If I need help I`ll ask you!If you need help call me!!

  6. #6
    V.I.B Easy Rider
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Stockholm/Haninge
    Inlägg
    127
    Tackad: 0
    Håller med så änge hojen är skattad o besiktigad och ser någotsånär ok ut så är det nog en liten risk du tar. Åkte själv obesiktigat 2 1/2 säsong när jag väl blev stoppad berodde det på att jag körde om en mc-polis på mären runt men han garva bara o kommenterade det vackra vädret medans han skrev ut böterna 600:- så det var ju billigt )

  7. #7
    Har kört med passagerare sen -06( streetbob)aldrig blivit stoppad,man får väl se ut som en fågelholk om man blir påkommen.

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •