Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Ny hoj och tillbehör men till fel pris. :(

  1. #1
    Nykomling
    Reg.datum
    Apr 2014
    Inlägg
    1
    Tackad: 0

    Ny hoj och tillbehör men till fel pris. :(

    Ska köpa min första HD men ingen handlare vill ge någon direkt rabatt utan påstår att man har för "små marginaler". Konstigt då jag fått mellan 5- och 10,000 kr i rabatt när jag köpt Yamaha, Kawasaki, Suzuki som kostat mindre än den HD jag ska köpa. Fick sedan 25% rabatt på kläderna och 10% på tillbehör till hojen.

    Bad några handlare ge mig sitt bäst pris för en helt ny 48 med Super Tuner, Shortshots, Screamin' Eagle samt en bänkning efter att först servicen är gjord. Billigast var min lokala handlare som vill ha 154,000 kr.

    Fantasipriser med tanke på att hojen kostar 133900, bänkning 3000 kr, 4800 kr för Shortshots, 3500 kr för luftfiltret och 1000 kr för en standardmapp som jag kommer köra med fram till första servicen då den ska bänkas. Detta ger ett pris på 146200 kr vilket gör att man tar 7800 kr för installationen.

    Hutlöst.

    Finns det någon handlare i mellersta och södra Sverige som ger en vettig rabatt? Eller tar alla HD-handlare ut dessa hutlösa priser?

  2. #2
    Om jag skulle köpa HD idag hade jag aldrig köpt nytt,inte ens en harley håller värdet idag.Kan kanske va svårt att hitta bättre begagnat om man är ute efter en speciell färg etc.Jag hade kollat beg.marknaden.

  3. #3

  4. #4
    Du har glömt Super Tuner som ligger på ca 6500:- och inte ingår i systemet, så då är priset ganska rimligt om än mycket pengar ändå.

  5. #5
    Kan man sätta pris på kärlek?

  6. #6
    V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    882
    Tackad: 0

    Köp beggat

  7. #7
    V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Färingsö
    Inlägg
    331
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av corbijn Visa inlägg
    Kan man sätta pris på kärlek?
    Sportster 48! 👊

  8. #8
    V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Färingsö
    Inlägg
    331
    Tackad: 0
    Håller med övriga om att du ska köpa begagnat!
    Jag köpte en 48 förra sommaren, första ägaren hade bytt styre och satt på ett v&h competition 2-1, hojen hade gått 300 mil och såg ut som ny! Priset slutade efter lite prut på 92 000:-
    Sportster 48! 👊

  9. #9
    Alternativet är att du köper hojen hos fordonshandel.se där går en fabriksny Forty-Eight 2014 på 120 900:- nackdelen är att du inte kan få lika fördelaktig försäkring hos Svedea.

    http://www.fordonshandel.se/shop/pro...-davidson/2014

    Importerar du själv från exempelvis Tyskland går det att få ner priset ytterligare till ca 105000 inkl 25% moms moms. Tillkommer registrering men det ska inte vara så dyrt. Sen så ska man få hem den också.

    http://suchen.mobile.de/motorrad-ins...eatures=EXPORT

  10. #10
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Erik Lundberg Visa inlägg
    Alternativet är att du köper hojen hos fordonshandel.se där går en fabriksny Forty-Eight 2014 på 120 900:- nackdelen är att du inte kan få lika fördelaktig försäkring hos Svedea.
    Varför kan man inte få lika försäkring på Svedea ?
    Fuck cancer

  11. #11
    V.I.B Spooks avatar
    Reg.datum
    May 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    68
    Tackad: 0
    Märkesförsäkringen är öronmärkt för svenska HD-handlare
    Fear never killed anyone, it's just a feeling !

    Beställ minireflexer här

  12. #12
    Yepp jag kollade upp saken ordentligt innan jag köpte min Fat Bob förra sommaren. Har man hojen typ 10 år så har det ätit upp mellanskillnaden.

  13. #13
    Köpte min första HD ny i sverige 2010. dyrt. Köper aldrig mer några delar i sverige då de är mer dubbelt så dyra som priserna i usa och mycket dyrare än england.
    Har beställt en ny street glide nu från england och räknar med att tjäna ca 40-50 000 emot att köpa den i sverige. Vet inte vad det är med handlarna i detta landet men de är dyra.
    Kollade upp priser på värme handtag : Usa ca 1800 kr. england ca 2700 kr , Sverige probike malmö 4093 kr. ( jag var på väg att fråga om installationen ingick då han berättade priset)
    Ett enda stort skämt är det. Och de undrar varför folk köper från utlandet.

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Spook Visa inlägg
    Märkesförsäkringen är öronmärkt för svenska HD-handlare
    Gäller det bara Fabriksnya hojar? Jag köpte min begagnad hos en icke HDhandlare och fick fördelaktig försäkring genom Svedea

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av xrab00 Visa inlägg
    Gäller det bara Fabriksnya hojar? Jag köpte min begagnad hos en icke HDhandlare och fick fördelaktig försäkring genom Svedea
    Det gäller både nya och begagnade HD och den går endast att teckna om du köper hojen hos en auktoriserad Harley-Davidson-återförsäljare.

    http://motor.svedea.se/mc/vaara-foer...rley-davidson/

    Jag räknade på det och för mig som bor i storstad skulle det plocka på ca 2000:- per år vilket blir en hel del om man behåller den länge. Premien i märkesförsäkringen sjunker dessutom så i längden blir det ännu större skillnad. Sen ingår det unika fördelar så som nyvärdesersättning de första två åren, 6 års maskinförsäkring och låga självrisker. Detta äter upp en hel del av det man sparar om man importerar själv, kan till och med vara så att man i längden sparar på att köpa från en auktoriserad handlare.

    Sen så håller jag med om att både hojarna och delarna är oskäligt dyra i Sverige av någon anledning vilket är synd.

Liknande ämnen

  1. Tillbehör till Slim.
    Av Hans G i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2014-04-26, 16:01
  2. Harley xl 883r / 1200 -05:a till bra pris!
    Av Canario i forum Säljes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-08-12, 11:54
  3. var köpa krom muttrar och bultar. till hyfsat pris.
    Av weldox i forum Custom & Byggen
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-04-18, 21:02
  4. Tillbehör till hojen
    Av doolycheck i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-07-24, 05:48

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •