Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Bygghjälp electra glide 67 Gbg

  1. #1

    Bygghjälp electra glide 67 Gbg

    Hej,
    Farsan har en gammal electra glide 67 i källaren. Den är lite isärplockad, men alla delar finns. Jag är väldigt sugen på att fixa iordning den, men kan ingenting. Jag skulle behöva hjälp att få ut den på vägarna. Någon pålitlig person som är intresserad av ett projekt eller vet vart jag skulle kunna vända mig för hjälp?

    Mvh Emil

  2. #2
    Prata med din far. Det är hans HD och han bestämmer vad han skall ha den till och varför han har den kvar. Du har tidigare pratat om denna och även varit igång och försökt initiera en försäljning. Ge tusan i det, man måste respektera en mans vilja att ha en gammal HD, i vilket skick han än har den och av vilka anledningar han behåller den. Om inte din far vill renovera den själv eller tillsammans med dig är det hans sak.

    Det är naturligtvis inte så lätt att plocka ihop en gammal HD på ett bra sätt och få den fin och funktionsduglig. Om man inte har kunskaper kan man lätt skada saker och ting och det finns bättre och billigare projekt att lära sig på.

    Att du har intresse är dock glädjande. Vi behöver fler young guns, för återväxtens skulle. Försök att lära dig teknik på alla sätt du kan. Meka med enklare ting och jobba på att skaffa utbildning/jobb så att du i framtiden kan skaffa den motorcykel du drömmer om. Har du frågon om HD för framtiden svarar vi så gott vi kan.

  3. #3

  4. #4
    Ok, jag omformulerar mig.
    När jag la upp en tråd om motorcykeln förra gången så hade han sagt att han kunnat sälja den. Men när det kom till kritan så ångrade han sig.

    På sistone har han letat efter nån som kan hjälpa honom att bygga ihop den. Han hade en kille, men som tyvärr tog på sig ett annat projekt istället.
    Så då tänkte jag att jag försöker hjälpa honom att hitta nån som kan hjälp till. Därav denna tråd om motorcykeln igen.

Liknande ämnen

  1. Rejka en Electra Glide?
    Av admin i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-05-23, 22:07
  2. Ryggstöd Förare Electra Glide -08 köpes
    Av Street Glide LG i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-08-13, 14:44
  3. stötdämpare electra glide
    Av bengtmek i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-08-06, 14:14
  4. Electra glide 67
    Av salster i forum Säljes
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-07-14, 23:20
  5. Electra glide
    Av j-hov i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-30, 17:47

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •