Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Dekomp?

  1. #1

    Dekomp?

    Har nya sportsters någon form av dekompressionsventiler? Jag tycker min verkar gå väldigt tungt när startmotorn ska dra runt, det är som om den precis orkar med. Samtidigt är det lite svårt att veta eftersom den alltid startar direkt efter första varvets kompression. Funderar på om det är något fel...

    /Fredrik

  2. #2
    Den har inga dekompven .kan bara tala om att XR 1200 har högre komp .man har bara 3-4 starter på sig innan batteriet är tömt om den inte tänder direkt

  3. #3
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    XL 1200 har 9,7:1 och XR 1200 10,0:1 i komp men jag vet inte vad xr har för kammar men troligen med större överlapp och således blir kompet lägre vid start.
    Senast redigerat av Lasse.S den 2014-05-08 klockan 14:46.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  4. #4
    V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Färingsö
    Inlägg
    331
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av fredsfursten Visa inlägg
    Har nya sportsters någon form av dekompressionsventiler? Jag tycker min verkar gå väldigt tungt när startmotorn ska dra runt, det är som om den precis orkar med. Samtidigt är det lite svårt att veta eftersom den alltid startar direkt efter första varvets kompression. Funderar på om det är något fel...

    /Fredrik
    Min 48 är likadan, låter trögstartad på något vis.
    Blev lite piggare efter att jag rekondade batteriet.
    Polarnas irons låter likadant så det är nog bara så Harley funkar...
    Sportster 48! 👊

  5. #5
    Min blev MYCKET piggare när jag böt batteri, förut va jag lite nojjig om den ens skulle starta med hd-batteriet.
    " You can´t drink all day unless you start in the morning.."

  6. #6
    Ja precis, känns lite oroligt att man kan bli stående någonstans. Kanske bland några plastraketer Men svaren ovan känns betryggande. Tack!

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •