Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 102

Ämne: Nyinköpt!

  1. #41
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Ha ha vad va det ja sa igår...du ska ha en M1
    Haha ja det är sant
    Men nu har jag ju två säkra källor som säger det så det får bli en M1 när det blir dax att beställa.

  2. #42
    Kan varmt rekomendera DMD. Har köpt både min "Rocket" och "Star" direkt från DMDs hemsida. När jag beställde min "star" hjälm fick jag hem den redan dagen efter... Grymt snabb leverans! När jag ett halvår senare beställde "Rocket" tog det 48h hem till dörren och de bjussade på en T-shirt. Fraktkostnaden var pissbillig och ingen tull och skit tillkommer då e skickas från italien.

  3. #43
    Citat Ursprungligen postat av Paulus Visa inlägg
    Kan varmt rekomendera DMD. Har köpt både min "Rocket" och "Star" direkt från DMDs hemsida. När jag beställde min "star" hjälm fick jag hem den redan dagen efter... Grymt snabb leverans! När jag ett halvår senare beställde "Rocket" tog det 48h hem till dörren och de bjussade på en T-shirt. Fraktkostnaden var pissbillig och ingen tull och skit tillkommer då e skickas från italien.
    Hur var "ROCKET" i storleken? Är riktigt sugen på den!!

  4. #44
    V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Färingsö
    Inlägg
    331
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Paulus Visa inlägg
    Kan varmt rekomendera DMD. Har köpt både min "Rocket" och "Star" direkt från DMDs hemsida. När jag beställde min "star" hjälm fick jag hem den redan dagen efter... Grymt snabb leverans! När jag ett halvår senare beställde "Rocket" tog det 48h hem till dörren och de bjussade på en T-shirt. Fraktkostnaden var pissbillig och ingen tull och skit tillkommer då e skickas från italien.
    Hur kom du fram till vilken storlek du hade?
    Vill ha en men svårt att veta vilken som sitter bra..
    Sportster 48! 👊

  5. #45
    Citat Ursprungligen postat av Kling Visa inlägg
    Hur kom du fram till vilken storlek du hade?
    Vill ha en men svårt att veta vilken som sitter bra..
    Jag hade testat en annan dmd hjälm i butik tidigare och visste att jag hade m1 i storlek. Jag mäter för övrigt 57cm runt skallen. Bor du i sthlmsområdet kan du åka till Ava mc, probike city eller mc boden och pröva.

  6. #46
    Citat Ursprungligen postat av Hardrockhair Visa inlägg
    Hur var "ROCKET" i storleken? Är riktigt sugen på den!!
    Beställde båda mina hjälmar i m1. Dvs integralerna och jet hjälmarna matchar i storlek. Rocket modellen sitter dock en aning tightare än deras jet hjälmar.

    I övrigt är jag nöjd med hjälmen.. Så här ser min Rocket ut efter att ha blivit "pimpad"

  7. #47
    Citat Ursprungligen postat av Paulus Visa inlägg
    Beställde båda mina hjälmar i m1. Dvs integralerna och jet hjälmarna matchar i storlek. Rocket modellen sitter dock en aning tightare än deras jet hjälmar.

    I övrigt är jag nöjd med hjälmen.. Så här ser min Rocket ut efter att ha blivit "pimpad"
    Snyggt!! Kan dock inte hitta rocket i str M1. Finns bara M? Sen är ju allt på Italienska med

  8. #48
    Citat Ursprungligen postat av Hardrockhair Visa inlägg
    Snyggt!! Kan dock inte hitta rocket i str M1. Finns bara M? Sen är ju allt på Italienska med
    Om du bara skriver dmdhelmet.com så kan du välja region.

    Just det så var det, jag mailade dem och frågade vilken storlek jag skulle välja på Rocket om man redan har en jet i m1. Som svar fick jag att jag bör välja storlek M... Den satt perfekt. Tror att det är samma skalstorlek på alla Rocket och att det endast är stoppningen som skiljer. Inte lika liten och smidig som en m1. Man får lite "astronaut huvud" i rocket hjälmen.

  9. #49
    Citat Ursprungligen postat av Paulus Visa inlägg
    Om du bara skriver dmdhelmet.com så kan du välja region.

    Just det så var det, jag mailade dem och frågade vilken storlek jag skulle välja på Rocket om man redan har en jet i m1. Som svar fick jag att jag bör välja storlek M... Den satt perfekt. Tror att det är samma skalstorlek på alla Rocket och att det endast är stoppningen som skiljer. Inte lika liten och smidig som en m1. Man får lite "astronaut huvud" i rocket hjälmen.
    Tackar för infon

  10. #50
    V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Färingsö
    Inlägg
    331
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Paulus Visa inlägg
    Jag hade testat en annan dmd hjälm i butik tidigare och visste att jag hade m1 i storlek. Jag mäter för övrigt 57cm runt skallen. Bor du i sthlmsområdet kan du åka till Ava mc, probike city eller mc boden och pröva.
    Aha vad bra, bor ju på Ekerö så har nära till Ava!
    Sportster 48! 👊

  11. #51
    Citat Ursprungligen postat av Martin_HD Visa inlägg
    Själv beställde jag en ny hjälm från staterna idag, återkommer när den är på plats.
    Lovade att återkomma när den var på plats, vilket jag så klart glömde av... Men det hela gick väldigt smidig, fri frakt och säljaren var väldigt snabb på att svara på mail, rekommenderas helt enkelt!

    http://stores.ebay.com/throttlecitycycles/

  12. #52
    Nya luftburken har äntligen anlänt, tror den blir helrätt på min hoj!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1395.jpg 
Visningar:	121 
Storlek:	45,2 KB 
Id:	14715

  13. #53
    V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Färingsö
    Inlägg
    331
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Martin_HD Visa inlägg
    Nya luftburken har äntligen anlänt, tror den blir helrätt på min hoj!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1395.jpg 
Visningar:	121 
Storlek:	45,2 KB 
Id:	14715
    Råsnygg!! Märke?
    Sportster 48! 👊

  14. #54
    Tack! Såg den på en hoj för ett tag sedan och blev såld, ägnade en heldag åt att leta runt efter den och hittade fram till slut! Det är en liten enmans-shop i staterna vid namn still kicking moto: http://stillkickingmoto.bigcartel.com Helskön snubbe att ha och göra med, verkar kunna fixa lite vad som helst i metall. Han kommer få mer jobb av mig...

  15. #55
    Den var riktigt snygg, skulle sitta som en pjäxa på min chopper!

  16. #56
    V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Färingsö
    Inlägg
    331
    Tackad: 0
    Den länken måste man ju spara!
    Sportster 48! 👊

  17. #57
    D en här är fin också http://store01.prostores.com/servlet...-Ed-air/Detail
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Den var riktigt snygg, skulle sitta som en pjäxa på min chopper!

  18. #58
    Köpte nya dämpare till original electran fin kvalite och bra packat W&W i Tyskland sköter sig exemplariskt
    http://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/WebSite.woa/wa/DirectAction?navi=0&page=MainKlicka på bilden för en större version. 

Namn:	bild.jpg 
Visningar:	41 
Storlek:	35,9 KB 
Id:	14739

  19. #59
    V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Färingsö
    Inlägg
    331
    Tackad: 0
    Köpte mig ett par Drayko Drift kevlarjeans från handelsboden.
    Ser helt ok ut, är sköna att åka i och hjälper förhoppningsvis lite om oturen är framme..
    Sportster 48! 👊

  20. #60
    Jag fick tag i en bra beg. hjälm Nolan N42 billigt så då hade jag råd med ett par nya skinnbyxor i snörmodell från Jofama. En del skinnbyxor jag tittade på var så stela men dessa var mjuka i skinnet och sitter bra så jag är nöjd.
    Jag köpte en Harley bara för att kunna fisa hur högt jag vill.

Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Nyinköpt Fat Bob
    Av Steffe69 i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2013-11-23, 15:03

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •